Ga naar inhoud

Het tuin-topic

Evee

Aanbevolen berichten

Haha nou, ik vind het eigenlijk wel grappig, het is wel een mooie kleur blauw, het staat op zich wel. Maar het is wel echt fel zwembadblauw, terwijl ik toch echt een grijsblauw gekozen had. Ik vroeg al aan mijn man of we een Grieks hoekje er van moeten maken daar, daar zou de kleur niet misstaan 😄 Er komt gewoon nog een zitje op te staan, dus dan is het ook wel een minder groot vlak blauw.  Ik was nog niet direct van plan het weer over te schilderen, voor dit jaar is het dus blauw. Als het echt tegen gaat staan, schilder ik het volgend jaar wel weer. 

Link naar reactie

Dat is héél blauw ja 😂 geen lelijke kleur gelukkig, dat scheelt, maar toch wel erg blauw.

Ik ben ook druk bezig in de tuin, het meeste werk is nu gedaan en het wachten is op het plaatsen van de nieuwe ren voordat ik weer verder kan. En vooral ook wachten tot het gras gaat groeien voordat het weer netjes lijkt. Ben echt mega ongeduldig inmiddels.

Link naar reactie

Wow, dat is wel erg blauw! Haha

Het is inderdaad wel mooi blauw, maar ik snap dat je dit niet in gedachten had. Ach ja, lekker zomers 😉 

De kleuren die op een verfbus staan kloppen vaak niet hè? Dat is ook mijn ervaring. Teak werd kersen of juist donker bruin, en taupe werd roze. Verrassing zullen we maar zeggen.

• Mee eens! 1
Link naar reactie

Haha, lijkt inderdaad op een zwembad.

Verfblikken zijn altijd een verrassing,

hier had ik voor de trap naar zolder en blik heel licht groene lak gekocht, helaas lijkt het alsof er iemand over de trap gekotst heeft dus ik ga opnieuw schuren en dan toch maar wit...

• Haha 2
Link naar reactie
6 uren geleden, Lienappelsien zei:

Wow, dat is wel erg blauw! Haha

Het is inderdaad wel mooi blauw, maar ik snap dat je dit niet in gedachten had. Ach ja, lekker zomers 😉 

De kleuren die op een verfbus staan kloppen vaak niet hè? Dat is ook mijn ervaring. Teak werd kersen of juist donker bruin, en taupe werd roze. Verrassing zullen we maar zeggen.

Zo had ik ooit oudroze laten mengen. Oudroze is best een mooie kleur. Het werd eerder een soort babyroze.

Link naar reactie
16 uren geleden, Evee zei:

Haha nou, ik vind het eigenlijk wel grappig, het is wel een mooie kleur blauw, het staat op zich wel. Maar het is wel echt fel zwembadblauw, terwijl ik toch echt een grijsblauw gekozen had. Ik vroeg al aan mijn man of we een Grieks hoekje er van moeten maken daar, daar zou de kleur niet misstaan 😄 Er komt gewoon nog een zitje op te staan, dus dan is het ook wel een minder groot vlak blauw.  Ik was nog niet direct van plan het weer over te schilderen, voor dit jaar is het dus blauw. Als het echt tegen gaat staan, schilder ik het volgend jaar wel weer. 

Je huis wit verven, wat luikjes erbij. Witte pilaren, een wit zitje, palmbomen, zand. En dan nog een echt zwembad aangrenzend afgraven. Ik denk dat er veel jaloers zullen zijn. Heb je geen vakantie meer nodig 😄

Link naar reactie
7 uren geleden, Deeskuh88 zei:

Je huis wit verven, wat luikjes erbij. Witte pilaren, een wit zitje, palmbomen, zand. En dan nog een echt zwembad aangrenzend afgraven. Ik denk dat er veel jaloers zullen zijn. Heb je geen vakantie meer nodig 😄

Haha nou ik heb nog witte muurverf staan, ik moet nog een roze/oranje muur wit verven. 

Palmbomen vind ik ook geen probleem. 

Namu dr zwembad staat er al. We gaan er mee aan de slag 😉

We hadden het plan om er in de winter een schaatsbaan van te maken, dan hebben we wel mooi blauw ijs. 

• Haha 1
Link naar reactie

Ik heb vorig jaar een heel leuk biologisch tuincentrumpje ontdekt ( tussen Middelburg en veere) en daar heb ik vorig jaar wat violen meegenomen. Vorig jaar waren ze niet zo bijzonder, maar dit jaar staan ze toch leuk in bloei 😄

ook is de eerste roos in bloei hier in de tuin, een grote rozerode klimroos die voor een muur op het zuiden staat. En heerlijk geurt. 

ik heb wel luis in een aantal rozen buiten, maar ik hoop op lieveheersbeestjes en vogeltjes die mij daar vanaf willen helpen. 

IMG_20220430_095851.jpg

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
22 uren geleden, Evee zei:

Nu wil ik het natuurlijk wel weten 😄 Wat is het voor plant?

Exochorda racemosa  'the Bride' staat in mijn tuin. Een van mijn pronkstukken ooit gekregen van een vriend. Geen idee of het giftig is voor honden. Maar bijna de rest van mijn planten wel hmm.. mja zoek wel een wat oudere hond en geen pup die alles nog moet proeven. 😅

Link naar reactie
7 uren geleden, Evee zei:

Ik heb vorig jaar een heel leuk biologisch tuincentrumpje ontdekt ( tussen Middelburg en veere) en daar heb ik vorig jaar wat violen meegenomen. Vorig jaar waren ze niet zo bijzonder, maar dit jaar staan ze toch leuk in bloei 😄

ook is de eerste roos in bloei hier in de tuin, een grote rozerode klimroos die voor een muur op het zuiden staat. En heerlijk geurt. 

ik heb wel luis in een aantal rozen buiten, maar ik hoop op lieveheersbeestjes en vogeltjes die mij daar vanaf willen helpen. 

IMG_20220430_095851.jpg

Welk tuincentrumpje is dat? Ik wil binnenkort ook van alles aan gaan schaffen voor in potten en bakken.

Mijn klimrozen zitten ook enorm onder de luis, het is dit jaar wel erg. De laurierkers die ook zo vol zit gaat eruit, en voor de rozen heb ik lieveheersbeestjeslarven besteld. Ben benieuwd of die goed hun best gaan doen!

Link naar reactie
4 uren geleden, Okki zei:

Welk tuincentrumpje is dat? Ik wil binnenkort ook van alles aan gaan schaffen voor in potten en bakken.

Mijn klimrozen zitten ook enorm onder de luis, het is dit jaar wel erg. De laurierkers die ook zo vol zit gaat eruit, en voor de rozen heb ik lieveheersbeestjeslarven besteld. Ben benieuwd of die goed hun best gaan doen!

Tuinderij Wagenaar. Aan de veerseweg. Volgens mij is het stuk waar ze zitten al Veere. Ze hebben wel wat aparte openingstijden en het is niet enorm groot. Maar ik heb er best wat leuke plantjes en struikjes kunnen kopen 🙂

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Wij hebben regenwater opslag van twee grote ibc containers naast de nieuwe schuur, dat is 2x 1000 liter water. En een regenton aan het huis, 227 liter is dat. Ik gebruik het voor het watergeven van de planten, voor het schoonmaken van de toiletbakken van de huisdieren, dat soort werkjes.

Het heeft alleen al zo lang niet geregend, dat ik mij niet meer kan herinneren wanneer de laatste bui was. En nu zijn we op het punt dat de regentonnen allemaal leeg zijn hier. Met één flinke bui zijn ze weer vol. Maar die is dus al zo lang niet geweest dat nu de bodem bereikt is. 

Link naar reactie
10 minuten geleden, Evee zei:

Wij hebben regenwater opslag van twee grote ibc containers naast de nieuwe schuur, dat is 2x 1000 liter water. En een regenton aan het huis, 227 liter is dat. Ik gebruik het voor het watergeven van de planten, voor het schoonmaken van de toiletbakken van de huisdieren, dat soort werkjes.

Het heeft alleen al zo lang niet geregend, dat ik mij niet meer kan herinneren wanneer de laatste bui was. En nu zijn we op het punt dat de regentonnen allemaal leeg zijn hier. Met één flinke bui zijn ze weer vol. Maar die is dus al zo lang niet geweest dat nu de bodem bereikt is. 

Ja, ik lees overal al dat we met een enorm watertekort de zomer in zullen gaan.. Watertekort in de lente is minder opvallend (geen zinderende hitte en geen geel gras), maar net zo erg of misschien nog wel erger dan watertekort in de zomer. Ik ben benieuwd hoe we de zomer zullen doorkomen.. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .