Ga naar inhoud

iets anders dan hooi?


Naomix

Aanbevolen berichten

bestaat er een alternatief voor  hooi?

ik heb geen konijnen. maar ik vroeg het mij af of dat bestaat? Omdat ik graag konijnen  binnen wil  houden maar mijn vriend heeft erge hooikoorts tegen (hooi kruiden grassen)

Maar als er geen  alternatief is dan neem ik simpelweg geen konijnen . Buiten in de tuin wil ik geen konijnen omdat ik het binnen gezelliger vind.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bestaat er een alternatief voor  hooi?

ik heb geen konijnen. maar ik vroeg het mij af of dat bestaat? Omdat ik graag konijnen  binnen wil  houden maar mijn vriend heeft erge hooikoorts tegen (hooi kruiden grassen)

Maar als er geen  alternatief is dan neem ik simpelweg geen konijnen . Buiten in de tuin wil ik geen konijnen omdat ik het binnen gezelliger vind. ik las op een website iets over stro zou dat ook kunnen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen alternatief voor hooi, dat is echt het hoofdvoer van de konijnen. Er zijn soms erg kieskeurige konijnen die slecht hooi eten, daarvoor kun je wel wat andere dingen proberen zoals grassige kruiden, maar dat is echt omdat ze het niet kunnen missen in hun dieet. 

Stro is geen goed alternatief voor hooi, het is wel goed voor de tanden, maar bevat bijna geen voedingsstoffen. 

 

Meer informatie kun je vinden in dit artikel: 

 https://www.bunnybunch.nl/informatie/voeding-van-een-konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, happy211 zei:

Er is geen alternatief voor hooi, dat is echt het hoofdvoer van de konijnen. Er zijn soms erg kieskeurige konijnen die slecht hooi eten, daarvoor kun je wel wat andere dingen proberen zoals grassige kruiden, maar dat is echt omdat ze het niet kunnen missen in hun dieet. 

Stro is geen goed alternatief voor hooi, het is wel goed voor de tanden, maar bevat bijna geen voedingsstoffen. 

 

Meer informatie kun je vinden in dit artikel: 

 https://www.bunnybunch.nl/informatie/voeding-van-een-konijn

oke ja dan houdt het op. dan neem ik geen konijnen helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is het belangrijkste voedsel voor konijnen, ongeveer 80% wat een konijn eet per dag hoort hooi te zijn. Verse grassen is een alternatief, maar heel lastig om haar rond voldoende en gevarieerd genoeg van aan te bieden. Vandaar dat je dan dus de gedroogde variant geeft, hooi. 

Bij een allergie voor grassen zou ik niet aanraden om aan konijnen te beginnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je daar vooraf over nadenkt. Je zult maar volgens goede moed aan konijnen beginnen en er dan achter komen dat het niet gaat.

Konijnen in de tuin is inderdaad minder gezellig dan binnen. Ze zijn wel leuk om naar te kijken, en je kunt er zelf bij gaan zitten. Maar je loopt toch hooi mee naar binnen, en het is maar de vraag of je vriend daar wel tegen zou kunnen. Ik gebruik zelf, sinds ik konijnen in de tuin heb, het hele jaar allergietabletten, en in de zomer een dubbele dosis, en dan gaat het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .