Ga naar inhoud

Nestje gekregen

Aanbevolen berichten

Ik heb nu sinds twee maanden 1 vrouwtjes konijn en 2 rammetjes. Dit gaat allemaal goed samen en 1 ram was al de hele tijd bezig met het vrouwtje. 2 dagen geleden zagen we haar met hooi lopen ze had blijkbaar een gat gegraven onder de grond voor een nestje. Toen ik ging kijken zag ik 1 baby konijntje liggen maar hij bewoog niet. Hij voelde heel koud aan en was helaas overleden. We hebben de baby uit het nest gehaald en het vrouwtje heeft haar nest nu uit het gat gegooid. Ze heeft ook verder de grond in gegraven. Kan het zo zijn dat ze hier een nieuw nest gaat maken? En raad iemand aan om haar in een hok te plaatsen zodat ze daar haar nestje gaat maken of kan het geen kwaad dat het onder de grond zit. Waarschijnlijk verwachten we nu over 3/4 weken weer nieuwe konijntjes omdat we niet weten hoelang de baby er al lag maar we denken ongeveer 3 dagen. Iemand tips wat ik nu het beste kan doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je rammen laten castreren.

Ik vind een baby erg weinig. Ik denk dat ik jouw voedster door een konijnkundige dierenarts zou laten onderzoeken, als ik jou was. Je hebt ook de mogelijkheid om je voedster te laten steriliseren. Als je de baarmoeder laat verwijderen, komt er geen nieuw nestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je reactie gekregen hebt, zal dit topic gesloten worden. Het is namelijk in strijd met de forumregels, aangezien we geen fokkersforum zijn. Dat is ook de reden dat er alleen een onverwachte nestjes onderdeel is hier. 

Meer informatie over nestjes is hier te vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/voortplanting-en-fokken-van-konijnen

https://www.bunnybunch.nl/informatie/onverwacht-nestje

Beterschap voor je voedster, ik hoop dat ze er zelf goed doorheen komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .