Gast Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 Het weer wordt weer natter en nu twijfel ik wat te doen met de zandbak. Afgelopen winter had ik er een dichte kattenbak in ipv de schelp, waar goed gebruik van werd gemaakt qua graven. Maar helaas was deze toch ook niet volledig water-bestendig en stond er regelmatig een plas water in/stond de zandbak blank. Dus in dat opzicht kan ik net zo goed de schelp laten staan, want daar hebben ze veel meer graaf-ruimte in. Maar dat zeiknatte zand eruit scheppen heb ik niet zo’n zin in. Dus ik twijfel of ik ‘m er toch maar uit moet halen. Alleen zijn er dan wel twee zwaar beledigd denk ik… 🙄 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 Ik heb de zandbak er zelf momenteel ook niet in staan. Hier gaan ze er ook echt veel minder in met kouder en natter weer. Als je er iets leuks voor in de plaats geeft (nieuwe wilgenrol ofzo) kunnen ze het je vast wel vergeven. 😉 En als het dan weer voorjaar wordt en de zandbak komt terug zijn ze dubbel zo blij! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 Ik heb ze er ook uitgehaald. Als het kouder wordt zitten ze er toch niet in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 27 oktober 2021 Delen Geplaatst: 27 oktober 2021 Ik heb de zandbak er ook uit gehaald. Ze hebben er een extra catcube voor in de plaats gekregen 😁 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 oktober 2021 Delen Geplaatst: 28 oktober 2021 @Ot&Sien wilgenspeeltjes doen ze hier niks mee. Sowieso eigenlijk niet met speelgoed. Kan er misschien wel een extra huisje in zetten, maar ben beetje bang dat die huisjes door de regen helemaal verweren. In de winter staat m’n winter-buitenhuis van Elmato (die grote donkerbruine) altijd in de ren, die kan wel een beetje noodweer hebben. Die andere huisjes volgens mij toch wat minder. Of ik moet de 2e cat cube verplaatsen naar die hoek 🤔 Ga morgen met schoonmaken wel even puzzelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 28 oktober 2021 Delen Geplaatst: 28 oktober 2021 Kan je de schelp, of de overdekte bak, aan de onderkant niet lek maken door er een aantal gaten in te boren? Al zal het water dan nog niet helemaal weg kunnen. Nat zand zal je dan toch wel houden, afhankelijk van hoeveel het daar inregent. Je kan het nog even aankijken. Als je het zat bent gooi je hem er uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 oktober 2021 Delen Geplaatst: 28 oktober 2021 Heb besloten ‘m er morgen uit te halen. Ze zitten er inderdaad niet meer ze veel in nu. Leg er denk ik een tunnel neer, zo één die je kan buigen, beetje in L vorm. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 29 oktober 2021 Delen Geplaatst: 29 oktober 2021 Zulke veranderingen vinden ze vaak erg interessant. Dat vind ik altijd zo grappig om te zien 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 oktober 2021 Delen Geplaatst: 29 oktober 2021 Zandbak is weg. Heb het nu zo opgevuld: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 29 oktober 2021 Delen Geplaatst: 29 oktober 2021 Kliko zat wel ín de emmer met zand tijdens het leeghalen en Rummikub moest persé ín de zandbak zitten terwijl ik probeerde die leeg te scheppen, maar het is gelukt en het nieuwe hoekje is meteen uitgebreid geïnspecteerd en ge-kint. Dus ik denk wel dat het hun goedkeuring heeft. 😇 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 november 2021 Delen Geplaatst: 2 november 2021 Ik had de zandbakken ook recent weggehaald, maar nu zijn ze allemaal vrij druk aan het graven 🤣 In de toiletbakken natuurlijk. Ik overweeg dus ze weer terug te zetten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 3 november 2021 Delen Geplaatst: 3 november 2021 Op 29-10-2021 om 15:25, JacB zei: Zandbak is weg. Heb het nu zo opgevuld: Niet twijfelen joh, dat is helemaal prima!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonna Geplaatst: 23 juni 2022 Delen Geplaatst: 23 juni 2022 Oke even een verlate reactie. Maar waarom niet gewoon een afdakje boven de zandbak maken? Misschien valt er wel een gratis tuintafel af te halen op marktplaats en zet je daar de zandbak onder 😉 Hier is de zandbak in ieder geval zwaar favoriet dus ik ga hem zeker niet weghalen in de winter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 augustus 2022 Delen Geplaatst: 11 augustus 2022 Ik kan hem laten staan omdat de ren overdekt is. Af en toe moet ik er twee waterkokers water ingieten omdat het zand dan te droog is. Ik las hier ergens dat een zandschelp meer ruimte geeft. Ik denk dat ik die ook maar ga halen. Dan blijft het zand misschien ook wat meer in de schelp. In een overdekte kattenbak komt alles naar buiten en misschien vinden ze afwisseling van zandbak ook wel leuk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 oktober 2022 Delen Geplaatst: 27 oktober 2022 Ik laat de bak definitief staan. Van de week maakte Flo er nog een bunnyflop in en als ik 's morgens in de ren kom, kan ik zien dat ze erin geweest zijn. Ze bevuilen de bak niet. Ik heb nog steeds het zand niet ververst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 november 2022 Delen Geplaatst: 15 november 2022 Ik haal ze wel weg in de winter, ik heb ze er nu ook weer uit gehaald. In de winter lekkere knaagprojectjes als alternatief 🙂 Ze waren de laatste tijd toch niet meer aan het graven en de bakken moesten toch goed schoon en leeg, voorlopig dus niet opnieuw gevuld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 15 november 2022 Delen Geplaatst: 15 november 2022 Hier is van de week nog gegraven, dus ik laat ze nog even staan tot het echt koud wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 15 november 2022 Delen Geplaatst: 15 november 2022 Mijn konijnen hebben een graafgedeelte, met opstaande randen maar dus niet een losse zandbank. Ze graven met periodes, maar dat lijkt niet seizoensgebonden. Ik zou het dus zelf in de winter niet afsluiten. Nadeel van in de winter is wel dat er bij veel regen grachten ontstaan in uitgegraven geulen. Een aantal weken geleden sprong Jerry, slechtziend, daar per ongeluk in toen ik in het donker aan kwam met brokjes 🙄 Gelukkig bleef zijn buik droog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 november 2022 Delen Geplaatst: 15 november 2022 Ik laat de schelp ook staan want ze graven er nog steeds in. En bij ons overdekt dus geen probleem met regen. Ik moet er soms juist water ingooien omdat het anders duinzand wordt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.