Ga naar inhoud

Konijnen keutelen weer door hele hok.


mammafelina

Aanbevolen berichten

Geen idee waar Fluffy en Pip last van hebben, maar ineens keutelen ze weer door de hele ren. Van de week lagen er 130 keutels verspreid door de ren en vanmorgen waren dat er zelfs 180!

Er wordt ook naast de wc bak geplast te zien aan de witte plekken op de tegels.

Nu hebben we gisteren hun verblijf een beetje aangepast en is ook de wc bak verplaatst, het gekke is wel dat ze het ook gewoon in de bak doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ze geteld? 😅

 

Daar wil ik ook nog een keer een poll over doen boven aan het forum, hoeveel keutels een konijn per dag heeft 😄 

 

Maar goed, je vraag over zindelijkheid. Het zou kunnen dat het door de aanpassingen van het verblijf komt, dan zou het met wat tijd weer beter moeten worden. Wat je deze tijd van het jaar ook wel ziet is dat konijnen minder zindelijk zijn omdat de baasjes starten met het gebruiken van stro in de schuilhokken. Ook zo een wijziging waar ze dan aan moeten wennen, en dat kan ook wat onzindelijkheid geven. 

 

Maar ook hormonen kunnen invloed hebben, als ze bijv. in de puberteit zitten. En geuren uit de omgeving, bijvoorbeeld als de buren konijnen hebben aangeschaft of er een wild of loslopend konijn in de tuin is geweest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Evee:

 

Maar goed, je vraag over zindelijkheid. Het zou kunnen dat het door de aanpassingen van het verblijf komt, dan zou het met wat tijd weer beter moeten worden. Wat je deze tijd van het jaar ook wel ziet is dat konijnen minder zindelijk zijn omdat de baasjes starten met het gebruiken van stro in de schuilhokken. Ook zo een wijziging waar ze dan aan moeten wennen, en dat kan ook wat onzindelijkheid geven. 

 

Maar ook hormonen kunnen invloed hebben, als ze bijv. in de puberteit zitten. En geuren uit de omgeving, bijvoorbeeld als de buren konijnen hebben aangeschaft of er een wild of loslopend konijn in de tuin is geweest. 

Ik weet nog dat ze vorig jaar in het oude hok ook zo’n periode hebben gehad. Vreselijk vond ik dat mede doordat het gewoon geen doen was om dat dagelijks schoon te maken. Toen dacht ik aan de puberteit.

Nu met de nieuwe ren draai ik mijn hand er niet meer voor om, om de keutels op te ruimen. Vanmorgen waren het er trouwens beduidend minder, dus ik hou het nu maar op dat het komt door de verandering icm stro in het schuilhok.

Qua leeftijd (22 en 18 maanden) zou de puberteit nog wel kunnen, maar vind het dan wel apart dat ze er alleen in deze periode last van hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .