Ga naar inhoud

Welke gezondheidsproblemen hebben jouw konijnen?


Evee

Konijnen gezondheid  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke gezondheidsproblemen hebben jouw konijnen (gehad)?

    • Gebitsproblemen
      31
    • Spijsverteringsproblemen
      27
    • Parasieten (ook EC valt hier onder)
      27
    • Problemen aan spieren of gewrichten
      7
    • Oogproblemen
      17
    • Luchtwegproblemen
      15
    • Geen, tot nu toe nog geen problemen gehad.
      16
    • Wonden / abcessen
      12


Aanbevolen berichten

Ik ben twee konijntjes verloren aan snot. Eentje aan een heel uitzonderlijk iets aan haar blaas. Verder veel verstopte buikjes en gasaanvallen, in ruiperiodes. Frits heeft hele milde ec gehad en een keer een fikse oorontsteking. Verder twee keer minimale haakjes laten verwijderen na een periode slecht hooi eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoe... Hier ook een volle bingokaart.

Ot begon met pinwormen, had weleens gas en kreeg toen heftige EC, ik heb hem daardoor laten inslapen.

James had snot en is uiteindelijk aan een maagverstopping overleden.

Ollie had heupdysplasie en kreeg later snot met een longontsteking. Ze had ook staar, maar daar had ze niet zo veel last van.

Baloe had flinke gebitsproblemen, waaronder haakjes, rotte kiezen, ontstekingen en abcessen.

Dunya heeft af en toe een haakje en een hartprobleem, maar ook veel te weinig spierkracht.

Siemson heeft snot en een bult bij zijn oor, die is stokdoof.

Kyra en Goofy hebben tot nu toe eigenlijk nooit iets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oogproblemen als in traanogen

Gebitsproblemen als in scheve gebit

Spijsverteringsproblemen als in gasbuikjes.

En nog en mysterie probleem waardoor Vlekje vorig jaar zo kwakkelde.

 

En natuurlijk Fluffy die aan uitgezaaide tumoren is overleden. Maar die verder dus geen problemen vertoonde daarvoor. Bikkel dat ze was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik (de konijntjes dus) ben volgensmij gezegend. Nog niks gehad in het jaar en 2 maanden dat ze bij mij zijn komen wonen😇🎉

Wel 1 keer in paniek de dierenarts gebelt toen Bunny 1 keer moest niesen nadat hij zijn kopje iets te enthousiast in het waterbakje duwde. Ze waren een waterflesje gewend, daarna heeft hij het nooit meer gedaan, lesje geleerd denk ik.😂 Naja, beter te veel bellen dan te weinig bellen. 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op ‘geen’ gestemd, omdat Kliko en Rummikub nog nergens last van hebben gehad. Met Spook was dat natuurlijk, met haar gebroken rug, een heel ander verhaal, maar ging ervan uit dat het ging om de huidige konijnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een bingo hier. EC, vermoedelijk accuut nierfalen, gas, haakjes, abces aan het pootje, kaakabces, snot, chronisch traanoogje, wondjes, omvallen en moeilijker overeind kunnen komen (niet door EC, wel door ouderdom).. Ik kan alleen diarree, sore hocks, tumoren en verstopping nog niet afvinken als we heel specifiek gaan kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit zo leest vraag he je echt af waarom mensen nog steeds denken dat konijnen goedkope huisdieren zijn 😢

 

Op 14-11-2021 om 15:31, HannahP zei:

Ik ben het meest bang voor gebitsproblemen!

Buikpijn heeft mijn konijn af en toe, maar dat gaat altijd gelukkig voorbij

Zolang het niet al te complexe problemen zijn vind ik gebitsproblemen niet het ergst. Haakjes of doorgroeien van voortanden is bijvoorbeeld makkelijk vast te stellen en goed op te lossen.

De dingen waarbij je als baasje nooit echt duidelijkheid hebt, of dingen waarbij geen voor de hand liggende oplossing voor is vind ik zelf het meest vervelend. De slepende dingen dus. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons komen de meeste problemen door het vele haar dat ze hebben. Ze hebben beiden al veel te vaak verstoppingen gehad. Hierdoor ook een keertje haakjes. Dan natuurlijk ook gas en een keer pinwormen. Laatst hebben we ook nog blaasgruis kunnen toevoegen. Dat is gelukkig wel opgelost door een dieet verandering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .