Ga naar inhoud

Verandert gedrag of toch meer aan de hand?


mammafelina

Aanbevolen berichten

Ongeveer 1,5 jaar geleden hebben wij Pip geadopteerd uit de opvang als vriendinnetje voor Fluffy.

Pip is eigenlijk al zolang als ze hier is een beetje schuw konijntje, wilde niet geaaid worden en de enkele keer dat ik haar op moest pakken was dramatisch.

Sinds een paar weken komt ze elke keer wel naar de deur van de ren rennen en mogen we haar aaien. De laatste dagen lijkt ze echter wat passiever in haar gedrag. Ze eet, drinkt, plast en poept goed en komt ook nog steeds naar de deur rennen. Ze zoekt me nu alleen steeds op, ik kan haar heel makkelijk oppakken en zie haar ook veel als een soort bolletje zitten.

Zou haar gedrag nu zo veranderd zijn of is er misschien toch meer aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze zich makkelijker laat aaien zou een teken kunnen zijn dat na al die tijd toch meer vertrouwd begint te raden. Bij mijn ram zie ik ook een positieve verandering sinds hij in de nieuwe ren meer ruimte heeft. 

Maar dat ze wat passiever is, ook tijdens het oppakken, dat zou ik wel in de gaten houden. Zolang de andere punten die je noemt (keutels, eetgedrag, etc) niet verandert, is er nog niet direct reden om met haar naar de dierenarts te gaan, en kun je het nog even aankijken of het vanzelf verbeterd/er een andere aanwijzing is zodat de dierenarts beter weet in welke hoek die moet gaan zoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .