Minipaardenfan Geplaatst: 10 oktober 2021 Delen Geplaatst: 10 oktober 2021 Hallo ik heb 3 vragen Vraag 1 vervoer de bak In december gaan we een week naar slagharen . We hebben daar een huisje gehuurd . Nu is het zo dat haar kooi groot is 71,46 31,5 . Maar ook is de boven bak kwetsbaar . Hoe kan ik het beste de kooi vervoeren . Uiteraad gaat fay in haar reis bakje . ( die oficheel voor cavia s is ) dus ze heeft een ruime reis bak Vraag 2 1 uur reizen Is 1 uur reizen in de auto in de winter verstandig . Ivm vorst en zo . Nu heeft ze wel een dikke laag bodem bedekking in haar reisbak zitten . Maar hoe doe ik het met de vorst wil niet dat ze ziek word Vraag 3 2 uur reizen Ook gaan we in de zomer vakantie op vakantie . Maar we moeten 2 uur rijden . 45 auto . Hoe zorg ik er voor dat fay confortabel mee kan . En die 2 uur door komt . We gaan 3 weken weg altijd . Naar drenthe . We hebben 2 reis dagen 1 keer heen en 1 keer terug Ps Ik heb fay opgehaalt in men rugtas met de zelfde reisbak ik moest fietsen dus ik deed er een half uur over om thuis te zijn ze heeft het overleeft Groetjes mini paarden fan en fay 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 10 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2021 Oja er gaan ook 3 honden mee 2 kleintjes en 1 middel grote honden Fay komt in de slaapkamer bij ons . Maar we moeten in de zelfde auto Hoe zorg ik er voor dat fay geen stres ervaard onder weg Uiteraad gaan de honden wel op een apart gedeelte van de auto en fay bij mij op schoot in haar reisbak Voor de kooi en fay is het geregeld de honden komen niet bij haar in de buurt . Ook zitten de honden snachts en overdag als we in het park (als niemand in het huisje is ) in de bench . Maar ze blaffen soms hoe ga ik hier mee om Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renske34 Geplaatst: 10 oktober 2021 Delen Geplaatst: 10 oktober 2021 Zijn de honden niet van jezelf? Zelf zou ik proberen om tijdens een vakantie een oppas te regelen die 1x per dag bij je hamster komt kijken. Als dit niet lukt zou je haar wel mee kunnen nemen, als ze voldoende bodembedekking in haar reismandje heeft waar ze zich in kan graven en haar huisje erin bijv, dan zal ze er misschien niet veel van merken. Over de vorst zou ik me niet te druk maken het is niet erg koud in de auto denk ik? In de zomer zal eerder de hitte in de auto een groter probleem kunnen zijn, geloof dat hamstertjes daar niet zo goed tegen kunnen. De honden zullen misschien gaan blaffen dat hou je niet tegen. Haar in de reisbak op je schoot houden is al het beste wat je kunt doen. Ik zou haar zoveel mogelijk met rust laten, met een beetje geluk slaapt ze tijdens de reis gewoon zoals normaal. Zorg inderdaad dat de honden er niet bij kunnen als jullie daar zijn en liefst niet in dezelfde ruimte. Kan je de bovenkant van de kooi afhalen? Dan kan je die op z’n kop in de onderkant zetten zo bescherm je hem een beetje. En er niks zwaars bovenop leggen, liefst de kooi helemaal bovenop de rest van de spullen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 10 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2021 Ik kan de kooi in 2 delen mee nemen. In haar reisbak zit heel veel bodem bedekking . Ik had best veel er in gedaan toen ik haar ging halen . Toen ik thuis twam had ze zicht in de bodem bedekking gegraven De honden zijn van men broer . Die zijn katten maar ook een konijn gewend Fay zou op de slaap kamer komen te staan waar ik dus slaap . Voor een week . Ze heeft op de lockatie waat ik woon al eens kennis gemaakt met een hond ..die zat aan de kooi te snuffelen en ging weer naar zijn baas toe . Hij deed verder niets . De buren hebben keffetjes . Die heel vaak aanslaan met geblaf wat ik ook kan horen . We hebben ook kalfjes op het terein die je hoort . Door al het geloei slaapt ze gewoon door heen . Zelfs met lawaai op de gang slaapt ze door Daar kunnen de honden niet komen . Qua zomer . Rijden we niet in de hitte . We kiezen vaak zelf een dag uit die niet heel warm is . De honden zijn niet heel.groot . 2 kleine honden weet niet welk ras en een mengelmoes . Die koMt niet hoger dan men knie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 10 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2021 Men broer en schoonzus hebben alle bij hamsters konijnne en cavias gehad vroeger . Dus dat zit gelukkig wel goed . Van de locatie waar ik woon naar slagharen zal 1 uur rijden zijn met een normale personen auto . Ik was met fay toen ik haar ophaalde een halfuur onder weg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 10 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2021 Video van de reismand Omdat fotos toe voegen niet goed lukt heb ik een video gemaakt over men reismand Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 3 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2022 Helaas ging het vorig jaar niet door ivm corona . Ook hebben de gene die mee gaan nu 2 honden ipv 3 omdat 1 overleden is . Ook gaan we niet snel meer naar de camping ivm verkoop van de caravan . We gaan mischien in een huisje . Kan dit ook ..ik kan de kooi mee nemen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 4 april 2022 Delen Geplaatst: 4 april 2022 Ik kan me ergens heel slecht voorstellen dat je zo'n diertje er echt gelukkig mee maakt. Het zou dan meer voor je eigen plezier zijn dan dat van het dier zelf. Een hond is daarin absoluut niet te vergelijken met een kat, cavia, konijn of hamster. Elke verhuizing is stressvol voor ze. Bij een echte verhuizing ontkom je er niet aan, maar kunnen ze wennen aan hun nieuwe plek. Nu is het maar voor zo'n korte periode dat als het ook maar een beetje gaat wennen voor het dier, het alweer voorbij is en er weer wordt verhuisd. Ik zou het heel sterk afraden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Minipaardenfan Geplaatst: 6 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2022 Fqy heeft al een paar keer mee gemaakt dat ze naar een andere plek ging . Ik had 1 keer c en moest naar men moeder voor 10 dagen . Fay moest mee omdat de lijding geen voer wilde geven . Ze kwam rustig uit haar huisje. Ging kijken en toen weer in haar huisje om te slapen . We zagen helemaal geen stress . Bij haar .we hebben ook 2 weken vakantie gehad . ( niet deze waar het om gaat ) toen is ze naar iemand gegaan die heel veel van hamsters af weet . Fay was daar 2 weken ..en toen weer bij mij . Fay vind auto rijden geweldig. Omdat ze lekker in haar kooi mag blijven Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim Geplaatst: 7 november 2022 Delen Geplaatst: 7 november 2022 Hamsters houden niet van verandering. Als je ze uit hun kooi haalt om gezellig te knuffelen hebben ze minder plezier dan je denkt. Mijn hamster was uit haar kooi gegaan (Ik noem het geen "ontsnappen") maar toen het etenstijd was vond ik haar tussen de voer zakken in een hoek lekker te slapen. Toen ik haar in het hok deed rende ze meteen naar haar nest en kwam er niet meer uit. Ze had haar huisje twee keer verlaten omdat ik onderschatte hoe hoog ze kon springen. Zolang een hamster haar eigen geur ruikt is ze tevreden waar ze ook is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten