Ga naar inhoud

Mijn konijn in bang voor het vloerkleed?


Sanne_en_Marcel

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Dit is mijn eerste keer op een forum, dus ik weet nog niet precies hoe alles werkt. Ik zit met een vraagje waar ik het antwoord op internet niet op kan vinden. Mijn konijn Marcel is een free roam konijn, die eigenlijk overal in huis komt, behalve op het vloerkleed bij de tv-hoek. Hij lijkt er ontzettend bang voor te zijn. Hij zit vaak bij me op de bank, dat is allemaal geen probleem, maar hij springt nog liever vanaf de hoge rugleuning terug op de grond dan dat hij via de veilige weg op het vloerkleed landt. Als Marcel ook maar enigzins denkt dat ik hem op het vloerkleed wil zetten, klimt hij in m'n nek of begraaft hij zich in m'n trui. Herkent iemand dit toevallig? Ik hoor het graag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Sanne_en_Marcel zei:

Ik zie nu trouwens dat ik deze vraag niet onder deze topic moet stellen, ik weet alleen niet hoe ik hem moet verwijderen, haha! 

Ik heb het even verplaatst voor je. 

Helaas heb ik geen antwoord op je vraag, maar hopelijk kunnen anderen je helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Miekmoek zei:

Is het kleed zwart of heel donker? Ik heb soms het gevoel dat mijn konijnen daar niet van houden, ik gok dat ze donkere kleuren niet goed kunnen zien en daardoor denken dat het niets is of een gat is ofzo? 

 

Anders heb ik geen idee.. 

Hij is een beetje donkerrood, maar Marcel heeft zelf ook een kleed dat er bijna hetzelfde uitziet (zelfs wat donkerder) waar al zn spulletjes op staan (eten, water, stro, bak, etc) en die vindt ie helemaal prima. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Evee zei:

Is er een keer iets negatiefs gebeurd op of bij het kleed?

Niet dat ik weet nee, daar dacht ik ook al aan. Hij vond m al eng vanaf het moment dat hij in dit huis kwam wonen (ben gaan samenwonen met mijn vriend, van wie het kleed is) Wel is het een erfstuk en sowieso meer dan 80 jaar oud. Kan het daar iets mee te maken hebben?

aangepast door Sanne_en_Marcel
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Sanne_en_Marcel zei:

Niet dat ik weet nee, daar dacht ik ook al aan. Hij vond m al eng vanaf het moment dat hij in dit huis kwam wonen (ben gaan samenwonen met mijn vriend, van wie het kleed is) Wel is het een erfstuk en sowieso meer dan 80 jaar oud. Kan het daar iets mee te maken hebben?

Als het een 80 jaar oud erfstuk is zou ik geloof ik blij zijn dat het konijn er weg blijft en er niet op gaat zitten 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Evee zei:

Als het een 80 jaar oud erfstuk is zou ik geloof ik blij zijn dat het konijn er weg blijft en er niet op gaat zitten 🤣

Hahahahahahahah zo heb ik er nog niet overna gedacht, misschien weet ie gewoon dat ie voorzichtig moet zijn 😉 Ik zat nog heel even te denken dat ik een paranormaal begaafd konijn heb, en er op die manier iets negatiefs is gebeurd op het kleed 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zit er een bepaalde geur aan (die mensen misschien niet kunnen ruiken) die hij eng vindt? Van een ander diersoort bijvoorbeeld.

 

Wel bijzonder dat het kleed zo oud is! Kleedjes zijn soms lekkere plasplekjes voor konijnen en ze kunnen ze ook flink slopen, dus misschien is het inderdaad niet zo erg dat hij het kleed niks vindt 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Lienappelsien zei:

Misschien zit er een bepaalde geur aan (die mensen misschien niet kunnen ruiken) die hij eng vindt? Van een ander diersoort bijvoorbeeld.

 

Wel bijzonder dat het kleed zo oud is! Kleedjes zijn soms lekkere plasplekjes voor konijnen en ze kunnen ze ook flink slopen, dus misschien is het inderdaad niet zo erg dat hij het kleed niks vindt 😉 

Dan denk ik inderdaad dat het om de geur gaat, wel interessant, aangezien dit kleed heel lang op dezelfde zolder heeft gelegen als zijn eigen kleedje. Het zal dan dus inderdaad een geur zijn die er al veel eerder inzat, mysterieus wel 🧐

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
8 uren geleden, VerzinZelfMaar zei:

Konijnen zijn mysterieus, mijn Droppie gaat nl soms binkys maken en hard (proberen) te rennen, maar alléén op m'n deurmat, terwijl ie de hele woonkamer heeft.

 

Ik weet niet of het van toepassing is, maar als de rugleuning erg hoog is zou ik een trapje/opstapje maken, dat ie zichzelf niet bezeert

 

Dat is op zich niet perse heel gek. Hier hebben ze dat ook, dat ze blijer zijn op een mat dan erbuiten. De mat geeft veel meer grip en voelt zo 'veiliger', dan een laminaat- of tegelvloer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .