Ga naar inhoud

Welk speeltje is favoriet bij jouw konijnen?

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Je kan ook zoiets maken/kopenimage.png.42b8dc94a33f8ab3bb9dca6ee5f77aad.png ik weet niet hoe groot de ren is maar dit is in principe alleen maar extra. Ik weet ook niet of deze ideeën mogelijk zijn maar het zijn dingen die ik ook in mijn droom-ren wil. Je kan ook vierkante tegels op elkaar stapelen en dan steeds een level hoger, een soort piramide dat ze omhoog kunnen hupsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Marjoleink zei:

Hier in Brabant gaat alles altijd wat langzamer, dus hier is het pas over twee maanden dierendag.

Huh? Ik wist niet dat dat per regio verschilde...

22 uren geleden, Marjoleink zei:

Je hoort er hier pas echt bij als je konijnen een catcube hebben 😉. En dat allemaal dankzij @Dollie.

Ik geloof dat ik weggepest word. Vaarwel, BunnyBunch. 😪

41 minuten geleden, Muisie zei:

Dit is een cat cube en daar kunnen ze dan in en uit(niet mijn foto). Persoonlijk denk ik dat de meeste konijnen er niet naar omkijken of alleen in gaan zitten. Of is dat juist de bedoeling dat het een extra huis is

Het is idd meer een schuilhuisje. Maar de meeste konijnen zijn er gek op hoor 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lollie zei:

Huh? Ik wist niet dat dat per regio verschilde...

Dat is niet zo. Maar van 3 augustus tot 4 oktober is 2 maanden.

Mijn konijnen slapen allemaal overdag in de catcube. Ze hebben twee uitgangen, dat vinden ze prettig. En ik vind het fijn dat se lang meegaan, hoewel de konijnen van mijn ex op hun catcube aan het knagen zijn. Hier maken ze alleen kartelrandjes aan de zandbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm. Een catcube is dus wel een Idee. Maar een gewone krat vinden ze ook leuk. Zat te denken om miss een paar kratten te halen bij de Ikea. Deze aan elkaar te maken en daar nog iets mee te gaan doen.

Zo ziet het verblijf er inmiddels uit. 1,45m breed en 3,5m lang.

Aan de achterwand komen nog een paar wilgentakken te hangen. Die moet ik nog even uit het park halen 🤣

En boven op het hok wil ik nog een "planten" bak maken voor gras 🙂 En eventueel andere eetbare plantjes voor de 🐰

20220804_134429.jpg

aangepast door Sjenien88
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Marjoleink zei:

Mijn konijnen slapen allemaal overdag in de catcube. Ze hebben twee uitgangen,

Twee uitgangen? Ze hebben vier uitgangen. Het is de bedoeling dat je de deksels die erin zitten er even uitslaat. Gewoon simpel met je hand even op slaan. Bij mij stond er een krabpaal in en die kun je eruit halen. Dat levert dus twee extra gaten op. Die vier in/uitgangen zijn nu juist zo leuk. Ik heb er drie aan elkaar gekoppeld en ze spelen er veel mee. Ze vliegen erin en het is vermakelijk om te zien dat ze er elders weer uitkomen. Ook liggen ze er veel in.

Ik wist ook niet dat je alles eruit kan halen maar dat heb ik hier ooit op het forum gelezen.

En met de open kant staan ze op de tegels en ze lopen en hupsen er gewoon overheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor onze konijnen een 'speeltuintje' gemaakt. In de twee metalen rennen naast elkaar zitten ze dag en nacht  is iets groter dan 4 vierkante meter. Ik wou ze nog iets extra geven.  Wanneer we thuis zijn mogen ze op het gras. Er is ook gaas onder maar ik wil echt geen risico nemen om ze daar ook 's nachts te laten. Het is altijd grappig om ze heel snel door die roze tunnel te zien rennen. Die extra ruimte overdag geeft voorlopig geen dominantieproblemen bij hen. 

Een cat cube voor in de metalen ren staat ook nog op mijn lijstje 🤣

20220804_172655.jpg

20220804_172639.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Annasbeestenbende zei:

Mijn verjaardag 😂

3 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

en mijn verjaardag!!

Hoe kunnen we dat nou allemaal vergeten? 😅

Oh ja, ik moet mijn mond houden. Iemand die een hele maand kan vergeten, is tot alles in staat 😅

Ik zit er nu heel hard om te lachen maar mijn hartje huilt... Ik voel me zo dom nu 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Wat een leuke ren. Lijkt groter dan 4 m2. Wat hebben onze konijnen het toch goed.

Draait jouw deur naar binnen open? Proberen ze er niet uit te komen?

Allemaal heel leuke rennen hier, geeft veel inspiratie 😊. Als onze konijntjes blij zijn, zijn wij ook blij 😊.

Ik heb mij misschien verkeerd uitgedrukt. Het afgesloten stuk is iets meer dan 4. Het stuk op het gras komt erbij wanneer we thuis zijn. In totaal is het dan iets meer dan 10 vierkante meter. 

Wij vertrekken straks 8 dagen op vakantie. Mijn 20-jarige zoon blijft thuis. Ik had meer stress om alles op orde te brengen en de lijstjes te maken voor de konijnen dan om onze eigen bagage te maken 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Lio en Leia zei:

k had meer stress om alles op orde te brengen en de lijstjes te maken voor de konijnen dan om onze eigen bagage te maken

Vreselijk dat inpakken en dan kom je op de plaats van bestemming en ben je wat vergeten. Grrrr. De nacht ervoor lag ik alles nog door te nemen. Sliep dan altijd slecht. Nu we niet meer op vakantie gaan maar één nacht slecht geslapen over de investering voor de ren! Geen spijt van.

Het leukste speeltje in de ren lijken toch de catcubes te worden. Alle andere spelletjes zijn ze korter mee bezig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .