Ga naar inhoud

Duurzame cosmetica

Aanbevolen berichten

Ik dacht, laat ik even een nieuw topic openen. Ik ben laatste tijd op zoek naar goede producten zonder microbeads. Maar dat is best een dure zoektocht! Want eerlijk gezegd zit er best veel troep tussen, als in, misschien goed voor het milieu en de oceaan, maar het is niet fijn in gebruik.. 

Dus ben benieuwd naar jullie producten! 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Voor nu kan ik aanraden; handzeep van Seepje, wasmiddel van Ecover, en huidcreme van Naif. Bij handzeep en wasmiddel vind ik het vooral belangrijk dat het lekker maar heel overweldigend ruikt, niet zo heel veel eisen dus. Huidcrème vond ik lastiger te vinden, ik wil geen sterke geur, niet iets wat mijn huid vettig maakt en het liefst met SPF. Nachtcrème van Naif ruikt lekker en smeert goed, dagcrème vind ik iets te heftig ruiken. Helaas heeft de dagcrème geen SPF, maar kan nergens anders eentje vinden. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Ik gebruik ook seepje en ecover. Waspoeder van klok vind ik heel fijn, daar zit ook geen parfum in. Voor schoonmaken gebruik ik marcel's green soap, dat ruikt alleen wel wat heftiger. 

Ken je Uncover van dr. Jetske Ultee? Ik denk dat ze daar ook wel dagcrème met SPF hebben. Die is niet schadelijk voor de planeet en niet voor de huid (voor zover dat kan, ik gebruik helemaal geen SPF meer en vermijd de zon gewoon tussen 11 en 15 uur). 

Het is inderdaad vrij prijzig om duurzaam en goed spul te vinden, maar ik vind het het wel waard. Ik smeer verder eigenlijk niets, alleen dingen die ik ook op zou eten, bv olie met calendula ofzo. 

Ik koop tegenwoordig shampoobars van Linda van Zaailingen. Zij maakt dat zelf met maar een paar ingrediënten zonder parfum. Ben ik ook heel tevreden over. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
1 hour ago zei Jamesthebunnybutler:

Het is inderdaad vrij prijzig om duurzaam en goed spul te vinden, maar ik vind het het wel waard

Ik vind het zeker ook waard! Het is alleen soms zo waardeloos als je veel geld heb gespendeerd aan iets wat echt vreselijk is om te gebruiken. 

Uncover ga ik eens naar kijken! Dankjewel! En shampoo bars stond idd ook op m'n lijstje, maar ga ik pas kopen als m'n huidige voorraad shampoo erdoorheen is..

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Ik gebruik heel veel van Marcel's green soap: wc-reiniger, allesreiniger, showerbar en wasmiddel. Het ruikt ook erg lekker. Als shampoo en handzeep gebruik ik aleppozeep. Dat ruikt niet zo lekker, maar dat geurtje blijft niet lang hangen.

@Jamesthebunnybutler: heb je niet dat je was muf gaat ruiken met dat waspoeder zonder parfum? Dat was bij mij wel, nu met dat wasmiddel van Marcel's green soap ruikt het lekker. Ik kan niet tegen standaard wasmiddelen, daarom heb ik een tijdje die van Klok gebruikt. Gelukkig geeft die van Marcel's green soap ook geen problemen.

Smeersels voor mijn huid zijn wel een probleem. Heb ze net gecheckt met de Beat the microbead-app, maar overal zitten microplastics in. Ik ben al lang blij als ik iets vind waar ik tegen kan (zonder amandelolie en lavendelolie), en wat ook echt lekker aanvoelt op mijn huid. Ik heb nu dagcrème en bodylotion van Kruidvat, zonnebrandcrème van Nivea en crème-deodorant van Therme. En overal zitten microplastics in. Als iemand nog tips heeft hou ik me van harte aanbevolen!

Link naar reactie

Ah ja aleppozeep gebruik ik tegenwoordig ook! Vind ik ook wel ideaal.

Ik vind inderdaad dat kleding wat muf kan ruiken met klok. Af en toe was ik daarom even met marcel's green soap. Wat ik wel een voordeel vind van klok is dat je echt goed ruikt of zweetluchtjes uit je kleding zijn gegaan. Bij wasmiddelen met parfum merk je dat pas als je het weer draagt. 

Smeersels voor je huid kan ik niet bij helpen. Lastig he, dat overal microplastics in zit? Of er zit weer andere troep in. Paula's choice misschien? Of ook uncover/dr. Jetske Ultee? Lush? Geen idee hoor, ik roep maar wat. 

• Bedankt 1
Link naar reactie

Topics over duurzaamheid mogen in het natuurhoekje 😄 Ik heb het even verplaatst voor je. 

Voor wasmiddelen heb ik zelf nog geen alternatief gevonden. 

Wat betreft verzorgingsproducten ben ik zelf wel fan van Lush. Die hebben best veel goede, milleuvriendelijke en ook vegan alternatieven. 

Shampoo gebruik ik op het moment van de Dille & kamille, hun shampoo bars. Ik ben daar nog wat zoekende in, er zijn zoveel opties bijgekomen dat ik op het moment gewoon elke keer iets nieuws probeer.  

Link naar reactie

Ik gebruik de shampoo bars van dille en kamille en van nature box (Kruidvat). Verder gebruik ik onder de douche altijd stukken zeep zonder palmolie. De was heb ik een hele tijd gedaan met wasnoten en azijn, maar ik mis dan de geur van fris gewassen spul. Qua make up en huidproducten houd ik vast aan mijn niet milieu verantwoorde regime. Ik kan weinig verdragen en ben blij dat ik na een zoektocht van jaren nu spul heb dat al jaren goed gaat. Wel onlangs een vegan mascara van catrice ontdekt die ik heel mooi en goed vind en die per stuk 15 euro goedkoper is dan de mascara die ik al jaren gebruikte, dus dat is mijn nieuwe favoriet. 

Link naar reactie

Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij producten die o.a. Holland & Barrett verkoopt. Kamille dagcrème van Jacob Hooy en sommige bodylotions van Weleda en dr. Organic. Die zijn toch een stuk leuker geprijsd dan producten van Jetske Ultee en zo. Maar eerst mijn huidige crèmes en lotions opmaken hoor.

Link naar reactie
2 hours ago zei Pablo&Lola:

Ik gebruik momenteel vooral vegan skincare producten van The Ordinary en Paula’s Choice.

Ik ben eens gaan zoeken naar The Ordinary en het is misschien wel fijn spul, maar wat een poeha-tekst om het aan te prijzen zeg! 🤣🤣

"The Ordinary is een evoluerende verzameling behandelingen die vertrouwde, effectieve klinische technologieën bieden die zijn gepositioneerd om de prijzen en communicatie-integriteit in huidverzorging te verhogen. Het merk is gemaakt om integriteit te vieren in de meest eenvoudige en ware vorm. Het aanbod is baanbrekend, niet in de vertrouwde technologieën die het gebruikt, maar in zijn eerlijkheid en integriteit. The Ordinary is "Klinische formuleringen met integriteit"."

• Haha 4
Link naar reactie
14 hours ago zei Okki:

Ik gebruik heel veel van Marcel's green soap: wc-reiniger, allesreiniger, showerbar en wasmiddel. Het ruikt ook erg lekker.

Bij de opvang gebruiken ze dit ook en ik had het zelf ook aangeschaft, maar ik krijg er helaas onwijs veel pijnlijke kloofjes in mijn handen van. 😭

aangepast door Pablo&Lola
Link naar reactie
6 hours ago zei Pablo&Lola:

Bij de opvang gebruiken ze dit ook en ik had het zelf ook aangeschaft, maar ik krijg er helaas onwijs veel pijnlijke kloofjes in mijn handen van. 😭

Oh dat is niet fijn! Ik heb een heel gevoelige huid en kan weinig hebben, maar bij mij gaat dit merk juist wél goed.

Link naar reactie
25 minuten geleden zei Okki:

Oh dat is niet fijn! Ik heb een heel gevoelige huid en kan weinig hebben, maar bij mij gaat dit merk juist wél goed.

Ik heb nog even gekeken naar de ingrediënten en in de allesreiniger zit SLS. Misschien is dat het probleem? Ik kan er zelf niet tegen maar bij het schoonmaken draag ik sowieso huishoudhandschoenen.

Link naar reactie

Oh ik heb wat dingen van Marcels green soap gekocht maarn og niet gebruikt, ben benieuwd. Enige waar ik snel last van krijg is shampoo, ik gebruik nu Rehab van Lush en ondanks dat dat toch weer een plastic flesje is zie ik het niet zo zitten om nogmaals van alles uit te proberen. Dr Organic shampoo ging ook wel goed overigens, maar Rehab vind ik toch een stuk fijner (wel duurder).

Link naar reactie
3 hours ago zei Okki:

Ik heb nog even gekeken naar de ingrediënten en in de allesreiniger zit SLS. Misschien is dat het probleem? Ik kan er zelf niet tegen maar bij het schoonmaken draag ik sowieso huishoudhandschoenen.

Dit berichtje was bedoeld voor @Pablo&Lola, over Marcel's green soap! Ik had per ongeluk mezelf gequote...🤣

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .