Ga naar inhoud

Konijnenkarakters


Evee

Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd naar de karakters van jullie konijnen!

 

Eén van de leukste dingen aan konijnen houden vind ik de zo verschillende karakters. Een paar dingen hebben ze allemaal wel gemeen, maar je ziet toch echt wel hele sterke persoonlijkheden. Van terughoudend, voorzichtig en verlegen tot dappere avonturiers en brokkenpiloten, van muurbloempjes op sociaal gebied tot aandachttrekkende flamboyante types. Ik heb inmiddels al heel wat voorbij zien komen.

 

Bij deze dus een topic: Omschrijf het karakter van jullie konijnen 😄

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tara: een einzelgänger. Trekt zich nergens iets van aan, gaat gewoon haar eigen gang. Zoekt wel af en toe het gezelschap van Blackie op, maar alleen als ze daarvoor in de stemming is.

Blackie: knuffelkont die doet alsof hij de baas is. Hij heeft veel aandacht nodig, van konijnen, van mensen, alles is welkom. Laat met etenstijd even zien dat hij de baas is. Is als de dood voor autorijden.

Clarence: druk, enthousiast. Bij alles wat je doet is hij vol belangstelling, hij klimt nog net niet tegen je benen omhoog. Laat zich graag aaien. Hij komt goed voor zichzelf op.

Beany: beetje afwachtend konijn, misschien ook door haar slechte zicht. Zoekt gezelschap van Clarence, tolereert geaaid worden. Is haantje de voorste als het om eten gaat, desnoods kegelt ze Clarence omver om er zelf bij te kunnen. Die trekt het dan weer gewoon uit haar bekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milly: een nieuwsgierige, brutale blije vreetzak die NIET aangeraakt wil worden en ook verontwaardigd is als we Gijs aaien. Bang voor vreemden, tenzij ze eten bij zich hebben. Eten is zeg maar echt haar ding, zo extreem heb ik ze nog niet meegemaakt. Als ze iets niet leuk vindt, of als ze ongeduldig wordt gaat ze grommen en meppen.

Gijs: een kleine brutale rotzakkige pestkop die er idioot schattig uitziet en die best geaaid wil worden, maar alleen als hij je kent. Van vreemde mensen of vreemde omgevingen wordt hij vreselijk bang, maar hij herstelt heel snel als hij weer thuis is. Als hij iets niet leuk vindt van mensen rent hij weg, andere konijnen mept hij op hun kop. En hij pakt altijd alles af. 

 

Beide konijnen zijn totaal anders als er een vreemde in hun kamer staat. Dan gaan ze zich verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wannes is een goeie lobbes. Heel nieuwsgierig en echt een knuffelbeestje. Hij is vrij makkelijk te hanteren als hij medicijnen moet of schoongepoetst of gekamd moet worden.

Zoetje houdt ook van knuffelen, is ietsjes minder nieuwsgierig dan Wannes en ze kan een felle tante zijn. Waag het niet om in háár tuin te lopen als je een kat of een vogel bent, want ze jaagt je weg. Ze is ook heel moeilijk om medicijnen aan te geven.

aangepast door Okki
Link naar reactie
Delen op andere sites

Miffy: een rustige genieter die graag kleine aaitjes komt halen. Kan heel afkeurend kijken als Brammetje weer iets doet wat niet mag. Was icm Floor veel actiever en aanhankelijker naar ons toe. Wordt in december 2 dus kan ook uitgepuberd zijn?

 

Brammetje: een echte dondersteen die doodsbang is. Gek op rondjes racen en binkies maken. Heel lief voor Miffy, maar mensen zijn lastig. Aaien mag alleen als Miffy tegen m aanzit en als er vreemden zijn dan racet hij naar boven en vliegt in de hooiruif. 

 

Ze doen allebei alles voor eten en trekken het gerust uit elkaars bek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lewis: vrolijk, intelligent ventje en theatrale clown, held op sokken, gooit met stenen om aandacht te trekken, vakkundige sloper, stiekem best wel mensgericht, laat duidelijk weten wat hij wel en niet leuk vindt.
Levensmotto: Leef en laat leven.

 

Luz: lief en zorgzaam konijnenmeisje, altijd vrolijk en enthousiast, avontuurlijk, levensgenieter, dol op eten, lijkt nooit te slapen.

Levensmotto: Pluk de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bambi (voedster) is het stoertje van de 2. Loopt altijd voorop, en ontdekt alles als eerste. Aan het begin was ze echt een pittige tante, wilde ook absoluut niet aangeraakt worden, maar dat gedrag is na haar sterilisatie van vorig jaar flink verminderd. Nu is ze zelfs het meest aaibare konijn van de 2 geworden. Ze is onverstoorbaar, niet snel bang, en ontzettend avontuurlijk.


Fendi, haar broertje, is ietsje schuwer. Hij kijkt graag de kat uit de boom, tot dat Bambi hem heeft verzekerd dat de kust veilig is 😁 Aaien wordt nooit zijn favoriete ding, maar hij tolereert het wel. Vooral als Bambi naast hem zit; dan durft hij soms zelfs op m'n schoot te klimmen. Hij is ook lekker expressief; als hem iets niet bevalt, draait hij meteen zijn kont naar je toe om duidelijk te laten merken dat hij het er niet mee eens is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn nog over, de dikzak. Die houdt van lekker eten en uitbuiken. Om aandacht te trekken worden rare sprongen gemaakt en van die oogjes opgezet net als van die kat uit Shrek. Houdt ervan om tegen je aan te kruipen en te knuffelen.

 

Dan is er nog een klein opdondertje, die is wat meer op zichzelf. Houdt van dingen kapot te maken, dat wordt regelmatig ingezet om de aandacht te trekken.

 

Beiden zijn ontzettend klungelig. De kleinste valt regelmatig ergens vanaf of brengt zichzelf in posities waarvan je denkt, hoe krijg je dat nou weer voor elkaar?

 

Ik heb dus een grote dikke Lobbes en een kleine pitbull... Maar ik vind het wel leuk dat geen enkel konijn hetzelfde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Artemis: lekker nieuwsgierig, is al een paar keer achter me aan de ren uit gelopen om alles aan de andere kant van het gaas eens goed te bekijken. Houdt ook van voerspelletjes, graven, en gooien met dingen (vooral toiletpapier rolletjes en de wc bak). Vindt aaien soms wel prima als ze niets beters te doen heeft.

 

Apollo: bang aangelegd, heeft duidelijk het een en ander meegemaakt voor hij bij mij is gekomen. Hij is terughoudend en laat Artemis eerst de boel uitzoeken voor hij achter haar aan komt. Hij begint wel te ontdooien wat betreft aaien nu ze de grotere ren hebben. 

Met eten heeft hij nog altijd flinke voernijd, zeker ook vanuit zijn verleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op het moment twee dappere dames, eigenlijk beide wel vergelijkbaar van karakter. Actief, levendig, speels, springerig en niet te bang uitgevallen. Ik moet eigenlijk zeker bij Sofie nog wat meer  tijd investeren om haar wat beter tam te maken, maar dat ik Harold regelmatig moest vangen afgelopen tijd ivm zijn oogje zalven was daar niet zo heel handig bij, en nu een pup dus even wat minder tijd. Sofie is wel een knorrige dame 🐷

 

Joris is wel bang, maar ook altijd al geweest. Hij zit heel snel in de stress. En als hij dingen spannend vind, reageert hij dat nog wel eens af op zijn partner (Brenda dus). 

 

Harold is een rustig en lief konijn, maar wel een beetje verlegen en afwachtend. Hij is niet angstig, maar kijkt liever rustig van een afstandje wat er allemaal aan de hand is, voor hij in de buurt komt. Hij is volgens mij wel echt een leuke partner voor de dames, want zowel voor Charlie als voor Sofie is hij echt heel lief en zorgzaam. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dotje: heel lief en rustig, maar bloemt echt op wanneer ik (soort van) clicker training met ze probeer (ze zijn doof dus zonder clicker🤦🤣) dat had ik niet verwacht. Ze gaat altijd middenin de kamer languit liggen, terwijl meeste konijnen toch een beetje tegen een muur willen liggen, en als ik op de grond ga liggen heb ik het gevoel dat we een soort telepatisch begrip naar elkaar hebben, compleet onzin natuurlijk🤣

Droppie: een monster, durfal, brokkenpiloot, adhd, maar hij is zooo grappig, hij gaat zowat bovenop Dotje liggen omdat ie van r houdt, je ziet haar bijna denken "heel lief enzo maarehhh, ik zou graag mn achterpoten terug hebben🤣" of hij klimt op iets wat ik gemaakt heb om t stopcontact achter te duwen, dondert eraf (het is niet hoog maar gewoon smal) en doet het direct opnieuw, uiteindelijk is t m zelfs gelukt! Clicker training is bij hem haast onmogelijk doordat ie zo druk is, maar hij doet z'n best🥰.

 

Clickertraining, of iets wat erop lijkt, is echt zoo leuk om samen te doen, en ik merk dat ze het allebei zo leuk vinden! Mijn bunnies zijn écht geen knuffelaars, maar met zo'n trainings sessie zitten ze zonder problemen op m'n schoot, en ik ben echt trots op ze als ze iets lukt enzo, het schept echt een band, iets wat ik het gevoel had wat ik compleet aan het verpesten was eerst

 

En ze houden allebei zooo van buiten, maar mijn balkon is amper 2 vierkante meter dus daar kan ik echt geen kot kwijt groot genoeg. Mijn huis is trouwens maar 17,5 graag, omdat ik echt niet van warmte hou, tot hoeveel graden verschil met buiten zouden ze nog buiten kunnen?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, VerzinZelfMaar zei:

En ze houden allebei zooo van buiten, maar mijn balkon is amper 2 vierkante meter dus daar kan ik echt geen kot kwijt groot genoeg. Mijn huis is trouwens maar 17,5 graag, omdat ik echt niet van warmte hou, tot hoeveel graden verschil met buiten zouden ze nog buiten kunnen?

 

Ik houd zelf altijd 5 graden verschil aan, nu is het dus echt te koud. In jouw geval ligt de grens bij een graad of 12 buitentemperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 12-11-2021 om 14:24, Eefje zei:

Milly: een nieuwsgierige, brutale blije vreetzak die NIET aangeraakt wil worden en ook verontwaardigd is als we Gijs aaien. Bang voor vreemden, tenzij ze eten bij zich hebben. Eten is zeg maar echt haar ding, zo extreem heb ik ze nog niet meegemaakt. Als ze iets niet leuk vindt, of als ze ongeduldig wordt gaat ze grommen en meppen.

Gijs: een kleine brutale rotzakkige pestkop die er idioot schattig uitziet en die best geaaid wil worden, maar alleen als hij je kent. Van vreemde mensen of vreemde omgevingen wordt hij vreselijk bang, maar hij herstelt heel snel als hij weer thuis is. Als hij iets niet leuk vindt van mensen rent hij weg, andere konijnen mept hij op hun kop. En hij pakt altijd alles af. 

 

Beide konijnen zijn totaal anders als er een vreemde in hun kamer staat. Dan gaan ze zich verstoppen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af hoe je daar mee omgaat, een konijn dat NIET aangeraakt wil worden. Voor mij is dat een moeilijke, Kiki is een klein (letterlijk helft van Loebas) brutaal konijntje; wordt op alles boos, zelfs de bezem wordt dagelijks aangevallen; ze wil ABSOLUUT niet aangeraakt worden. Loebas mag niet in haar tipy, als de korrels niet op tijd bijgevuld worden zwiert ze de potjes in het rond.  Ik vind het een heel leuk konijntje, net om dat fel gedrag misschien, en ze komt af, maar zelfs als het voor een rozijntje is, dan zie je aan haar snoetje hoe brutaal ze wel is, geef hier en snel lijkt ze wel te zeggen. Soms zou ik ze gewoon even willen aaien, gewoon met mijn vinger over haar schattig neusje gaan. 
(ze bijt nooit, maar grollen en met haar voorpootjes krabben, dat voor het minste) 
Gelukkige heb ik mijn lieve tedere Loebas, die durft wel eens met zijn tandjes pitsen als ik een boek lees, maar dat is om aandacht te vragen, omdat hij geaaid wil worden. Hij is niet altijd even slim, en Kiki maakt daar misbruik van, maar hij is zo ontzettend lief. Hij wordt zelfs graag op zijn buikje gekriebeld als hij op zijn zij ligt te rusten. 
2 konijntjes, even oud, samen opgegroeid, en zo'n verschil
(Kiki is een meisje, gesteriliseerd, en Loebas een jongen, uiteraard gecastreerd, ze leven in mijn bureau 3 x2.5m thuis, omdat ik niet heel het huis konijnenproof kan maken) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kiki en Loebas ik heb daar geen speciale omgang voor, ik raak haar gewoon niet aan, tenzij het echt moet om medische redenen. Ze is niet bang, ze wil het gewoon niet hebben en daar respecteer ik haar in. Ze mag gewoon zijn wie ze is. Natuurlijk is het heel anders dan mijn vorige voedster die uren op mijn schoot kon liggen kroelen, maar de meeste konijnen die ik heb gehad hielden niet van aanraken, als is Milly wel de meest extreme. Het enige echt lastige lijkt me als ze straks een keertje ziek wordt en een langdurige behandeling nodig zal hebben. Als zij langdurig dagelijks gehanteerd moet worden zou dat voor haar zo verschrikkelijk zijn dat ik in haar geval sneller voor inslapen zou kiezen dan bij andere konijnen. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2022 om 13:09, Eefje zei:

@Kiki en Loebas ik heb daar geen speciale omgang voor, ik raak haar gewoon niet aan, tenzij het echt moet om medische redenen. Ze is niet bang, ze wil het gewoon niet hebben en daar respecteer ik haar in. Ze mag gewoon zijn wie ze is. Natuurlijk is het heel anders dan mijn vorige voedster die uren op mijn schoot kon liggen kroelen, maar de meeste konijnen die ik heb gehad hielden niet van aanraken, als is Milly wel de meest extreme. Het enige echt lastige lijkt me als ze straks een keertje ziek wordt en een langdurige behandeling nodig zal hebben. Als zij langdurig dagelijks gehanteerd moet worden zou dat voor haar zo verschrikkelijk zijn dat ik in haar geval sneller voor inslapen zou kiezen dan bij andere konijnen. 

 

Op 28-1-2022 om 13:09, Eefje zei:

@Kiki en Loebas ik heb daar geen speciale omgang voor, ik raak haar gewoon niet aan, tenzij het echt moet om medische redenen. Ze is niet bang, ze wil het gewoon niet hebben en daar respecteer ik haar in. Ze mag gewoon zijn wie ze is. Natuurlijk is het heel anders dan mijn vorige voedster die uren op mijn schoot kon liggen kroelen, maar de meeste konijnen die ik heb gehad hielden niet van aanraken, als is Milly wel de meest extreme. Het enige echt lastige lijkt me als ze straks een keertje ziek wordt en een langdurige behandeling nodig zal hebben. Als zij langdurig dagelijks gehanteerd moet worden zou dat voor haar zo verschrikkelijk zijn dat ik in haar geval sneller voor inslapen zou kiezen dan bij andere konijnen. 

Ik aanvaard Kiki ook zoals ze is, maar ik vind het niet altijd gemakkelijk, ben nogal spontaan in aanraken en vastnemen (heb een paard waarvan ik het grote hoofd in mijn armen neem om achter haar oor te kroezelen 🙂) . Behandelen en medicatie zijn ook voor Kiki een ramp, gelukkig is ze nog nooit ziek geweest. Nagels knippen vind ze vreselijk, Loebas steekt gewoon zijn hoofdje onder mijn arm en wacht geduldig tot het gedaan is, en het is bij hem natuurlijk dubbel zo snel voorbij dan bij dat kleine spartelding. 
Ook haar operatie (sterilisatie) is volgens mij niet helemaal ok verlopen. De spierhechtingen (gelukkig niet de huid) waren losgekomen, ze moest een 2e keer in slaap; toen ik haar de 2e keer ging halen vroegen ze me om ze zelf uit de recoverybox te halen (is een praktijk die heel wat knagers heeft, ze weten wat ze doen, en hebben een speciale verwarmde soort couveuse als recoverybox) . 
Soms aai ik ze toch, meestal krabt ze en knort ze, heel soms laat ze zich doen, maar dan met een blik alsof ze met iets heeeel vies wordt ingesmeerd 🙂 . Ik doe mijn best om ze niet aan te raken, maar het is zo verleidelijk voor mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lientje: een echte dame. Laat zich graag verwennen door haar mannetje. Ze is eigenlijk niet zo dapper. Als er iemand in haar buurt komt die ze niet kent, dan gaat ze er snel vandoor. In de jaren die ze hier bij ons woont heb ik een hele mooie band met haar opgebouwd en ik kan dan ook alles met haar doen. Ze is heel bijzonder voor mij.
Lien is een enorm hooimonster.

Kippie: een heerlijk blij mannetje. Te goed voor deze wereld. Hij heeft één doel in zijn leven en dat is, het zijn dame naar de zin maken. Hij is ontzettend zorgzaam; wast Lien en houdt de wacht als zij slaapt. Er ontgaat hem niks. Hij en Lien hadden gelijk een klik en Kippie had zijn dame rustig en vriendelijk in no-time veroverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sunnie: als je er aan komt komt ze meteen, als er eten is blijft ze eigenlijk tot dat het op is🙈anders gaat ze naar een minuutje weer haar eigen gang. Ze is een beetje lui soms, maar ff rennen met dr maatje vind ze ook leuk! Ze vind het leuk om trucjes te doen en is dan super gefocust op wat ik doe, als het volgende haar te lang duurd bedenkt ze zelf wat voor trucje ze gaat doen😂. Ze is de baas over White Fang en grotere dus als ze bijv door een smalle doorgang moeten vind Sun het super leuk om er voor te gaan zitten zodat hij over haar moet springen😅. Oppakken vind ze absoluut niet leuk toen ze net bij ons was heeft ze m’n tante aangevallen omdat ze het zo eng vond. Aaien vind ze wel oké als er voer is en soms ook zonder vaak is ze dan nat😂(ze kan schuilen maar doet dit niet altijd)

White Fang: een Rexdwergkonijn, hij is super lief en aanhankelijk, graag bij je! Eigenlijk vind ie het al super gezellig als je gw ff bij hem komt zitten, interessant genoeg😂. Hij kan ook een paar trucjes, maar heeft dat niet heel hoogstaand op z’n lijstje leukste dingen het is bijv veel leuker om ff via de bovenste etage op het deurtje van de onderste etage te springen en zo naar benden😂. Eigenlijk gewoon een lieve boef! Als ie je niet kent is die wat terug getrokken maar leer je hem kennen komt hij er altijd als ene gek aan racen om je te verwelkomen! Hij word pas 31 Maart 1 dus nog heel wat jaren te gaan. 
Ze machten perfect met elkaar we hebben ze eigenlijk ook niet hoeven koppelen toen ze bij elkaar zaten konden ze het meteen goed met elkaar vinden! Ze zitten ook zo schattig bij elkaar (te slapen), of elkaar te wassen.

doeiii

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .