Ga naar inhoud

Welk speeltje is favoriet bij jouw konijnen?

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

49 minuten geleden, Jamesthebunnybutler´╗┐ zei:

Alles dat sloopbaar is, vooral de wilgenballen vallen hier altijd in de smaak. Maar de toiletbakken zijn eigenlijk nog veel leuker speelgoed inderdaad, daar kan je mee surfen door de ren.

Of op elkaar stapelen, ondersteboven gooien, leeggraven, over je waterbak heen zetten, multifunctioneel dus. 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eentje snapt de functie van knaaghout, maar houdt ook van wcrollen opeten ­čĄÉ De ander maak je echt niet blij met speeltjes. Ik heb voornamelijk wilgen ballen gehad en knaaghout. Geef ze maar eten, dat vinden ze wel leuk, hun hooi hangt overigens in van die voerballen, telt dat ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2021 om 14:51, Lienappelsien zei:

Echt speelgoed doen ze hier nooit zoveel mee. Ze hebben zoÔÇÖn grote plastic bal met openingen er in, die m├│et af en toe in de waterbak┬á­čĄú┬ámaar verder kijken ze daar niet veel naar om. Ander speelgoed al helemaal niet.

Tunnels vinden ze, ook met vlagen, wel heel leuk. 

Altijd die ballen in de waterbak! Binnen 5 minuten ook vaak. Ik heb van die ballen waar iets lekkers of brokjes in kunnen dus die brokjes worden dan twee keer zo groot en zompig. Ben ik weer een kwartier bezig met een een tandenstoker om alles eruit te peuteren... Zucht.

Wilgentunnels zijn hier favoriet, maar die zijn razendsnel gesloopt. Echt binnen een uur ofzo, ook die hele grote. Totaal versnipperd. Klimmen en klauteren is natuurlijk ook leuk. Maar eigenlijk niet uit waarop.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De i love hay cubes en de kruidenweides zijn altijd een succes hier.

Hier zijn wilgenspeeltjes ook altijd wel goed, tunnels, ballen, wilgenhuisjes. Wat knaaghout betreft hebben ze hier ook voorkeur voor verse takken t.o.v. gedroogd, maar als het van dat gevlochten spul is, zoals bij een wilgentunnel, is het wel een succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grote bal met een belletje, het is niet exact dezelfde als op het plaatje maar kon de juiste niet vinden. 
Ze schrikken altijd van herrie, behalve als ze zelf herrie maken dan vinden ze het prachtig! Ze wonen bij mij in de schuur en als ik buiten ben dan hoor ik ze regelmatig met die bal gooien. 

Deze baby bekertjes toren vindt Vlinder vooral erg leuk. Het is echt een spelletje wat ik met haar speel. Ik probeer de toren op te bouwen en zij, ja jullie raden het al, zij probeert hem af te breken nog voordat ik het laatste bekertje erop zet. ­čśé­čÖł

We kunnen dit spelletje zeker wel 10 keer achter elkaar spelen want ze blijft meedoen. 
Bennie vindt er trouwens niks aan, hij vindt het doosje met snoepjes interessanter. 

Als ik wegga dan haal ik de bekertjes wel altijd uit de ren voor het geval ze er eventueel aan knagen. 

95EB72CA-9305-4821-BB7A-A86DC048A13C.jpeg

D7A30146-8B6F-473E-801D-6026C892133B.jpeg

aangepast door Dani├źlleV
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
  • 4 weken later...
Op 9-1-2022 om 19:16, Konijnen_ zei:

Hier vinden ze zoon bal waar je voer in kan doen zo leuk!! Voor de rest spelen ze niet tot nauwelijks met speelgoed iemand tips daarvoor?

Wat voor speelgoed heb je geprobeerd? Hier vallen zelf geknutselde speeltjes wel in de smaak, vooral eierdoosjes of toiletrolletjes gevuld met hooi en snoepjes. Wilgenballen zijn ook vaak een succes. En uiteraard dozen, zeker als je er meerdere naast elkaar zet zodat ze omhoog kunnen klimmen. Ik beticht Ragnar er nog altijd van dat hij stiekem een berggeit is, haha!

On topic: Ragnar heeft heel erg weinig met speelgoed. Ik denk dat hij zo'n stoffen kattenhuisje (die met zo'n rond gat in de voorkant) nog het leukste speelgoed vindt, want daar gaat hij altijd in om er met een sneltreinvaart uit te rennen, en dat keer op keer op keer. Stepelbekertjes zijn ook een succes! Freyja is momenteel verzot op een houten balletje met bel erin, en de beloningbal, ook zonder voer erin. Beide vind ik elk moment van de dag weer op een andere plek in haar ren. 

aangepast door Amethista
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vooral dol op een opgehangen juten zakje met wat gaten erin en hooi erdoor. Dan gaat Brownie helemaal los.

wc rolletje gevuld met wat hooi en kruiden doet het ook goed en de voerbal (maar alleen als er wat in zit).

De hyacint bal was ook een groot succes, maar die zat samen met 2 andere ballen waar ze dan weer niets mee hadden, dus hoop dat die nog eens los te koop zijn.

En van die uitklapbare tunnels die ik steeds anders aan elkaar verbind en aan de catcube.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .