Ga naar inhoud

Konijn 8/9 jaar graag binnen?


Smantt

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik ben niet heel actief op het forum, maar wij hebben nog steeds 2 konijnen. Mijn dochter van 2,5 vindt dat superleuk. Ze speelt graag met ze buiten en helpt mee met verzorgen.

Een konijn is rond de 8/9 jaar, misschien wel 10. Het andere konijntje is inmiddels 4/5 jaar. Ze zitten al zo'n 3/4 jaar samen.

 

De laatste dagen merk ik dat het oudere konijn meteen naar binnen komt als de achterdeur open staat, als ze los in de tuin zijn. Ik dacht eerst dat het misschien per ongeluk was omdat ze al wat ouder is maar dit is het denk ik niet. De deur staat op een kier of ze is er al.

 

Is ze toch op zoek naar menselijk contact of wat kan ik hieruit opmaken? 

Moet ik het maar laten? Ik 'stuur' haar nu steeds weer naar buiten, maar mijn dochter vind t wel gezellig als ze binnen is haha

aangepast door Evee
spoiler verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms hebben ze ineens iets ontdekt wat gaaf is en gaan ze het steeds doen. In de lente en zomer is dat geen probleem, nu met de temperatuur verschillen binnen en buiten zou ik, zeker met een oud konijn, de keuze maken voor de hele winter binnen, of buiten. De verschillen hebben hun weerslag op de weerstand en als ze langere tijd binnen zijn kan het ook de vacht beïnvloeden. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Misschien wil het konijn naar binnen omdat het met zijn hogere leeftijd niet meer goed kan tegen de koude en het binnen warmer is. Ik zou het konijn dan ook zeker binnenlaten en als dat niet mogelijk is probeer het dan zeker s' nachts binnen of overdekt te houden. In de lente kan je het konijn dan terug buiten zetten. Wil het dan nog steeds naar binnen is het omdat het iets ontdekt heeft dat hij wil. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .