Ga naar inhoud

Selective graanvrij


Rosaliescout

Aanbevolen berichten

Goede middag, 

 

Ik heb al vaker een topic gestart over mijn konijn met darm problemen die vaak diarree heeft. Het is een blijvend probleem heb ik het idee. 

 

Hij eet nu Selective Adult. Maar vandaag zag ik dat Selective graanvrij bestaat. Speciaal voor konijnen met overgewicht of darm problemen. 

 

Weet iemand of graanvrije brokken beter zijn. Of heeft iemand ervaring met deze brokken? 

 

Ik hoor het graag. 

 

Groetjes Rosalie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram die altijd zijn blindedarmkeutels liet slingeren heeft dat probleem niet meer sinds hij graanvrij krijgt. Hij heeft bunnynature gehad (niet geheel graanvrij, naar wel bijna), rosewood meadow menu en nu zitten ze op beaphar nature. Bevalt allemaal heel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei Eefje:

Mijn ram die altijd zijn blindedarmkeutels liet slingeren heeft dat probleem niet meer sinds hij graanvrij krijgt. Hij heeft bunnynature gehad (niet geheel graanvrij, naar wel bijna), rosewood meadow menu en nu zitten ze op beaphar nature. Bevalt allemaal heel goed.

Ik ga het zeker proberen dan!! Mijn konijn wilt ook niet altijd zijn blinde darm keutels eten. Bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Jamesthebunnybutler:

Hier ook goede ervaringen met graanvrij voer bij een gevoelig konijntje. Veel minder last van plakpoep en diarree. Ik weet niet of je groente geeft, maar sommige konijnen zijn voor bepaalde soorten groente ook erg gevoelig.

 

Ik geef bewust heeeel weinig groente omdat hij zo gevoelig is! Ik heb de Beaphar Nature besteld. Ik hoop dat dit de gouden oplossing is want ik heb echt al heel veel geprobeerd. 🙏🏻 Dankjewel voor uw reactie! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-10-2021 at 20:06 zei Francisca:

Sinds ik Julia die Selective graanvrij geef en geen snoepjes meer met graan, haver of tarwe erin heeft ze niet meer van die dikke klonten stront aan haar kont hangen. Dus het helpt wel want zij heeft ook darmproblemen maar dat is een stuk minder geworden!

 

Nog even een vraagje! Vond u konijn het nieuwe voer gelijk lekker en at hij het gelijk goed? Ik ben begonnen met Beaphar Nature en mijn konijn haalt zijn neus er een beetje voor op. 

 

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werd de overstap naar graanvrij ook niet juichend ontvangen. Inmiddels wel, ze vallen er gewoon op aan. Ze eten het alleen niet in 1 keer op, maar na een paar uur is het bakje altijd leeg. Denk dat dat er ook voor zorgt dat er minder buikproblemen zijn, al weet ik dat niet zeker. Rustig en verspreid eten lijkt me beter dan snel schransen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .