Evee Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Gisteren hebben we Qila in laten slapen. Ze had een tumor in haar hoofd, achterin haar neus. Dat wisten we al ongeveer 1.5 maand. Gisterochtend hadden we het nog niet aan zien komen, ze was heel rusteloos, maar liet verder niet veel merken. We merkten natuurlijk wel dat het niet goed ging. Ze had het veel benauwd, veel reversed sneezen, had vaak kuchjes en probeerde dan massa in haar keel weg te slikken, af en toe een bloedneus. Maar ze at goed, was levendig. Heeft nog lekker gespeeld deze week in de tuin en buiten met bevriende hondjes. Op weg naar de loods maakte ik deze foto nog, ik vond het licht mooi van de opkomende zon en de mist. Ik heb hem zelfs op mijn sociale media gedeeld. Nog niet wetende hoe de dag verder zou lopen. In de loods was ze nog onrustiger, ze ging wel 20 keer verliggen, kon geen rust vinden. Piepte veel. Tijdens het kalmeren en aaien ontdekte ik een flinke hotspot op haar rug, verstopt tussen de dikke vacht. Ik weet zeker dat ze die donderdag nog niet had, dus dat heeft ze waarschijnlijk 's nachts gedaan. Dierenarts gebeld, we konden zalf halen.. Maar als ik ergens op haar buik of achterhand duwde, ook al was het niet in de buurt van de hotspot, krijste ze van de pijn. En dat terwijl ze al een aardige dosis pijnstillers kreeg. We voelden haar ellendigheid, ze kroop bijna in mij op schoot en wist niet waar ze het moest zoeken. Geen stress, geen pijn hadden we tegen elkaar gezegd. Qila is alles behalve kleinzerig, ze weet pijn zo goed te verbergen. Als zij pijn laat zien, dan is het echt foute boel. Dus gisteren was de dag van de onvermijdelijke, maar zo lastige keuze. We hebben haar laten gaan. 😭 16 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Ach wat sneu maar Qila is beter af nu. Sterkte Evee!!! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Heel veel sterkte met het verlies van Qila! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Renske34 Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Nogmaals heel veel sterkte Evelien. Wat heeft ze het goed gehad bij jullie en fijn dat jullie haar een rustig einde hebben kunnen geven. Een heel moeilijk besluit, hopelijk biedt het troost dat ze geen pijn meer heeft. ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Heel veel sterkte met het verlies van jullie lieve Qila! 😘 Lieve, dappere, stoere Qila. Speel maar lekker met al je vriendjes op de regenboog 🌈 brug. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Heel veel sterkte! Het is zo ontzettend moeilijk om zo'n goede lieve vriend te laten gaan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Heel veel sterkte Evelien 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Okki Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Heel veel sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Heel veel sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Heel veel sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JokeC Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Wat verschrikkelijk om haar te moeten missen, zo'n lief en belangrijk lid van jullie gezin. Qila, met haar kenmerkende uitdrukkingsvolle kop, haar prachtig dikke opgewekt gedragen staart als ze voor je uit liep, haar voorkeur voor koele tegels, gezellige rustige aanwezigheid ook in de loods, dappere dodo........jullie lieve sledehond. Wat een verdriet. Alle sterkte. 😢 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Zo heftig en snel gegaan allemaal.. Het zal stil zijn in huis zonder haar, een hond geeft je zo veel vriendschap en gezelschap, wat zullen jullie een verdriet en gemis voelen.. Ze heeft een geweldig leven gehad bij jullie, beter had ze het niet kunnen treffen. Heel veel sterkte ♥️ En Qila, speel maar fijn bij de regenboog 🌈. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Ach, ik vond het gisteren al zo verdacht stil. Wat erg voor haar en voor jullie. Wat hebben jullie het goed gedaan om haar niet te laten lijden, maar wat een enorm verlies ook. Heel veel sterkte. Wat een prachtige foto van gisterenochtend... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Boefje Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 Ah nee.. wat sneu. Arme Qila. Heel veel sterkte met het grote verlies van je lieverd. Rust zacht lieve Qila. ❤🌈 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 9 oktober 2021 Delen Geplaatst: 9 oktober 2021 ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 10 oktober 2021 Delen Geplaatst: 10 oktober 2021 Heel veel sterkte ❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimie Geplaatst: 11 oktober 2021 Delen Geplaatst: 11 oktober 2021 Heel veel sterkte! 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ot&Sien Geplaatst: 11 oktober 2021 Delen Geplaatst: 11 oktober 2021 Oh wat is het alsnog snel gegaan ineens! Wat ontzettend verdrietig... en zo'n mooie foto nog van Qila. 😢 Heel veel sterkte gewenst voor jullie, wat een groot gemis zal dit zijn. 💔 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2021 Bedankt voor alle lieve berichtjes. Het is inderdaad heel snel nog gegaan, maar dat hadden we ook wel verwacht. Dat ze opeens zou laten merken dat het fout zit, en het dan ook gelijk goed fout zit. Het is wel echt heel gek hoor, ruim 12 jaar honden hebben, en nu opeens niet. We zijn helemaal ontregeld qua dagritme. Geen wandelingen meer. Geen eetmomentjes. Geen interactie op de dagelijkse gewoontes die je samen had. De spulletjes echt op ruimen, niet meer in het zicht hebben liggen. Het voelt echt leeg en kaal. Gelukkig hebben we nog katten in huis, dat het niet helemaal leeg is. En allebei flink verkouden en grieperig, geen corona, maar dan merk je dat het dus ook gewoon invloed heeft op je weerstand als je je maatje verliest. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 11 oktober 2021 Delen Geplaatst: 11 oktober 2021 Het gemis van jullie trouwe viervoeter zal groot zijn. Sterkte en beterschap! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 14 oktober 2021 Delen Geplaatst: 14 oktober 2021 Ach nee…. Heel veel sterkte met dit toch nog plotselinge verlies. Dag Qila, speel maar fijn aan de andere kant van de Regenboog Brug 💔 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 21 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2021 Ik vind het echt ontzettend lief dat we zoveel berichtjes, en ook veel kaartjes ontvangen hebben met steun nadat we Qila hebben laten inslapen. Ook meerdere kaartjes van leden hier van het forum. Ik schiet elke keer vol als er één bij de post zit, maar echt, jullie zijn geweldig! ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pakyakker Geplaatst: 21 oktober 2021 Delen Geplaatst: 21 oktober 2021 Dit breekt mijn hart, ik ben een tijdje afwezig geweest hier maar dit had ik zo snel nog niet zien aankomen.. Zo'n trouw en lief beestje. Echt een prachtige foto van haar. Heel veel sterkte de komende tijd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 3 november 2021 Delen Geplaatst: 3 november 2021 Nee, nee, en nog eens nee. Dit mocht gewoon niet gebeuren, en toch is het onvermijdelijke gebeurd. Onvatbaar... Mijn adem stokt in mijn keel en de tranen prikken in mijn ogen. lieve Qila, je was zo geliefd, lieve meid, speel maar fijn aan de regenboogbrug! @Evee, zo enorm veel sterkte toegewenst!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 januari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2022 Gisterochtend, voor het sok incident, hebben we de as van Qila uitgestrooid op het strand. Toen we terug in de bus stapten, was the scientist van Coldplay op de radio, en vloog er een ijsvogel naast mijn raam met de bus mee. Ze hield van de plasjes die bij laag water blijven staan op het strand, dus dit leek ons een mooie plek: 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.