Ga naar inhoud

Konijntje is maatje verloren

Noodle
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn 2,5 jaar oude hangoor is gisteren haar zusje (maatje) verloren aan een hartstilstand. Ze heeft er uitgebreid afscheid van kunnen nemen. Nu merk ik wel dat haar gedrag veranderd is. Ze is veel rustiger geworden. Haar ren sluit aan aan die van een ander konijnenkoppel waarmee ze dus neus aan neus kan staan. Ze kan er wel niet bij aangezien ze met het vrouwtje in het verleden al gevochten heeft. Ik zou eigenlijk liever geen nieuw konijntje adopteren , zou ze dan genoeg hebben aan het gezelschap aan de draad? Ik heb in haar schuikhok ook een knuffel gelegd waar ze nu tegen kan liggen. Wat denken jullie?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met je verlies.

Ik denk eigenlijk van niet. Ze is weliswaar niet helemaal alleen, maar ze heeft bijvoorbeeld niemand die haar wast.

Ik zou haar even de kans geven om haar verlies te verwerken. Weet ze dat haar maatje is overleden? En dan kun je zelf ook even de tijd nemen om te bedenken hoe je verder wilt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ja ze was er bij wanneer ze de aanval gehad heeft.. de DA heeft haar nog hartmassage gegeven en adrenaline ingespoten maar het mocht helaas niet baten.

Nadien hebben we haar nog even terug bij haar zusje gelegd en zij heeft afscheid genomen en haar grondig gewassen. 

Alvast bedankt voor je raad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sneu, veel sterkte met het verlies. 

Je kan best eventjes tijd nemen om te wennen, tenzij je merkt dat het niet goed gaat. Maar meestal adviseer ik om konijnen niet langer dan een maand of 3 alleen te houden, en dan echt wel weer een maatje te zoeken. Door draad heen is niet genoeg, een maatje is zoveel meer dan alleen een aanwezigheid in de buurt. Het contact is wel echt nodig. Ik zou dus wel echt een nieuwe partner adopteren. 2.5 is echt te jong voor een leven lang alleen. Het alternatief als je geen nieuwe konijnen wil is het konijntje afstaan, zodat ze via een opvang weer een nieuw maatje kan vinden. Maar dat moet je ook willen & kunnen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .