Ga naar inhoud

Tulpenboom bladeren gezond of giftig?


Katoo

Aanbevolen berichten

Onze buren hebben een tulpenboom staan maar sinds de jungle bij onze omheining eindelijk gesaneerd is waaien de bladeren van die boom in onze konijnen hun rennen en hokken. Nu is mijn vraag: weet iemand of bladeren van een tulpenboom giftig, ongezond of net gezond zijn? Momenteel haal ik de bladeren steeds weg voor de zekerheid. Als ze er tussendoor al van hebben gegeten hebben ze geen klachten vertoont maar aangezien er twee konijnen zijn met gevoelig darmen speel ik liever op zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een magnolia toch?

 

Dat is giftig, maar wel in opbouwende mate. Volgens mij is met name het hout (bast, schors) giftig, de bladeren minder (of mogelijk zijn de bladeren niet giftig? Maar daar ben ik niet zeker van!)

Maar is het het soort plant wat opbouwend werkt. De eerste keer zullen ze er niet direct last van hebben, mogelijk diarree omdat de spijsvertering het niet gewend is en het kan volgens mij ook irriteren in de mond / buik. Maar als ze er structureel van eten bouwt dat op in het lichaam en geeft het wel problemen.

 

Ik zou dus toch blijven vegen en het zo veel mogelijk weghalen, maar het is dus niet gelijk paniek als er een keer iets gegeten is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké goed om te weten! Zeker met onze twee gevoelige heren, die hebben beide snel last van darmkrampen en irritatie in de buik en zijn bovendien gezegend met een slecht gebit (zijn broertjes). De buren vinden de boom eigenlijk te groot geworden en zouden hem liever weg willen maar dat kan niet zonder hun vijver en halve tuin mee te vernielen dus de boom moet blijven. De rest van het jaar zal het zo geen probleem zijn want de boom houdt zijn bladeren goed maar in de herfst valt alles eraf natuurlijk. Gelukkig komen de konijnen nooit in aanraking met de schors maar ik zal dus blijven bladeren weghalen. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .