Ga naar inhoud

Wat is het favoriete groenvoer van jouw konijnen?


Evee

Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd wat het favoriete groenvoer is van jullie konijnen? Zit er verschil in onderling? Ik heb altijd het idee van wel 😄 Ik ben benieuwd of er een duidelijke "winnaar" is, of dat smaak bij konijnen net zo verschillend is als hun uiterlijk. 🥕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Framboos staat hier bij iedereen wel op nummer 1 heb ik het idee. Aardbei zijn ze ook dol op. Maar dat krijgen ze niet zo vaak. 

 

Hier zijn het vooral de verse kruiden die er lekker in gaan, ik denk dat peterselie wel echt de nummer één is wat dat betreft. Ook rozemarijn en basilicum vinden ze erg lekker. Qua "gewone" groenten is de andijvie altijd als eerste op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Bambi&Fendi zei:

Taugé, paksoi en witlof zijn de favorieten hier 🙂 Gek genoeg zijn ze op andijvie een beetje uitgekeken, terwijl dat eerst hun favoriet was. Laatste tijd gooien ze dat wel eens naast hun bakje 😕

Dat is hier met witlof op het moment!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn de favorites Kamille, munt en salie. Helemaal de munt, ze gaan echt uit hun dak als ze dat krijgen. De witlof en andijvie blijf wel even liggen, eerst het lekkerste eten. 

3 uren geleden, Kolino zei:

Hebben jullie ook dat als je iets introduceert of een tijd niet hebt gegeven ze een beetje argwanend zijn naar wat het is dan je ze geeft?

Bij mij begint Bunny echt snel met het eten van de nieuwe soort, en als het 1e stukje op is dan begint Clyde. Hij wil altijd even afwachten of Bun niet ter plekke neervalt denk ik🤣

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 4 weken later...

Ons Dotje is echt verzot op witloof en munt. Dat gat altijd als eerste op. 

Van Billy weten we het nog niet zo goed (hij is pas ene paar dagen geleden bij ons komen wonen), maar hij is niet zo verzot op witloof zoals Dotje dat is. Wel hebben we hem al een paar keer de spinazie van helemaal onder uit het schoteltje zien halen. Het is nog wat bekijken wat hij lekker vindt en wat niet. Wortels moet hij alvast (voorlopig) niet echt hebben, maar dat was bij Lowie (ons vorig ventje) ook, die werd toen hij klein was boos als hij een schijfje wortel kreeg, die smeet hij van zijn plateautje af, maar later at hij het wel graag. Ik vermoed dus ook dat smaak van konijnen kan veranderen met dat ze ouder worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .