Ga naar inhoud

Slowchat pleegkonijnen

happy211

Aanbevolen berichten

• 5 weken later...

Goed nieuws: de twee pluizenbollen zijn vorig weekend geadopteerd nadat ik een foto van ze op instagram had gedeeld 🙂

Dus weer plek voor nieuwe pleegjes. Waarom zou iemand kinderen willen, als je ook gewoon op deze babies kunt passen en ze lekker weer kunt teruggeven als ze gaan puberen 😜

Screenshot_20220808-124652_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 6
  • Haha 2
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gister een euthanasie van een vakantieopvangkonijn. Dat was intens: telefoneren met een praktisch onbekende man. Gevoel dat ik alles verantwoorden moet,  hoewel hij heel vriendelijk bleef.

En dan de Chews and Nibbles berichten over slechte opvangen.

Een van de mensen op Facebook was verontwaardigd over konijnen zonder bodembedekking. Ik had vanwege de hitte geen stro gegeven. Dus weer twijfel of ik het goed doe. Alle pleegkonijnen plassen ofwel op de bak,  ofwel op hun hooi. Ik heb ze gister allemaal een grote handdoek gegeven,  geen stro.

En toch heb ik vanmorgen alweer gevraagd of er konijnen in de opvang zijn die ik kan opnemen.

Kan het niet laten. Meestal geeft het voldoening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...
Op 13-8-2022 om 10:32, hemmel zei:

Ik had gister een euthanasie van een vakantieopvangkonijn. Dat was intens: telefoneren met een praktisch onbekende man. Gevoel dat ik alles verantwoorden moet,  hoewel hij heel vriendelijk bleef.

En dan de Chews and Nibbles berichten over slechte opvangen.

Een van de mensen op Facebook was verontwaardigd over konijnen zonder bodembedekking. Ik had vanwege de hitte geen stro gegeven. Dus weer twijfel of ik het goed doe. Alle pleegkonijnen plassen ofwel op de bak,  ofwel op hun hooi. Ik heb ze gister allemaal een grote handdoek gegeven,  geen stro.

En toch heb ik vanmorgen alweer gevraagd of er konijnen in de opvang zijn die ik kan opnemen.

Kan het niet laten. Meestal geeft het voldoening.

Ach, dit lees ik nu pas. Dat lijkt me vreselijk! Zorgen voor dieren die niet je eigen dieren zijn, voelt een beetje als een dubbele verantwoordelijkheid. Slaat misschien nergens op, maar ik ben toch altijd weer blij als ik alles gezond en wel terug breng. Ik heb een paar maanden twee cavia's gehad en één van die twee heeft bij een koppeling en in opvang een paar keer gebeten. Terwijl hij hier superlief was! Zelfs dat voelt dan een beetje als een mislukte opvoeding 😏

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
  • 3 weken later...
  • Evee opende dit topic

Vandaag de rammen (zwart en blauw) toch weer teruggebracht naar de opvang, want ze gingen met elkaar op de vuist (en moesten sowieso binnenkort terug vanwege castratie). De voedsters blijven nog een maand of 4. Hun namen matchen heel toevallig bij de bestaande L&L bende: Loïs (niet te verwarren met Lewis 😛) en Livia. Ik kan ze alleen nog totaal niet uit elkaar houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
41 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei:

De draak! Dat lijkt me toch een beetje spannend als ze over de treden gaan glibberen🙈

Ja, ze durfde niet meer naar beneden, dus de enige weg was omhoog. 😅 Ik heb haar uiteraard geholpen en weer beneden gezet. Ze horen ook gewoon buiten, maar ja, als de deur openstaat. 🤷🏻‍♀️

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Pablo&Lola zei:

Ja, ze durfde niet meer naar beneden, dus de enige weg was omhoog. 😅 Ik heb haar uiteraard geholpen en weer beneden gezet. Ze horen ook gewoon buiten, maar ja, als de deur openstaat. 🤷🏻‍♀️

Ja, dat ken ik ook van konijnen, dat ze wel omhoog durven en niet naar beneden. Gelukkig was ons oude konijn makkelijk op te pakken, dus dat was geen probleem.

Lodewijk heeft ook weleens op de trap gezeten, maar die durft gelukkig wel om te keren. Beide buitenkonijnen, dus ik ben het met je eens, ff niet opgelet en zoef, de trap verkennen! Geeft wel leuke plaatjes 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier heel herkenbaar! Rafke glipt altijd buiten naar de tuin, dus dan laat ik hem even gras eten en dan gaat hij vanzelf weer naar binnen. 

Wij hadden onlangs een voedstertje gevonden en in ons tuinhuis ondergebracht. Ze bleek zwanger te zijn, dus na een maandje met de lieverds mochten ze naar een opvang. Het was een stresserende, maar super leuke ervaring, maar helaas niet voor herhaling vatbaar aangezien we maar een 2 vierkante meter konden vrijmaken in het tuinhuis, dus ze raakte zeer gefrustreerd. Misschien in de verre toekomst, als ik alleen ga wonen, wie weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .