Ga naar inhoud

Help, konijn verstoord tijdens voederen

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb sinds vorige week woensdag een onverwacht nestje gekregen, dit ontdekte we vrijdag pas, alleen nu ging ik naar het hok toe waar de moeder samen met de baby's zit, nu was ze net melk aan het geven, ik heb dit nog niet eerder meegemaakt en ik heb gelezen dat het maar 1 of 2 keer per dag gebeurt, ik ben snel weer weggegaan maar ik hoop dat ze niet verstoord/geschrokken is, wat is jullie mening hier over? Het zijn 5 baby konijntjes, ik heb 2 konijnen een mannetje en een vrouwtje beide niet geholpen ivm we dat pas van de lente willen doen, we hebben ook geen idee hoe ze zwanger is geraakt want ze zitten gescheiden (allebei een eigen hok en 1 voor 1 lopen ze door de tuin.) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen voeden maar heel kort, dus misschien was ze gewoon al klaar. Zolang de buikjes van de kleintjes bol zijn, komen ze niks tekort.

Mag ik vragen waarom je wacht met castreren? Dan zitten ze nog heel lang alleen, terwijl de ram duidelijk oud genoeg is om gecastreerd te worden. Je zou ook kunnen overwegen om het nu te laten doen, en ze aan elkaar te koppelen als de jongen weg mogen (met 8 weken). Konijnen zijn groepsdieren,  dus je zult ze er een plezier mee doen, en je hebt niet het gedoe van om en om in de tuin laten.

• Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .