Miekmoek Geplaatst: 31 juli 2022 Delen Geplaatst: 31 juli 2022 Onze vorige hond at ook al het fruit. Kon zelf heel goed fruit plukken; bramen, bosbessen, druiven 😂 Maar banaan was hij echt verzot op.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 31 juli 2022 Delen Geplaatst: 31 juli 2022 1 uur geleden, Miekmoek zei: Onze vorige hond at ook al het fruit. Kon zelf heel goed fruit plukken; bramen, bosbessen, druiven 😂 Maar banaan was hij echt verzot op.. Oei maar druiven zijn giftig voor honden. Daar kunnen ze serieus dood aan gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 31 juli 2022 Delen Geplaatst: 31 juli 2022 1 uur terug, Boefje zei: Oei maar druiven zijn giftig voor honden. Daar kunnen ze serieus dood aan gaan. Daar zijn de meningen volgens mij over verdeeld.. Druiven zelf zijn sowieso niet giftig, volgens mij gaat 't om een schimmelsoort die op druiven kan zitten. Onze honden hebben iig altijd de druiven in onze tuin gegeten zonder er ziek van te worden. Of 't achteraf slim was, weet ik niet 🤷🏼♀️ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 31 juli 2022 Delen Geplaatst: 31 juli 2022 Ze kunnen er nierfalen van krijgen en doodgaan. Ze weten niet precies waar het van komt. Met rozijnen is het nog veel erger. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 1 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2022 10 uren geleden, Miekmoek zei: Daar zijn de meningen volgens mij over verdeeld.. Druiven zelf zijn sowieso niet giftig, volgens mij gaat 't om een schimmelsoort die op druiven kan zitten. Onze honden hebben iig altijd de druiven in onze tuin gegeten zonder er ziek van te worden. Of 't achteraf slim was, weet ik niet 🤷🏼♀️ Bij honden is het wel onderzocht en aangetoond dat het echt veel risico heeft. Dat soms 1 druif (of rozijn) al dodelijk kan zijn. Probleem is dat je niet kan zien of het wel of niet een druif met die schimmel is, het is dus altijd een gok. Omdat het voor honden schadelijk is, gaan sommigen er van uit dat het voor konijnen ook zo is. Er is echter voor zo ver ik heb kunnen vinden nooit onderzoek naar gedaan bij konijnen en ook geen enkel geval bekend van een konijn dat er aan overleden is. Daar verschillen de meningen dus wel over. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 1 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 1 augustus 2022 Ze is inmiddels als 2 weken loops en het lijkt nog niet echt te minderen. Ze is wel snel moe op het moment... Is dat herkenbaar voor andere hondenbaasjes? Ons enige andere teefje was Qila, en die was altijd best kort loops (weekje). Aan de ene kant vind ik het wel lekker rustig hoor 😄 Maar aan de andere kant twijfel ik een beetje of het normaal is. Maar ja, als ik zelf ongesteld ben, ben ik ook moe en niet zo fit. Hoewel loopsheid toch net wat anders is, kan ik mij voorstellen dat ze zich ook niet helemaal lekker voelt hierbij. Ook snuffelt ze veel meer tijdens wandelingen, dus dat kan ook reden zijn dat ze sneller moe is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2022 Afgelopen weekend controleerde ik de halsband van Namu weer, dat probeer ik zo eens in de twee weken ongeveer te doen. Die zat echt weer strak, kon 2cm (!) losser. Het tuigje ging nog wel, maar vandaag bij het aandoen zat dat ook opeens weer strak, ook dat dus weer losser gemaakt. Madam groeit goed dus 😄 Geen idee wat ze nu weegt, ik denk al wel 37 kg ofzo. Volgende week moet ik bij de dierenarts zijn om nieuwe voorraad medicijnen te halen voor Luna en Joris, dan neem ik haar wel mee om even te wegen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Namu lag lekker te slapen op de bank, maar zakte er steeds wat verder af. Net viel ze. Nu is ze echt heel achterdochtig aan het rondkijken wie haar van de bank heeft geduwd 🤣 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Hmmm word ik nu groter of de bank kleiner? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Namu is zojuist in haar bek gestoken door een wesp... die ze in de tuin heeft gevangen. Zucht. 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 Het viel mee uiteindelijk met de wespensteek, ze heeft er wat pijn van gehad toen het net gebeurd was, maar verder niet. Het was gelukkig niet achterin haar keel ofzo. Ze kon gewoon blijven ademen, eten en drinken. Ik ben vandaag maar gelijk met mijn man opgestaan (nouja, ietsje later, half 5 was wel heel vroeg), maar nu een bak koffie en een ontbijtje op en zo dus richting strand voor de zonsopkomst en een wandeling terwijl het nog koel is. Morgen heeft hij ook nog een vroege dienst dus kan ik dat ook doen, wel zo fijn voor Namu met de warmte. Hoewel Namu en ik beide toch wel graag wat langer slapen als het kan ook 😄 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2022 Mooie oranje luchten. Helaas had ook iemand z'n kat achtergelaten... wie doet dat nou? 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2022 Vanochtend dacht mijn man leuk Namu los te laten terwijl ik nog in bed lag (ter info, dat is nog steeds in de woonkamer op de vloer op een matras 😄 ) Maar namu sprong dus vol enthousiasme bovenop mij.... met haar poot echt vol in mijn oog, met haar hele gewicht. Dat deed echt heel veel pijn, ik hoop dus dat ik geen oogbeschadiging heb en dat het niet te blauw gaat worden. Anders loop ik met een blauw oog rond 😨 Als het goed is worden morgen de nieuwe matrassen geleverd, vorige week heb ik het nieuwe bedframe al geschilderd en dat is klaar om in elkaar te zetten. Dus ik hoop dat we vanaf zondag gewoon weer op de slaapkamer kunnen slapen. De materialen voor de inbouwkast komen ook morgen bijna allemaal, dus we hebben weer genoeg te klussen dit weekend. Tot nu toe leef ik heel de zomer uit een curverbak met kleding 😄 Ik ben wel benieuwd of Namu moet wennen dat we weer boven slapen, of dat ze het wel snapt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Vanochtend om 7 uur alweer lekker gepootjebaad in de Oosterschelde. Namu is wel echt dol op zwemmen. Onze andere malamutes echt veel minder. Ze wordt er ook steeds beter in. In het begin had ze nog wel eens dat ze dan opeens tijdens het zwemmen het spannend vond en op ons wilde klimmen, dat is niet zo heel lekker als je in je badpak of zwembroek bent 😄 Niet dat we diep gaan hoor, als ze een meter terug zwemt kan ze gewoon staan. Verder vind ze het rondrennen in het water, zeewier eten, onderwatergraven (?!) en vissen vangen erg leuk. Krabben is ze minder fan van 🤣 Ik heb nu dus een zwemvestje besteld voor haar, eens kijken of dat wat is, of ze daarmee iets beter blijft drijven zonder moeite. En we gaan binnenkort kijken of we een keer een ochtendje op een niet te warme dag een kano kunnen huren, of dat wat voor haar is. Op de foto linksonder zie je goed hoe smal ze eigenlijk is onder die vacht 😉 Ze begint nu eigenlijk pas in de breedte te groeien, ik moest haar tuig gisteren weer groter maken rond haar buik. 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 12 augustus 2022 Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Haha wat leuk, jammer dat je zo ver weg woont, anders konden we samen naar het strand en de honden samen zwemmen ❤️. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 12 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Ja dat zou leuk zijn 😄 Vanochtend was wel zo een momentje dat ik haar ook wel los had durven laten, officieel mag het daar wel, maar het advies is om het niet te doen vanwege zeldzame vogels. Op het dijkje links op de bovenste foto is bijv. een stuk afgezet voor een bontbekplevier die aan een nieuw legsel is begonnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2022 Het gaat goed met Namu. Gisteren was ze een dagje niet lekker in haar buik, ik denk van een rotte appel die ze had gegeten op straat. Vorige week heeft ze ook een dode babyduif op 🤮 Maar nadat ze gisteren 's ochtends had gespogen en wat rusteloos was in het begin in de loods, heeft ze verder bijna heel de dag geslapen. 's avonds toen het wat koeler werd was ze weer gewoon fit en actief en hebben we lekker in de tuin gespeeld. Nou is ze met de warmte overdag toch echt wel aan het rusten en slapen, ze heeft er best veel last van. We blijven dus zo veel mogelijk binnen en doen daar wat oefeningen en spelletjes als ze wel momentjes heeft dat ze wakker en actief is. Het alleen zijn blijft een ding. Ik moet echt een ritueel uitvoeren (muziek aan, gordijnen dicht, drie keer in de tuin laten zodat er toch echt geen piesje meer dwars kan zitten) en zorgen dat ze een kong heeft, wil het goed gaan. Maar daarmee lukt het nu wel een uur of 2. Het is beter dan niets 😄 We blijven oefenen en proberen. Ik heb het idee dat ze nu na haar eerste loopsheid wat meer aandacht heeft voor andere honden, dat ze daar wel iets van zelfverzekerdheid door heeft gevonden en meer interesse in heeft. Voorheen was het echt spanning wat we zagen, zo wilde ze in het begin echt wegrennen en daarna heeft ze een tijdje geblaft naar andere honden, dat hebben we omgebuigd naar afstand nemen en dan rustig even zitten en kijken, en dan weer aandacht naar ons en doorlopen. Dat ging eigenlijk best goed. Maar nu is dat wel echt meer er heen willen als we een andere hond zien. Niet echt gewenst dat ze gaat trekken als ze een andere hond ziet, maar gelukkig kunnen we wel heel veel sneller dan vroeger toch haar aandacht weer bij ons krijgen en gewoon verder lopen. Kwestie van tijd en blijven oefenen denk ik op dat punt. Ze is wel echt aan het groeien. Ze komt al boven mijn knie en kan haar kop al op mijn computerbureau leggen in huis 😄 (en nee, dat is geen laag bureau als je het deelt met een man die 2 meter is). En ze is echt beresterk aan het worden. Ze is echt tot een flinke krachtpatser aan het ontwikkelen. Deze week wordt ze 11 maanden. Als het wat minder warm is plannen we een gezondheidscheck in om te kijken of haar bouw / spieren / gewrichten en verdere gezondheid goed genoeg is om te kunnen sporten. Dat had ik eigenlijk nu zo een beetje willen doen, maar met de hitte wachten we nog wel eventjes. We kunnen toch nog niet beginnen met sporten, ik verwacht vanaf oktober pas. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 17 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2022 In de loods gaat het trouwens nu prima in het kenneltje met Namu. In het begin is ze vaak wat onrustig, maar geef ik een paar brokjes in een speeltje zodat ze nog even kan knagen en bezig is, daarna valt ze in slaap. Als ze dan wakker word is ze vaak wel onrustig, maar dan moet ze ook wel plassen meestal. Als ik dan met haar naar de b-weg loop en weer terug is dat ook opgelost en gaat het weer een tijdje. Over het algemeen is de ochtend / begin middag, zo tussen 9-14 uur, toch wel rusttijd voor haar. En dat komt prima uit omdat ik dan toch een uur of 4 heb om de bestellingen weg te krijgen enz. in de loods. Het is wel jammer dat ze in het kenneltje moet, Qila liep namelijk altijd gewoon los in de loods. Maar namu pakt dan alle wilgenballen enz. uit de schappen om op te knagen 😄 Dat gaat dus echt niet. Eerst vond ze het kenneltje in de loods echt niets en zat ze er ontzettend in te piepen en krijsen, in de bus (exact hetzelfde kenneltje) ging dan wel prima. Met de warmte vind ik het echter niet zo heel fijn dat ze in de bus zit, zelfs niet met de deuren open. Dan is het toch fijner in de loods. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 17 augustus 2022 Delen Geplaatst: 17 augustus 2022 Fijn ja dat ze voor de warmte geleerd heeft om in het kenneltje in de loods rust te vinden. In de bus zou anders echt geen doen zijn inderdaad. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 22 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2022 Ik overweeg aangifte te doen tegen Namu, van huiselijk geweld. 🤣 Freek, de teckel van twee huizen verder rende blaffend door de straat en door onze voortuin met een teckelvriendje. Ik zat nietsvermoedend op de bank tv te kijken. Namu dendert richting het raam gewoon over mij heen. Met haar achterpoot zet ze af op mijn bovenarm. Lekker hoor... madam is echt een zwaargewicht krachtpatser aan het worden. Ook heeft ze de gekke gewoonte graag tenen te likken. Mijn man is daar heel blij mee want die kan er echt niet tegen als iets of iemand zijn voeten aanraakt. Verder kan ze wel heel mooi en schattig zijn hoor. 2 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 22 augustus 2022 Delen Geplaatst: 22 augustus 2022 Draak!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 25 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2022 Namu heeft op het moment veel last van de warmte en hoge luchtvochtigheid. Of ze is niet fit. Maar dan laat ze weer zo ontzettend weinig merken dat ik niet zou weten waar ik het moet zoeken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 31 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 Een beetje stilletjes in dit topic, maar dat is een goed teken hoor 😄 Wij hebben het zelf gewoon heel druk. Namu is eigenlijk vrij braaf en vrij rustig, hoewel het nog steeds een boef, knager en sloper is, en de verlatingsangst er ook echt nog niet uit is. Heel lastig, ik denk dat we echt een keer totaal iets anders moeten gaan proberen daarin qua aanpak, maar daar moeten we dan wel even rust en tijd voor hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 31 augustus 2022 Delen Geplaatst: 31 augustus 2022 Mooie foto’s! Vooral die linker. Ze is echt al groot. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2022 Ze is zeker groot 🙂 Gisteren hadden we weer bezoek, dat hebben we eigenlijk het afgelopen jaar maar weinig gehad door Namu. In onze familie heeft niemand honden. Sterker nog, de meeste familieleden zijn bang voor honden. Onze vrienden hebben bijna allemaal kinderen, wat met Namu ook gewoon niet handig is. Niet dat ze ze iets doet, maar ze vind ze gewoon heel spannend. Als die kinderen dan te dicht bij komen of denken "ik kan haar wel aaien", dan ben ik bang dat Namu dat als te eng en bedreigend ziet en niet dat er ooit iets gebeurd is, maar dat zijn toch de situaties die je wil voorkomen. Als we visite krijgen moet Namu dan dus opgesloten zitten en ergens heb ik daar moeite mee, het is immers haar huis en de andere mensen zijn te gast, niet andersom 😛 In het begin probeerden we dan af te spreken dat mensen echt maar een uurtje zouden komen, maar in de praktijk blijkt dat mensen gewoon niet je huis uit te zetten zijn na een uur 😅🤣 Wat dan dus als gevolg heeft, dat ons sociale leven wel een stuk minder goed is geworden met Namu. Gisteren kwam mijn schoonzusje langs, die is ook blijven eten en al met al dus een uur of 5 bij ons geweest. Namu vond het best spannend en blaft dan naar haar, wat veel mensen dus best wel eng vinden. Schoonzusje heeft haar prima genegeerd, dus dat kwam allemaal goed. Als we Namu dan even afleiden en bij ons roepen om de persoon van een afstandje te bekijken gaat het weer prima, maar een tijdje later is het toch weer opeens opnieuw spannend 😉 Al met al ging het prima en hebben we de ren alleen tijdens het avondeten gebruikt (dat doen we altijd) en hebben we niet eens knaagsnacks of gevulde kongs nodig gehad. Straks moet ik op kinderverjaardag en slaapt mijn man tussen nachtdiensten in, dus moet ze soort van alleen zijn. Ik heb vanochtend al een flinke ronde gedaan (uurtje), maar dat was best pittig. Niet door de warmte, het was 16 graden toen ik vertrok, 20 toen ik thuis kwam. Maar de luchtvochtigheid is hoog en Namu had er last van, net toen ik op de helft van de wandeling was merkte ik dat ze best moe en warm was. En met een hoge luchtvochtigheid kan ze die warmte niet kwijt. Ze is inmiddels ook echt te groot om te dragen, dus je moet dan toch naar huis lopen. Rustig gewandeld en af en toe een pauze van een paar minuten op een schaduwplekje genomen, en gelukkig is dat goed gegaan. Maar Namu heeft er wel echt meer last van dan onze eerdere malamutes. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten