Ga naar inhoud

Welk speeltje is favoriet bij jouw konijnen?

Evee

Aanbevolen berichten

Ons Dotje is enorm zot van het balletje met koekjes in. daar kan ze echt uren mee rondlopen, en ze is ook enorm slim ermee. Ze heeft al gevonden hoe ze het gat waar de koekjes door komen groter kan maken. Als het balletje ergens vast zit heeft ze het in no-time vast met haar tandjes via het gat en loopt ze er de halve woonkamer mee rond.

Als ik lege keukenrol-rolletjes in het konijnenhoekje leg, loopt Dotje er meteen naartoe om ze in het rond te gooien, en wanneer ze vindt dat het goed ligt, dan begint ze eraan te knabbelen. En elke keer ik ze verleg om bv hun hoekje proper te maken, doet ze dat routinetje opnieuw. Is echt schattig om te zien eigenlijk

Lowie vond de tunnel echt geweldig, soms zag ik hem er bunnyflops in maken en ging hij daar slapen, waardoor Dotje via de dekentjes in het fort moest geraken 😂

Het is echt enorm leuk om konijnen bezig te zien, en te zien hoe ze zich op verschillende manieren bezig houden. Ik ben eens benieuwd wat Billy zijn favoriete speelgoed gaat zijn.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Mijn konijnen vinden de hennepmatten helemaal geweldig! Ze worden tot het kleinste stukje gesloopt. Waarom? Geen idee! Ze hebben ook gewoon een graafbak. Die is alleen totaal niet interessant zodra ik een matje in het verblijf kom leggen. Zodra alles is gesloopt maken ze er de gekste bunnyflops op.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Ik heb dan wel geen konijnen maar als mijn cavia losloopt is hij gek op mijn dekbed, misschien ook een idee voor konijnen? Heerlijk zacht natuurlijk en je kan je er heerlijk in verstoppen. Ik denk dat hij reuze intelligent is, want hij is ook gek op telramen 🙈. Heerlijk die kraaltjes heen en weer schuiven. Hij is ook gek op het kartonnen doolhof wat ik voor hem heb gemaakt. Dat kan maar één ding betekenen en dat is een reuze slimme cavia! De papieren tas in zijn hok vindt hij ook geweldig om doorheen te sprinten... In uit in uit enzovoort. Hij vond hem eerst ook geweldig om in te slapen maar nu is het plekje naast het voerbakje favoriet, eten, slapen, eten, slapen, hij lijkt wel een beetje op mij 🙈. En tussendoor natuurlijk keihard door het hok sprinten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 4 weken later...
Op 12-1-2022 om 18:34, Amethista zei:

Ragnar heeft heel erg weinig met speelgoed. Ik denk dat hij zo'n stoffen kattenhuisje (die met zo'n rond gat in de voorkant) nog het leukste speelgoed vindt, want daar gaat hij altijd in om er met een sneltreinvaart uit te rennen,

He, dat deed Flo gisteren. De zandbak in en met een sneltreinvaart eruit en weer terug. Dus het is een herkenbaar iets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-8-2022 om 12:41, To van de Veluwe zei:

He, dat deed Flo gisteren. De zandbak in en met een sneltreinvaart eruit en weer terug. Dus het is een herkenbaar iets!

Doet mij denken aan van die peuters die het dan een heel leuk spelletje vinden om te gaan zitten, staan, zitten, staan en dan héél lang zo door.

16 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Jammer dat Sinterklaas nog ver weg is want het zou een leuk cadeautje zijn.

De tijd gaat snel hoor! 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das waar

26 minuten geleden, Lollie zei:

Doet mij denken aan van die peuters die het dan een heel leuk spelletje vinden om te gaan zitten, staan, zitten, staan en dan héél lang zo door.

De tijd gaat snel hoor! 😄

Das waar

11 minuten geleden, Marjoleink zei:

Dierendag duurt niet zo lang meer...

Oh ja dierendag hoe vergeet ik het

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag een paar maande te vroeg dierendag gevierd. Ik had via MP twee Cat Cubes gekocht en ben ze nu aan het installeren. Ik heb er nu drie en ik wilde ze aan elkaar bevestigen. Maar ik krijg de kans niet. Ik zette ze neer en probeerde er een leuk doolhof van te maken maar ik kreeg geen kans. Rosie en Flo eigenden het zich gelijk toe: erin en eruit. Ik wacht nu maar even en ga het straks nog eens proberen om alles te koppelen. Nog een heel gedoe, merkte ik wel.

Het is wat al drie kattendingen aangeschaft: voerbal, PeeWeebak en Cat Cubes.

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik heb vandaag een paar maande te vroeg dierendag gevierd. Ik had via MP twee Cat Cubes gekocht en ben ze nu aan het installeren. Ik heb er nu drie en ik wilde ze aan elkaar bevestigen. Maar ik krijg de kans niet. Ik zette ze neer en probeerde er een leuk doolhof van te maken maar ik kreeg geen kans. Rosie en Flo eigenden het zich gelijk toe: erin en eruit. Ik wacht nu maar even en ga het straks nog eens proberen om alles te koppelen. Nog een heel gedoe, merkte ik wel.

Het is wat al drie kattendingen aangeschaft: voerbal, PeeWeebak en Cat Cubes.

Huh? kun je die dingen aan elkaar koppelen? Ik dacht dat het gewoon stapelen en tegen elkaar aanzetten was. Maar als je die dingen ook nog kunt vastzetten is dat eigenlijk veel veiliger & handiger natuurlijk... Maar het is nu 2 augustus en 4 oktober is het dierendag. Je bent dus maar net een maand te vroeg... En gelukkig kijken konijnen over het algemeen niet op de kalender 😄

Vorige maand (16 juli) was het ''nationale caviadag''. Bestaat echt, komt uit Amerika. En wat denk je? Vergeet ik dat gewoon! Ik had het nog wel in mijn telefoon gezet... Maar wie niet elke dag op zijn telefoon kijkt mist gauw wat. Ze hebben toen ik laatst terugkwam van vakantie nog een voerbal gekregen, dus ik hoop dat ze het me kunnen vergeven. Ik moet ze maar wat extra verwennen op dierendag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Lollie zei:

Maar het is nu 2 augustus en 4 oktober is het dierendag. Je bent dus maar net een maand te vroeg... En gelukkig kijken konijnen over het algemeen niet op de kalender 

Hier in Brabant gaat alles altijd wat langzamer, dus hier is het pas over twee maanden dierendag.

37 minuten geleden, Lollie zei:

Huh? kun je die dingen aan elkaar koppelen?

In de ronde opening zit een ring waarmee je ze aan elkaar kunt koppelen. Ik had die ringen weggegooid want ik zag er het nut niet van in. Maar hier heeft iedere ren een catcube, en daar blijft het bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Marjoleink zei:

In de ronde opening zit een ring waarmee je ze aan elkaar kunt koppelen.

Grrr, ik zag dat ik maande i.p.v. maanden geschreven heb. Jammer dat je het na een kwartier niet meer kunt corrigeren. Maar vooruit.

Bij de eerste Cat Cube zat ook zo'n ring. Ik haalde hem eruit en dacht: wat moet ik er mee? Maar toch bewaard. Nu stond er op MP bij met ring om te koppelen. Toen ging er een lichtje bij me branden. Er zat er een met balletjes bij. Ik hield het de kat voor maar die doet er niets mee. Dus alles eruit gesloopt en de Cubes aan elkaar gekoppeld. Kostte even wat moeite want je moet hard duwen maar het staat als een huis. Erg leuk. Ik heb ze onder hun nachtverblijf staan maar ze gingen er ook op zitten en onderaan het hok knagen. Dit moet ik dus even in de gaten houden. Nu heb ik dankzij BB drie Cat Cubes aangeschaft. Ik ben er blij mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .