Ga naar inhoud

Egg eet nu niet meer goed....


Lee87

Aanbevolen berichten

Ik had al een ouder topic over Egg waarbij hij haakjes had aan zijn kiezen, deze zijn toen geslepen maar hij ging toen niezen en had een traanoogje.

Ondertussen zijn we een flinke maand verder en het blijft een beetje op en neer gaan met hem. Hij heeft 14 dagen antibiotica en metacam gehad en toen was het niezen helemaal over. We zijn daarna een paar dagen weg gegaan en toen is hij bij een (goed) pension geweest, daar at hij goed en niesde hij niet. We hebben hem zondag ochtend opgehaald en 's middags hoorde ik hem toch weer niezen. Ik heb overlegd met de dierenarts en ben weer begonnen met de antibiotica, 2x pd voor 7-10 dagen. Ik heb hem gisteren voor het laatst horen niezen, dus dat gaat goed.

 

Nu eet hij sinds gisterenavond niet goed meer. Hij eet een paar brokjes, beetje groente en een beetje hooi. Vanmorgen at hij alleen nog geweekte brokjes. Ik kan morgen terecht bij een konijnkundige dierenarts, heeft iemand tips voor mij voor deze afspraak?

In de afgelopen weken heb ik steeds telefonisch advies gekregen en is er niet naar hem gekeken omdat hij nog vrolijk was en goed at en geen (gekleurd) snot had. Maar ik maak me toch best zorgen ondertussen, en ik vind het erg lang om een konijn zo te laten sukkelen. Ik heb in ieder geval gevraagd dat ze naar z'n gebit kijken. Ik heb hem ook nog metacam gegeven, misschien dat dat nog wat helpt voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt inderdaad alsof je er goed aan doet naar zijn gebit te laten kijken. Je hebt er best kans op dat er weer haakjes zijn.

 

Misschien is een röntgenfoto nog interessant om meer zicht te krijgen op de gebitsproblemen. Maar dat kan de dierenarts beter inschatten.

 

Je zou de dierenarts ook naar trovet kunnen vragen, die brok wordt wel gegeven aan konijnen met gebitsproblemen. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je advies! Ga er allemaal naar vragen morgen.


Hij niest nu ook weer, dus dat is erg jammer. Wel heeft hij wat harde brokjes gegeten nadat ik metacam had gegeven. Hij lijkt dus minder pijn te hebben/ pijn lijkt het probleem te zijn. Ik twijfel zo erg of het toch snot is en of hij dan voor lange tijd een goede behandeling met oa antibiotica moet krijgen of dat het allemaal door gebitsproblemen komt en dat daar goed naar gekeken moet worden. Hij had geen last van niezen of traanoogjes voor de behandeling, maar de antibiotica hielp wel goed ervoor.

 

Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik alles goed vraag morgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen bij de dierenarts geweest en hij heeft een abces op zijn kaak. De dierenarts denkt dat hij wellicht al een beginnend abces had toen hij de behandeling voor zijn haakjes kreeg. Dat doet zo'n abces ook niet goed en daardoor kan het snel erger worden.

 

Volgende week heb ik een afspraak staan bij Wilhelminapark voor een röntgenfoto en de operatieve behandeling. Ze gaan dan kijken wat precies het abces veroorzaakt.

 

Ik ben vooral heel opgelucht dat we nu weten wat de klachten veroorzaakt en dat er een behandeling voor is. Achteraf was het vast beter geweest als hij eerder bij de dierenarts teruggekomen was hiervoor. Ik weet nu wel om welke dierenarts ik moet vragen en ik zal voortaan meer aandringen om een afspraak als ik het niet vertrouw.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren is Egg behandeld bij Wilhelminapark. Het abces is opengemaakt, en de kies getrokken. Ook zat er wat weefsel in z'n neus dat weggehaald is. Dit heeft het niezen waarschijnlijk veroorzaakt. Ik ben heel erg te spreken over de zorg bij Wilhelminapark. Ik was bij Evert-Jan de Boer en hij was zo aardig en geruststellend. Ik heb antibiotica meegekregen wat geïnjecteerd moet worden en dat heeft hij me heel goed uitgelegd. Ook heb ik een foto-verslag van de behandeling in mijn mail gekregen. Het was de auto rit helemaal waard en ik kan het ten zeerste aanbevelen bij dit soort ingewikkelde klachten.

 

We kregen gisteren een super vrolijk konijn mee naar huis. Ik stond er echt van te kijken, hij keutelde en at gewoon. Vanochtend is het wat minder qua eten. Ik heb hem wel gedwangvoerd en cisaral drops en laxatract gegeven. Hij is nu aan het slapen en ziet er verder goed uit. Hij krijgt nog pijnstilling en AB en ik moet de wond elke dag verzorgen met gaasjes en een zalf. Dus nog even de nazorg en dwangvoeren doorzetten, maar ik heb er nu een heel goed gevoel over en ik hop dat hij snel helemaal opknapt.

 

 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .