Ga naar inhoud

Konijn alleen houden of wegdoen?

TurboEnTwinkie
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Helaas is pika 3 dagen geleden onverwachts overleden. Ze had waarschijnlijk buikpijn maar dat hadden we niet opgemerkt omdat pika altijd al een stil konijn was. 

Chip zit nu alleen en we willen geen konijnen meer. Ik vind het wel sneu als hij alleen blijft maar we geven hem veel aandacht. Natuurlijk kan de aandacht van een mens niet vervangen worden van de aandacht van een konijn. Ik merk de laatste tijd ook dat de konijnen kamer begint te stinken. Maar dat is natuurlijk niet de reden dat we hem misschien weg willen doen. 

Maar wat denken jullie? Chip houden? Of naar een opvang brengen? Ik denk eigenlijk ook dat de opvangs heel vol zitten en dat ze misschien niet zo zitten te wachten op nóg een konijn. 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als jullie nu al twijfelen of jullie Chip willen houden zou ik hem persoonlijk zeker naar een opvang brengen. Hij woont nog maar 5 maandjes bij jullie toch en is nog maar 9 maandjes oud ongeveer? Hij kan wel 12 jaar worden... Via een goede konijnenopvang geef je Chip de meeste kans op een gouden mandje...

Sneu dat Pika plotseling is overleden. Wat is er eigenlijk uiteindelijk gebeurd met het gedumpte konijntje dat jullie hadden gevonden?

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen horen echt niet alleen. Via een opvang heeft chip de beste kans op een goed leven. Dat kunnen jullie hem helaas niet bieden als jullie er geen konijntje bij willen. Zo simpel is het echt.. 

De konijnenkamer stinkt? Dat is gek hoor, konijnen stinken helemaal niet.. Zie je ergens iets over het hoofd met schoonmaken? Hier ga ik het alleen ruiken als ik de bak net een dag te laat verschoon, maar dat is dan mijn eigen schuld 😁.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verlies van Pika.

Ik denk inderdaad dat Chip naar de opvang brengen de beste oplossing is. Als de twijfel al erg genoeg is, en je geen maatje voor hem wil, dan kan hij via de opvang een fijn nieuw thuis krijgen. Het was natuurlijk ook niet jullie eerste bedoeling om twee koppels te hebben tot hij op jullie pad kwam, ik begrijp je overwegingen wel. Hij is nog jong, dus hij zal via de opvang een mooi leven tegemoet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de opvangen vol zitten klopt, maar ik kan je als vrijwilliger ook verzekeren dat opvangen het allerbeste met konijnen voor hebben en liever een konijntje extra (tijdelijk) opvangen met een mooie toekomst in het verschiet dan dat ze er eentje weigeren, ondanks de drukte. Als ik jouw verhaal zo hoor, denk ik dat afstaan de beste optie is, zeker vanuit het konijn gezien, hoe moeilijk het voor jou misschien ook is. Sterkte met het verlies van Pika en met het maken van de juiste beslissing. 

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .