Ga naar inhoud

Puppydagboek - Namu

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

• Reacties 415
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De eerste nacht is goed gegaan. Elke 2 uur er uit, mijn man had de eerste nachtdienst en heeft er bij geslapen. 12, 2 en 4 uur naar buiten, om 6 uur heb ik hem afgewisseld en nu slaapt hij nog even door. 

Ik heb nu de lekkere druktemaker uit de puppyren lekker bij mij liggen met het beertje dat ze mee kreeg uit het nest. 

Ze heeft overigens een eigen insta account 😄

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dus het pupje is er al. Wat leuk! Ik heb even teruggelezen over Qila. Het is niet niks om dergelijke beslissingen te nemen, daar weet ik alles van.

Hoewel je je overleden hond er natuurlijk niet door vergeet, geeft het weer zoveel nieuwe energie zo'n hummeltje die al je aandacht vraagt. Ik vind het altijd weer een uitdaging om de 'gebruiksaanwijzing' van mijn nieuwe maatje te ontdekken. Ze zijn allemaal weer uniek. En je vergeet ook altijd weer snel hoe je bepaalde dingen met een pup de vorige keer deed. Wat een mooi wolbaaltje is ze!

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook afgelopen nacht is goed gegaan. Komende nacht gaan we proberen of we er niet meer bij hoeven te slapen in dezelfde ruimte, maar dan wachten we bij haar tot ze slaapt en gaan dan naar boven. Dan zetten we wel de wekker om haar om de 3 uur er uit te laten, dat ging vannacht ook goed. 

Ze vind wel veel dingen spannend. Vreemde mensen, auto's en ander verkeer. Dat hadden onze eerste pups minder, dus wel iets nieuws om even goed aan te werken zodat het geen echte angst gaat worden maar snel goed vertrouwd raakt. Nu rent ze het liefst hard weg van dat soort dingen, dat is niet handig. Dus we passen nu de kat uit de boom kijk-tactiek toe, door op rustige plekken, op ruime afstand te gaan kijken naar al die spannende dingen. 

We zijn nog geen andere honden tegen gekomen, dat zal ook nieuw zijn want ze kent wel andere honden, maar alleen malamutes. Genoeg nieuwe dingen en indrukken nog om op te doen.

Ze is al wel heel erg behulpzaam hoor, ze kan al was van de waslijn halen, planten snoeien en gaten graven voor nieuwe planten. Vanochtend is ze mee geweest naar de loods toen ik ging inpakken, en ook dat ging prima, ze heeft er gespeeld en geslapen. Ik denk dat ze in korte tijd de positie van medewerker van de maand verovert. 

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze dondersteen heeft goed geslapen, hoewel dit nacht-systeem voor ons wel wat zwaarder is dan er gewoon de hele nacht bij slapen. 

Vanochtend is ze in de badkamer geweest (die is bij ons beneden), onder de douche door gerend, veel lol gehad, vooral toen ze met mijn man zijn schone onderbroek door het huis rende als trofee en die niet terug wilde geven 😁 Onderbroeken lol dus. Uiteindelijk, toen ze eindelijk stil zat, lukt het om haar de onderbroek te laten ruilen voor wat lekkers 😄 

• Haha 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond en vannacht gaat t wat minder. Mevrouw is vertrouwd genoeg in huis en tuin on de boel echt op stelten te zetten, test de grenzen met de katten. 

Vandaag is de eerste dag dat ze echt een drukke overprikkelde puppy bui heeft gehad. En daar ook echt niet uit te krijgen was, geen rust wilde pakken. Tijdens zo een drukke bui, net een minuut nadat ik met haar in de tuin was geweest om te kijken of ze moest plassen, maar daar alleen dingen sloopte, plaste ze in huis. 

Dat is dan net weer jammer, maar het hoort er helaas ook bij. 

Inmiddels nacht 4 met weinig slaap, dus je snapte dat het hier in huis ook steeds gezelliger aan het worden is 🤣Nu heb ik weer 'nachtdienst' en zit ik naast haar ren te wachten tot ze eindelijk rust gaat pakken zodat ik zelf ook nog wat kan slapen. Inmiddels wacht ik al 45 min. Ik heb al een poging gedaan om naar boven te sluipen een kwartier geleden maar toen mauwde er een kat, werd de pup weer wakker en zag mij wegsluipen, dus begon het weer opnieuw. 

We hebben nu ook de radio aan gezet, maar ik weet niet wat voor verschrikkelijk radiozender mn man heeft gekozen, radio 1 ofzo? Van mij had het wel een muziekje mogen zijn in plaats van al dit gezwets midden in de nacht. 🤣

Ik kan het helaas niet wijzigen want hij heeft het via een telefoon gedaan waar ik de pincode niet van weet.

Uiteindelijk ben ik er 2x uit geweest (elke 3 uur). Het duurt alleen lang voor ze haar rust vind. En nu (6.45uur) zit ik weer beneden. Goedemorgen dus, pluk de dag! Ze is nu wakker en druk maar ik heb haar omgekocht met een nieuw speeltjes om even zelf rustig een kop koffie te drinken. Ik ga mijn les spaans maar een keer overslaan denk ik 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft toch lastig hoor, zo een pup opvoeden 🤣

Ik ben blij dat de cursus volgende week start. Waar we bij de andere honden moesten afleren dat ze dus niet naar iedereen zomaar toe mochten, moeten we Namu echt leren dat vreemde mensen best wel een beetje te vertrouwen zijn. 

Aan auto's die voorbij rijden is ze al aardig gewend, maar mensen en honden, daar rent ze het liefst echt kei hard voor weg. 

Gelukkig maakt corona wel dat mensen niet meer direct op een pup duiken en toch wat meer afstand houden, wat in ons geval dus wel goed uit komt. Dan kan ze eerst even rustig zitten en kijken, en heel af en toe is ze dan toch wel nieuwsgierig genoeg om dichter bij te gaan, maar meestal is dat observeren al meer dan genoeg. Ook prima voor nu. 

Ik had toch niet gedacht dat ze zo verlegen zou zijn, in het nest kwam ze zo niet over, maar toen had ze wel bijna altijd haar twee zussen achter haar aan rennen, die volgden in haar boevigheid. En dat mist ze hier denk ik. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof het wel hoor dat het lastig is. Sommige mensen denken er te makkelijk over. Ik ken mensen die het niet aan konden en de pup is dan ook weer weg gegaan. Gelukkig ook maar want die mensen denken och schattig lief en doen we wel even en dan heb ik een brave rustige hond die in zijn mandje blijft liggen en waar we mee kunnen knuffelen als we er zin in hebben. Think again. Jullie doen het goed! Namu mag blij zijn met zo'n fijn thuisje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af of ze niet stiekem een gremlin is 🤣

Ze is dol op water, ook op haar waterbak, het is dus hele dagen dweilen. Plassen, sloten, de douche. Alles is geweldig. Maar ze raakt er ook heel snel overprikkeld van en veranderd dan in een verwoestend monstertje. De beruchte overprikkelde puppy buien dus. 

Los in huis is ze toch wel snel overprikkeld, alsof ze nog niet zo goed met de ruimte en aanwezige katten om kan gaan. Van schoenen tot tafelpoten, kussens, touwtjes van truien, tot mijn haar,  niets is veilig. Anti bijt spray maakt alleen maar dat ze dingen lekkerder vind.

Met als gevolg dat ze best wat tijd in de ren zit, waar ze gelukkig wel goed rust kan pakken. Ze lijkt het daar ook niet vervelend te vinden. 

Ze Is ook echt al flink gegroeid en stond vanochtend opeens op de bank 😅 

Het is in het begin gewoon altijd even een puzzeltje, hoe kom je in een ritme dat zowel voor haar als voor ons goed werkt. Daar zijn we al wel beter in geworden hoor. Maar zwaar is het wel. 

En nu is mijn man naar zijn werk, dus sta ik er alleen voor 😱

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Marjoleink zei:

Ik dacht dat kinderen opvoeden moeilijk was, maar dit is een nog grotere uitdaging geloof ik. Sterkte vandaag!

Dat heb ik afgelopen week al vaker gehoord haha. Ik heb geen kinderen, dus lastig vergelijken 😄 Ach ja, met een pup is als het goed is wel sneller voorbij, een kind moet je jaren lang opvoeden. Als het goed is zou de pup met een jaar wel opgevoed moeten zijn, gaat dan rond 1.5 jaar weer flink puberen dus mag je weer her-opvoeden, en met 3 jaar zou ze "af" moeten zijn en heb je er als het goed is gegaan een leuke hond aan de jaren er na.  🤣 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .