Ga naar inhoud

Weerstandsmix


Kleinkonijntje

Aanbevolen berichten

Mijn rammetje heeft chronisch snot. Nu wilde ik weer kruiden gaan bijvoeren maar nu kan ik zo snel niet vinden waar ze dat enigsinds goedkoop verkopen voor verzending in/naar Nederland.

Waar bestellen jullie je kruiden?

Er zijn zeker geen nieuwe tips bijgekomen bij chronisch snot? Het arme wurm lijkt af en toe net een chinees zulke niesbuien... Hij eet wel als een dijker en meteen antibiotica lijkt me ook niet handig. Plus dat hij dan voor een week snotvrij is en dan begint het weer. Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je al bij een goede dierenarts geweest? Van snot kunnen ze ontzettend ziek en zielig worden en het kan ook naar binnen slaan. Kruiden kunnen ondersteunen en verlichten, maar zijn in dit geval geen vervanging van een antibioticum (of iets anders als het een andere oorzaak heeft dan bacteriële infectie). Helaas is het echt hardnekkig en is het vaak zo dat veel antibiotica (eerste keus middelen) niet goed werken. Het is een kwestie van proberen en een langere kuur geven dan gebruikelijk en ook dan kan het zeker chronisch blijven. Soms doen ze ook wel neusspoelingen. 

Lang verhaal kort: geef zeker kruiden ter ondersteuning, maar zorg alsjeblieft ook dat je naar een goede dierenarts gaat met ervaring op dit gebied. Ik bestel kruiden in de bunnybunch webshop of bij baroen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, het begint met een goede behandeling bij de juiste dierenarts. Als het chronisch is geworden is het een kwestie van pappen en nathouden en in laten slapen als het niet meer gaat. Ik ben zelf twee konijntjes verloren aan snot. Kruiden hielpen niks, ze vonden ze wel lekker, dus dat was fijn voor ze. Ik heb ze onderhouden met antibiotica kuren, neusspoelingen, slijmverdunners, dexamethason om de prikkels te verlichten, alles in overleg met een hele fijne konijnkundige meedenkende dierenarts. Uiteindelijk heb ik mijn ram moeten laten gaan omdat hij het benauwd had en mijn voedster vanwege aanhoudende niesbuien. Het is een ellendige rotziekte, waarbij je echt een goede dierenarts nodig hebt die ook out of the box wil denken, of doorverwijst als hij zelf aan zijn max zit qua kennis en kunde.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe red hij het al twee winters met een kuurtje. Dat was ook wel nodig want toen was hij ook heel ziek. Nu overweeg ik om komende week toch een kuurtje weer te regelen want het niezen wordt niet beter. Hij is wel behoorlijk actief, vooral op zijn groente valt hij nog steeds aan. Maar het snotten en niezen, daar komt af en toe geen einde aan... Heel moeilijk om hierover beslissingen te nemen. Wanneer beslis je wat? Maar zolang hij lekker tegen zijn vriendinnetje aan zit en blijft eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn konijntje is uiteindelijk 7 geworden.

Gistermorgen vond ik hem vredig ingeslapen... Hij heeft sinds 2018 nog 3 hele mooie jaren bij me gehad, en als ik de foto's terugkijk zie ik zijn problemen al erger worden sinds vorig jaar. Ook dit jaar in maart nog een kuurtje gehad. De laatste weken wist ik ergens dat het hem deze winter weleens niet meer ging worden... Hij werd magerder en het snotten erger. 

Het verlies er niet minder om...

 

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .