Ga naar inhoud

Baal of grootverpakking kruidenhooi


Suus1978

Aanbevolen berichten

Je weet dat kruidenhooi niets anders is dan weide hooi waar een kleine hoeveelheid kruiden aan is toegevoegd bij het inpakken?

 

Je kan dus eigenlijk ook gewoon weidehooi kopen, dat is er wel in grotere balen, en los een zak kruiden. En dan bij het voeren gewoon een klein beetje kruiden over het hooi strooien. Ben je nog voordeliger uit ook 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Evee zei:

Je weet dat kruidenhooi niets anders is dan weide hooi waar een kleine hoeveelheid kruiden aan is toegevoegd bij het inpakken?

 

Je kan dus eigenlijk ook gewoon weidehooi kopen, dat is er wel in grotere balen, en los een zak kruiden. En dan bij het voeren gewoon een klein beetje kruiden over het hooi strooien. Ben je nog voordeliger uit ook 😉

 

Oei, weer een illusie armer 😄 Weidehooi is dan wel iets anders dan gewoon hooi? Of ben ik jarenlang in de maling genomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Suus1978 zei:

 

Oei, weer een illusie armer 😄 Weidehooi is dan wel iets anders dan gewoon hooi? Of ben ik jarenlang in de maling genomen?

 

Weide hooi is een benaming voor hooisoorten die uit verschillende grassoorten bestaan, wat bij de gemiddelde weide dus het geval is.

 

Bergweide hooi is ook gewoon gemengde grassoorten, hoeft overigens niet van een berg te komen 🤣 Overigens is dit geen naam waar enige vereiste aan zit, er is dus ook gewoon bergweidehooi uit Nederland te koop, waar geen berg te vinden is. Meestal geven ze de wat rijkere mengelingen de naam bergweidehooi, hier kunnen soms ook al kruiden doorheen zitten.

 

Kruidenhooi is dan weidehooi of bergweidehooi waar bij het inpakken een paar procent kruiden aan is toegevoegd.

 

Je hebt ook nog enkelvoudige hooisoorten, zoals bijvoorbeeld timothy hooi. Hoewel ze iets al timothy hooi mogen noemen als er meer dan een paar % in zit, dus ook dit kan misleidend zijn 🤣

 

Snap je het nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel een klein voordeel van voorverpakt kruidenhooi kopen, de geur van de kruiden trekt namelijk helemaal in het hooi. Zijn de konijnen dus echt kieskeurig of voelen ze zich niet lekker, dan kan dat er wel voor zorgen dat ze het hooi ook goed eten. Als je alleen de kruiden erbij doet voor je het geeft, dan heb je kans dat zulke konijnen alleen de kruiden ertussenuit eten en het hooi laten liggen, wat meestal niet de bedoeling is. 

Dat is waarom ik soms toch de voorkeur geef aan die kleinere zakjes ten opzichte van zelf mengen. 

 

Ik weet dat dieza ook een baal kruidenhooi verkoopt, dat ben ik eens tegengekomen op mijn zoektocht, maar zelf nooit gekocht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Jamesthebunnybutler zei:

Bloemenhooi vinden ze ook super lekker! Moet je even bij ks vragen of je daar een zak van mee kan nemen, ik weet niet hoeveel er precies in die zakken zit 😉

 

Het was juist bedoeld als donatie aan ks 😄 Mijn schoonmoeder wilde graag iets extra's geven en kruidenhooi is altijd goed. Ik heb vanmorgen dus flink ingeslagen bij Ranzijn want daar was de derde zak gratis. Scheelt toch weer! Mijn hele auto lag uiteindelijk vol met zakken hooi, ik kon nog maar net in mijn achteruitkijkspiegel kijken. Wat denk je? Had ik ineens gedoe met de bandenspanning en moest ik snel naar de garage. Die keken toch wel een beetje raar op toen ze de auto zagen 😂

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .