Ga naar inhoud

Het tuin-topic

Evee

Aanbevolen berichten

Ik heb geen idee wat een waardplant is. Mijn moeder denkt gewoon vlinderstruik trekt vlinders aan en vlinders leggen eitjes waar rupsen uit komen dus dan zijn er veel rupsen in je tuin. 🤷🏽‍♀️ maargoed. Andere planten trekken ook vlinders aan. Ik vind vlinders mooi. En rupsen best schattig. Behalve die giftige rupsen op die eikenbomen. In Indonesie waar mijn moeder opgroeide heb je hele grote giftige rupsen dus tja die angst krijg je er bij mijn moeder niet uit. 

Link naar reactie

Een waardplant is de plant waar de vlinder haar eitjes legt. Meestal zijn dit onkruiden. Distels, brandnetel etc. Koolwitje heet ook niet voor niks koolwitje 😉 Kool is o.a. hun waardplant. Je hebt ook de distelvlinder, die legt dus de eitjes met name op distelsoorten 🙂

• Bedankt 1
Link naar reactie

Ik heb veel rozen, lavendel soorten, kruidenplantjes, twee perenbomen, stokrozen, hibiscus, en nog wat andere planten die ik gekregen heb. Alles is of van een biologisch tuincentrum, of gekregen uit de tuinen van andere mensen, gifvrij dus. Maar het zoemt echt behoorlijk. Hieronder de tuin, linksonder weer een kolibrievlinder, rechtsonder  een koolwitje 😄 

IMG_20220630_132841.jpg

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie

Ja ben al wat opgeschoten. Twee keer de schrik van mijn leven gehad door hele dikke spinnen tussen de opgestapelde tegels bij het schuurtje 😱😱😱 Ik zit compleet in mijn hyperfocus en heb zoveel ideeën. Maar ben gestaakt. Ik was conpleet gesmolten en mag van mijn fysio en mezelf niet over mijn grens gaan anders lig ik weer een paar dagen op bed. 😅 dus keb lekker gedouched en lig nu te chillen en plantjes online te zoeken voor rotstuintje. 

• Verward 1
Link naar reactie
32 minuten geleden, Evee zei:

Ik heb veel rozen, lavendel soorten, kruidenplantjes, twee perenbomen, stokrozen, hibiscus, en nog wat andere planten die ik gekregen heb. Alles is of van een biologisch tuincentrum, of gekregen uit de tuinen van andere mensen, gifvrij dus. Maar het zoemt echt behoorlijk. Hieronder de tuin, linksonder weer een kolibrievlinder, rechtsonder  een koolwitje 😄 

IMG_20220630_132841.jpg

Wat een vrolijke bloementuin Evee. Echt mooi. Ha dat koolwitje op de lavendel. Ik moest echt even kijken of het niet mijn foto was want ik had precies zo een foto gemaakt vanochtend. 

20220630_113816.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
55 minuten geleden, Boefje zei:

Ja ben al wat opgeschoten. Twee keer de schrik van mijn leven gehad door hele dikke spinnen tussen de opgestapelde tegels bij het schuurtje 😱😱😱 Ik zit compleet in mijn hyperfocus en heb zoveel ideeën. Maar ben gestaakt. Ik was conpleet gesmolten en mag van mijn fysio en mezelf niet over mijn grens gaan anders lig ik weer een paar dagen op bed. 😅 dus keb lekker gedouched en lig nu te chillen en plantjes online te zoeken voor rotstuintje. 

Plantjes zoeken online is ook leuk! Ik heb al lijsten klaarliggen voor drie projecten 😂

Link naar reactie
44 minuten geleden, Dollie zei:

Plantjes zoeken online is ook leuk! Ik heb al lijsten klaarliggen voor drie projecten 😂

Ik heb al wat besteld. Zo uit mijn hoofd even denken hoor... herfst gentiaan. Dat zijn van die blauwe klokjes. Van die felgekleurde rood met roze ijsbloemen 'Wheels of wonder Fire Wonder, hmm ff spieken Aubrieta 'Kitte Blue', parelkruid 'Heavenly Blue' , kruiptijm 'Red Carpet', zonneroosje 'golden Queen' Ben benieuwd wanneer het bezorgd wordt en hoe de kwaliteit is. 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Ha nee ze zou dr telefoon zo in de lucht gooien en stuk laten vallen. Dus doe maar niet. Poeh net  flink wezen snoeien en een voetbalveld uit de border verwijderd . Denk dat ik toch maar een stuk worteldoek ga doen in de border voor ik dat andere gedeelte van de rotstuin klaar maak. Straks heb ik er allemaal uitlopers van de seringenstruik door heen of allemaal plukken gras tussen het rotstuintje. Het gras wat in de border groeit doet het beter dan het grasveld 😅

aangepast door Boefje
Link naar reactie

Hahaha ja ik ook. Mijn borders staan wel erg vol en op zich ook wel met mooie planten, alleen weinig variatie. Maar vind het zonde van het geld om daar veel aan te gaan doen. Ik hou ook heel erg van die wilde bende dus prima. Voor andere plekjes heb ik zoveel plannen en komt elke keer meer en meer bij 😂 ik ga eerst in september clematis en jasmijn tegen de schutting planten en bodembedekkers in het voorste perkje in de voortuin. En volgend voorjaar een mini vijvertje maken. 

Link naar reactie

Ik heb al een clematis die nog tegen de muur aan moet en ik heb reeds best een grote sterjasmijn. Die ruiken heerlijk. Ik heb hem alleen niet goed kunnen leiden omdat die stomme schutting van de buurman steeds uitelkaar valt en ik geen ruimte meer heb voor een eigen schutting er voor langs. We hadden al aangeboden om te helpen en onze hardhouten palen te gebruiken. Vond die goed. Maar.... tien jaar later.. 7 jaar geleden zou die het ook al doen. 😮💨 anyways dus hij staat er nog niet geweldig bij met bamboe stokken. Moet ik nog een oplossing voor bedenken. Hij bloeit ook meer aan de verkeerde kant bij de buurman. 😑

20220701_184642.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
19 uren geleden, Dollie zei:

AM-JKLVU3dUphwVHinwLhk_8rKQhoYIad9ISVw4senKRQytg_plNiIp0ojNhfJjtI7qpSmICn4qwx21b7W0XuHYMo5S1PGD6cOUHgi4yXrKlBePYLhttQzU4cL7KJeiO4cq_kPqGOpMx6QRYblyNjfAF-i25=w686-h914-no?authuser=0

Ik heb een roze wilgje gekocht vandaag 🥰 (naast mijn gewone wilgje die undercover is als rietstengel)

Die in de pot? Is dat een wilgensoort? Ik heb er daar ook 2 van bij de voordeur. Superleuke plant, maar dacht dat dat ean flamingoboompje was 😄 Zo is ie mij verkocht.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Deeskuh88 zei:

Die in de pot? Is dat een wilgensoort? Ik heb er daar ook 2 van bij de voordeur. Superleuke plant, maar dacht dat dat ean flamingoboompje was 😄 Zo is ie mij verkocht.

Het is een huppeldepup salix flamingo. Wordt ook wel bonte wilg genoemd.

• Bedankt 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .