Ga naar inhoud

Beïnvloeden waar het toilet komt in hun nieuwe hok

Bunnymommy
 Delen

Aanbevolen berichten

Wij gaan de tuin verbouwen, en daarom worden de konijnen verplaatst (naar de optimaalst plaats) , en ze krijgen een extra ren erbij (jippieee). Ze zijn zindelijk als in, ze toiletteren op 1 plek, of er nu een toiletbak staat of niet. Dit is de plek waar ik ze zindelijk heb gemaakt. Maar nu gaan de konijnen naar een andere kant, en krijgen ze 3 m2 meer, hoe kan ik dan beïnvloeden waar hun toilet komt? Als ik op ongeveer de zelfde hoogte in de ren hun toiletbak zet, geloven ze dat dan, of zijn ze niet zo makkelijk voor de gek te houden? Heeft iemand hier ervaring mee? En: moet ik met nog meer dingen rekening houden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ervaring bepalen niet wij als baasjes, maar de konijnen,  waar de toiletbak komt. Een beetje bijsturen lukt vaak nog wel, maar ze kiezen toch echt zelf een voorkeursplekje uit. En nee, dat is niet altijd handig 😉

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Bunnymommy zei:

Dan hoop ik maar dat ze mij gunstig gezind zijn😂

Misschien zou het helpen dat ik als ik sochtends de toiletbak verschoond heb, ze pas smiddags oververplaats? Dan zitten er al wat keuteltjes in, en gaan ze daar misschien verder? 🤔

Dit kan inderdaad wel helpen. En ook het hooi alleen op die plaats aanbieden. Probeer ook verder in het hok weinig bodembedekking te leggen (alleen stro voor de warmte ivm de toch al koude nachten nu).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-10-2021 om 23:12, mystique zei:

Hier ook nijnen die de wc volgen. Grotendeels dan toch. 🤭 Maar ik mag zeker niet klagen. 

Ik zou beginnen met de wc gewoon te plaatsen waar jij hem wilt. Wie weet vinden je konijnen dit gewoon een prima plek? 

Mijn konijnen zijn echt heel eigenwijs. Maar echt heel eigenwijs. Dit trucje heb ik in hun 1e hok ook uitgeprobeerd, maar ze gingen er gewoon naast zitten. Zelfs als ik dat ding maar 5 cm opschoof 😑

Ze maken er nogal een probleem van, stampen, en hun ren weer verbouwen. Maar misschien nemen ze steekwortels aan? 🤔😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .