Ga naar inhoud

Nestje per ongeluk verwijderd

Aanbevolen berichten

Lieve leden. 

Ik heb gister een onverwachts nestje ontdekt. 2 dagen ervoor ging ik het hok verschonen en heb ik dus perongeluk het nest dat ze blijkbaar gemaakt had weg gehaald. Ik dacht dat ze gevochten hadden door al het haar dat ik zag liggen. Nu ging ik vandaag controleren en zag ik dat ze weer op de oude plek een nestje had gemaakt. Op de oude plek dus wat ik weggehaald had. De 5 kleintjes liggen aan de andere kant en hadden niet zo een heel dik buikje. Toen ik ging kijken bij het haar dat ze nu neer had gelegd zag ik 1 ander jonkie liggen. Die had wel een wat dikker buikje. Wat moet ik nu doen. Mijn gevoel zegt het nestje met 5 kleintjes bij het nestje leggen die ze net gemaakt heeft waar het ene bolle konijntje ligt. Maar er staat overal dat ik het nest niet moet verplaatsen. Ik weet het nu even niet meer 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig, maar ik denk dat ik met jouw gevoel mee ga. Kun je niet vandaag een paar keer controleren hoe het met de buikjes van de 5 kleintjes gaat? Als moeder ze wel gewoon allemaal voedt, dan is er niks aan de hand. Al kan een reden voor verplaatsen dan nog zijn dat het ene kleintje dan lekker warm bij de rest ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig inderdaad. Verplaatsen is niet altijd een goed idee, maar als ze niet gevoed worden dan overleven ze het natuurlijk niet. Als je voorzichtig bent en je handen eerst door het schone stro haalt kan het gewoon goed gaan. Ik sluit me aan bij Marjolein om de buikjes even te controleren vandaag en als ze niet gevoed lijken zou ik ze toch bij het nieuwe nestje leggen. Dan hebben ze toch de meeste kans denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .