Ga naar inhoud

Wat is jouw grootste miskoop van konijnenspeelgoed?

Evee

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Hupsala en Oeps zei:

Ferplast Dogvilla dat was 80 euro voor letterlijk niks.Ze vonden het maar eng ik denk omdat de vloer erg glad was.Dus maar weer op marktplaats gezet met verlies.

Hier zijn ze helemaal gek op hun dogvilla. Ik gebruik hem als schuilhok in de ren, in de winter volgepropt met stro en met de zijkant dicht, nu in deze periode van het jaar zonder stro en met open zijkant. Grappig dat het zo kan verschillen wat konijnen wel/niet leuk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Hupsala en Oeps zei:

Maar hebben jouw konijnen er geen last van dat de vloer zo vreselijk glad is?Door de gleuven in de vloer was het ook lastig om er bv een dekentje in te leggen en het weggleed.Ik gebruikte hem binnenshuis omdat Hupsala het fijn vind om ergens in te slapen.Ze hebben nu een catcube om in te liggen.Alleen dat is soms een beetje krapjes als ze er samen in willen slapen.

Ik heb nooit gemerkt dat ze de vloer te glad of op een andere manier vervelend vinden. Ik heb de villa nu een jaar in gebruik. Ze liggen er vaak in met z’n tweetjes ❤️
Hier ook 2 catcubes die zeer regelmatig gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Op 8-7-2022 om 06:13, Hupsala en Oeps zei:

Ze hebben nu een catcube om in te liggen. Alleen dat is soms een beetje krapjes als ze er samen in willen slapen.

Ik heb er nu drie. Gekocht via MP. Ze vinden het geweldig. Soms liggen ze apart in een cat cube soms samen in één. Maar het is zo handig dat je ze aan elkaar kunt koppelen. Ze staan zo vast als een huis. Ik heb ze onder hun hok gezet en neemt het niet zoveel ruimte in. Leuk om te zien dat ze door die gaten vliegen en je weet niet waar ze eruit komen. Soms lijken ze tikkertje te spelen.

Echte miskopen heb ik nog niet gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Ze goo

7 uren geleden, Evee zei:

Volgens mij is het de bedoeling dat je tussen de blokjes lekkere dingen verstopt en ze dat moeten zoeken 😉

Wist ik niet. Weer wat geleerd. De blokjes liggen er nog en kan ik in een doosje stoppen. Bedankt. Jullie horen nog van me. Maar ik vind die spelletjes met die deksels ook leuk. Ze wippen die er zo af. Ik heb veel leuke spelletjes. Zo probeer ik ook voorlichting te geven aan mensen die hier over de vloer komen. Iedereen is verbaasd dat konijnen zo slim zijn. Tja, mijn kat krijg ik het allemaal niet geleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook alles van gevlochten gras, al het knaagspeelgoed eigenlijk, behalve van hyacintenblad. Op de een of andere manier vinden ze die wel heerlijk om aan te knagen en mee te spelen. Die zijn helaas alleen niet los te koop (hint voor @Evee😉).

En idd losse knaaghoutjes ook niet, ze willen hier ook alleen verse takken. 

Qua intelligentiespeelgoed verschilt het idd heel erg per konijn. Ukkie is helaas niet zo heel erg snugger 🙈 die snapt iets na 100 x nog niet, terwijl Brownie alles vrij snel doorheeft. Denk ook dat dieren hun eigen IQ hebben 😉 Dus Brownie vindt intelligentiespeelgoed wel erg leuk, Ukkie raakt alleen maar gefrustreerd dat ze lekkere dingetjes ruikt, maar geen idee heeft wat ze moet doen (of dat ze überhaupt iets moet doen 😂).

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Lusten ze ook die aardpeerstokjes niet? Daar zijn al onze konijnen altijd gek op geweest.

Geen idee, maar degenen die Evee altijd heel lief bij een bestelling steekt kijken ze niet naar om, dus ik ga maar niets bestellen. Maar ze krijgen altijd verse berken en wilgentakken, dus ze zijn denk verwend 😉 Willen alleen vers

Overigens zijn ze wel dol op alle kruiden uit de webwinkel en kruidenpellets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 23-9-2022 om 16:40, BaasjevanBrownie zei:

Bij mij ook alles van gevlochten gras, al het knaagspeelgoed eigenlijk, behalve van hyacintenblad. Op de een of andere manier vinden ze die wel heerlijk om aan te knagen en mee te spelen. Die zijn helaas alleen niet los te koop (hint voor @Evee😉).

Tunnels en mandjes heb ik wel van hyacint blad los, ballen zijn volgens mij niet los te bestellen, alleen in sets. En ik heb nog wel een trio aan een hangertje van hyacinthblad. https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/rosewood-waterhyacint-trio.html 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Evee zei:

Tunnels en mandjes heb ik wel van hyacint blad los, ballen zijn volgens mij niet los te bestellen, alleen in sets. En ik heb nog wel een trio aan een hangertje van hyacinthblad. https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/rosewood-waterhyacint-trio.html 

Jammer. Met dat balletje waren ze echt leuk zoet. Zal eens kijken, maar dat rolt natuurlijk niet 

aangepast door BaasjevanBrownie
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Ik ben zelf nog in een uitprobeer fase. Denenappels kijken ze niet naar om. Houten boom schijven ook niet.  Tunnels vinden ze leuk, maar dat is logisch. Een tunnel, met een middenstuk van stof, vinden ze helemaal leuk. Alles waar ze op kunnen staan, om hoger hun omgeving te bekijken, vinden ze leuk. Wilgentunnels vinden ze helemaal leuk. Dan springen ze van ene tunnel naar de andere, of ze knagen er uren aan. Alles met hooi er in vinden ze leuk, dat gaat helemaal kapot tot er niks meer over is (dat kan je beter niet kopen maar beter zelf maken. Alle houten speelgoed is leuk, maar alleen om the knagen als het niet te klein is. Een lapje stof, theedoek ofzo, zijn ze de hele tijd aan het verplaatsen. Ze willen het niet in hun donkere plaats, of soms juist weer wel (ik denk dat dat aan de geur ligt). Ze vinden het vooral leuk om op hun nachthok (die ze niet als zodanig gebruiken)te relaxen. Alles moet een knaag functie hebben, anders kijken ze er niet naar om.

Karton vinden ze altijd leuk, maar je weet nooit precies waar het opgeslagen heeft gestaan, je kan het niet wassen. Ik heb een grote plastic bak, rond met een doorsnede van 110 cm. Misschien kunnen ze dat als afzonder plek gebruiken. Lekker donker. Die ga ik gebruiken zodra de water lelie in winterslaap is. Het is nu een vijver.

Er zijn veel dure spullen op de markt, die totaal niets waard zijn, en ik niet begrijp waar een konijn die dol is op knagen, graven, rennen, eten, springen, en zich op donkere plekken afzonderen, plezier in kan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Hebben ze een zandbak? Anders kun je die daar voor gebruiken. Maar ..... ze zitten in je kamer. Oeps dan weet ik het ook niet. Maar graven vinden ze geweldig.

Ik ga daar over nadenken. Een zandbak in de kamer lijkt ij niet ideaal, maar misschien met een deksel er op. Ik geloof dat gravende konijnen het zand wel 5 of 6 meter ver kunnen gooien. Zo'n grote zandbak kan ik niet hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Miekmoek zei:

Wij hebben een diepe ikea al met wat zand erin,

16 uren geleden, Wim zei:

Een zandbak in de kamer lijkt ij niet ideaal, maar misschien met een deksel er op.

Inderdaad hangt het er vanaf hoeveel zand je erin doet. Bij mijn schelp met één zak van 25 kilo valt het mee. De zandbak staat overdekt en dan wordt het zand erg droog. Ik deed er af en toe wat water in om het zand stevig te houden. Maar ik twijfelde of ze er soms ook in plasten. Nu de bak droog laten staan maar nee, het is kurkdroog. Dus morgen weer water erin. Zand bij Karwei etc halen. Is nog geen drie euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 weken later...

Ik ben me net aan het verdiepen in spelletjes voor konijnen. Veel konijnen spelen niet met het gekochte spel omdat ze te laat beloond worden. Soms is het spel te ingewikkeld, maar soms kun je ook belonen tijdens de tussenstappen. moet het konijn een bakje omduwen? Geef hem dan direct een brokje uit de hand zodra hij er tegen duwt. Moet hij in een handvat bijten, geef dan een brokje zodra hij ergens in bijt.

Het ene konijn probeert vanalles met zijn poten op te lossen. Koop voor hem in het begin schuifspeeltjes. Doet hij het meeste met zijn bek, koop dan trekspeeltjes.

Wil je uitgebreid samen een nieuwe dagbesteding beginnen, leer hem dan de termen: poot, neus, bek, duw, trek, til.

Je kunt, als je gaat trainen, tijd steken in het leren begrijpen van 'warm' en 'koud' voor goed idee of slecht idee. Zelf vind ik het logischer om met een langgerekt jaaaa, jaaa, aan te moedigen als het goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .