Ga naar inhoud

Help! Wat te doen? Jonge konijnen niet op tijd uit elkaar gehaald.

Delen

Aanbevolen berichten

Jammer. Nog even geduld dus.

De ren die je hebt is dus 93 cm hoog? Sprongen ze daar zonder opstapje overheen (soms staat er iets dat ze als opstapje gebruiken) of konden ze het opzij of omhoog duwen? Of sprongen ze eerst op de kooi en dan over de ren?

Als ze er echt overheen sprongen zonder dat er iets in de ren stond waar ze op konden dan heb je wel ontsnappers. Dan hebben een nog hogere ren nodig of een ren met een bovenkant. Sommige BunnyBunchers gebruiken een gaaspaneel (te koop bij bouwmarkten voor in de tuin) die ze over de ren leggen als een soort klep. Dat werkt beter dan een net. Echte ontsnappers laten zich niet tegenhouden door een net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-11-2021 om 14:09, Lienappelsien zei:

Jammer. Nog even geduld dus.

De ren die je hebt is dus 93 cm hoog? Sprongen ze daar zonder opstapje overheen (soms staat er iets dat ze als opstapje gebruiken) of konden ze het opzij of omhoog duwen? Of sprongen ze eerst op de kooi en dan over de ren?

Als ze er echt overheen sprongen zonder dat er iets in de ren stond waar ze op konden dan heb je wel ontsnappers. Dan hebben een nog hogere ren nodig of een ren met een bovenkant. Sommige BunnyBunchers gebruiken een gaaspaneel (te koop bij bouwmarkten voor in de tuin) die ze over de ren leggen als een soort klep. Dat werkt beter dan een net. Echte ontsnappers laten zich niet tegenhouden door een net.

Sorry. Ben een paar dagen ziek geweest. 
niet eerder kunnen antwoorden 

nee de ren die ik had eerst was maar 40 cm hoog met een net erover. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

O! Dat is niet geschikt voor konijnen. Ik heb opstapjes van 40 cm voor ze 😉 En mijn voedster springt vanuit stilstand ook zonder enige inspanning bovenop een schuilhuisje van ruim 50 á 60 cm hoog. Mijn ram neemt dan even het opstapje van 40 cm.

Paneeltjes van 60 cm hoog heb ik alleen gebruikt voor een (ziek) konijn dat blind was. Verder zou ik bang zijn dat ze er overheen springen, al zijn er wel konijnen die er achter blijven. Maar 40 cm hoog is niet geschikt.

Inmiddels weer opgeknapt? 

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Lienappelsien zei:

O! Dat is niet geschikt voor konijnen. Ik heb opstapjes van 40 cm voor ze 😉 En mijn voedster springt vanuit stilstand ook zonder enige inspanning bovenop een schuilhuisje van ruim 50 á 60 cm hoog. Mijn ram neemt dan even het opstapje van 40 cm.

Paneeltjes van 60 cm hoog heb ik alleen gebruikt voor een (ziek) konijn dat blind was. Verder zou ik bang zijn dat ze er overheen springen, al zijn er wel konijnen die er achter blijven. Maar 40 cm hoog is niet geschikt.

Inmiddels weer opgeknapt? 

Ja langzaam ben ik aan de betere Hand. 
Dank je

ja deze ren had ik omdat hij verkocht werd als konijnen ren. 
En voor binnen dacht ik dat die prima was

maar inmiddels lopen ze om en om los

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .