Ga naar inhoud

buitenkonijn tam maken hoe?


Naomix

Aanbevolen berichten

Bij ze gaan zitten is geen optie? Konijnen worden tam als je ze regelmatig aandacht geeft op hun voorwaarden.

 

Voer uit de hand geven is ook altijd leuk om te doen. Ik laat mijn konijnen regelmatig aan me snuffelen. Mijn konijnen zijn allemaal tam geworden, de ene is wel wat knuffeliger dan de ander. Je moet vooral kijken naar wat je konijnen fijn vinden. Dan vind je vanzelf een manier om aandacht te geven die voor beiden bevredigend is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je buitenkonijnen ook prima tam kan maken! Het kost misschien iets meer tijd, maar het kan prima. Mijn lieve buitenkonijntjes zijn ook hartstikke tam! Ze komen aanrennen als je ze roept en zijn altijd in voor een aaitje. 
 

ik heb dat voor elkaar gekregen door niets te doen eigenlijk 😅 ik bleef erbij als ze voer hadden en ga er vaak bij zitten en voer ze uit de hand. Langzaamaan vonden ze mij steeds normaler. Konijnen vinden het natuurlijk niet fijn om opgepakt te worden, maar uiteindelijk kan je de meeste konijntjes prima aaien.

 

mijn ene konijn is wel tammer dan de andere, dus het ligt ook aan het karakter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt inderdaad aan karakter. Mijn huidige binnenkonijnen zijn helemaal niet zo mensgericht. Wel tam hoor, ze zijn niet bang. Maar mijn gezelschap boeit ze echt niet. 

 

Tam maken van binnen en buitenkonijnen gaat op dezelfde manier. Bij bange konijnen helpt het wel als je er veel bent, dan wennen ze beter aan je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .