Ga naar inhoud

Wat is jouw grootste miskoop van konijnenspeelgoed?

Evee

Aanbevolen berichten

Ik opende net een topic met de vraag welk speeltje favoriet is, maar nu dus ook een tegenhanger: wat is de grootste miskoop geweest?

Dat kan zijn omdat het echt veel te snel gesloopt was voor de prijs die je er voor betaald had, omdat het onveilig was, of omdat ze er totaal niet naar om keken.  Ik ben wel eens benieuwd 😄 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eefje zei:

Knaaghout. Alleen verse takken willen ze. Anders gooien ze het verontwaardigd uit hun hoekje. 

Herkenbaar haha.

Om de een of andere reden blijf ik ook eens in de zoveel tijd van die dennenappels kopen. Vinden ze geen klap aan 🤷‍♀️

Sowieso vind ik speelgoed kopen wel lastig, want of ze vinden er dus geen drol aan, of ze vinden het leuk omdat ze het kunnen eten maar dat is dan meteen ook het probleem, of ze kunnen het slopen maar dan loop je het risico dat ze erin blijven hangen als je niet oplet. Dat laatste is trouwens laatst gebeurd. Ik dacht die ogen van Mississippi lijken wel wat uit te puilen, gek... Kijk ik eens goed, had ie zichzelf door een veel te klein gat heen gewurmd/gegeten en was het hout wat de vorm moest houden zeg maar helemaal om hem heen achter z'n voorpoten gaan zitten. Was er gelukkig op tijd bij, hij liep rond als een te strak gedraaide rollade.

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo’n hooi kubus met zo’n hartvormig gat er in. Kliko kwam met z’n kop vast te zitten in het gat en ik zag dat de volgende dag pas. Wie weet hoe lang hij al vast zat. Arme vent totaal in paniek. Koste me nog bijna m’n vinger toen ik ‘m eruit wilde halen omdat ie door de paniek van zich afbeet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knaagspeelgoed! Ik heb voor Lulu werkelijk alle soorten en maten geprobeerd, maar ze knaagde maar met één doel: iets te eten vinden. Verse wilgentakken vond ze daarom wel lekker, maar de rest werd nog niet eens besnuffeld. Knaaghout, knaagblokken, knaagtouw, knaagstammen, knaagmatten, allemaal weggegooid geld. Maar al die jaren toch gewoon blijven kopen... 🤦🏻‍♀️ 😄

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit speeltje was de grootste miskoop omdat het absoluut niet geschikt is voor konijnen. Gevaarlijk zelfs. 
Het deel waar de gaatjes in zitten is van rubber. 
De eerste keer dat ik het ze gaf, zette Vlinder meteen haar tanden erin en was er een stuk uit het rubber. Gelukkig at ze het niet op maar liet het vallen. 
Jullie begrijpen dat ik het meteen heb afgepakt en teruggebracht naar de winkel met de vraag of ze dit niet meer wilden verkopen omdat het niet geschikt is voor konijnen.
Ik heb toen wel mijn geld terug gekregen maar helaas zag ik het later alsnog in dezelfde winkel liggen. 🙄

56A21DA3-8CEB-490A-8E3E-D231216215F3.jpeg

aangepast door DaniëlleV
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 6 maanden later...

Ik heb nooit wat gekocht aan speelgoed, tenzij je trosgierst meetelt. Daar vonden de cavia's eerst niets aan maar nu vinden ze het wel leuk. En hun stoffen schuilhuisje in de vorm van een banaan moet ook het hele hok door (maar die heb ik gekregen). Ook verstop ik weleens wat groentjes en konden ze lekker door het hok smijten met hun eierdoos. Totdat ik er steentjes in deed zodat 'ie te zwaar werd, want hij was bedoeld als opstapje voor de hooiruif. En dan hebben ze nog knaaghout (wilgentenen) die ik zelf heb afgeknipt en uitgekookt. En ook daar knabbelen ze weleens aan. Belletjes zou ik NOOIT kopen, want de cavia's staan op de slaapkamer. Nooit een miskoop gehad dus. Ik heb wel zo'n hooibal maar die is gevaarlijk voor ze en heb ik nooit in het hok gelegd, en die had ik ook gekregen, zelf zou ik het nooit gekocht hebben. De voerpuzzel heb ik ook gekregen en nooit uitgeprobeerd. Maar die wil ik wel ooit eens testen. @Dionne1208 hun houten schuilhuisje is van Trixie en vinden ze fantastisch! Lekker knagen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-11-2021 om 10:21, Evee zei:

Alles van van dat gevlochten gras (grassy carrot, grasbed, dat soort dingen) doen ze echt helemaal niets mee hier.

Hier pakken ze die ineens terwijl het al 3 jaar in de kamer rondslingerde. 

Grootste miskoop hier is een flos. Ik dacht vinden ze vast leuk om mee te gooien en touwtjes te bijten. Maar nee. Heeft alleen maar stof en haren gevangen. Gelukkig heb ik nu een hond. Is het na een paar jaar toch een succes.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-12-2021 om 16:15, DaniëlleV zei:

Dit speeltje was de grootste miskoop omdat het absoluut niet geschikt is voor konijnen. Gevaarlijk zelfs. 
Het deel waar de gaatjes in zitten is van rubber. 
De eerste keer dat ik het ze gaf, zette Vlinder meteen haar tanden erin en was er een stuk uit het rubber. Gelukkig at ze het niet op maar liet het vallen. 
Jullie begrijpen dat ik het meteen heb afgepakt en teruggebracht naar de winkel met de vraag of ze dit niet meer wilden verkopen omdat het niet geschikt is voor konijnen.
Ik heb toen wel mijn geld terug gekregen maar helaas zag ik het later alsnog in dezelfde winkel liggen. 🙄

56A21DA3-8CEB-490A-8E3E-D231216215F3.jpeg

Uh... Ik heb dit gekocht als kattenspeeltje. Idd totaal ongeschikt voor konijnen en zo werd het bij mij ook niet verkocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .