Saimi Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Hoi allemaal, Ik een vraagje over een van mijn twee lieve binnenkonijntjes: Juno. Juno is een konijntje met één hangoor en één rechtopstaand oor. Haar leeftijd weet ik niet precies want de opvang wist dit ook niet. Ze is 3,5 jaar bij mij en was zeker volwassen toen ik haar ophaalde dus ik denk dat ze minimaal 4,5 moet zijn. Nu heeft ze de laatste tijd iets geks. Haar ene rechtopstaande oortje laat ze steeds een tijdje hangen. Steeds een dag of halve dag ofzo. En het komt wel steeds terug. Heeft iemand dit ook weleens gezien bij hun konijn? En op deze leeftijd? Ik vind het wat betreft looks natuurlijk geen probleem, maar zou dit vanuit een gezondheidsprobleem kunnen komen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Als dat op latere leeftijd gebeurd, kan dat wijzen op problemen in de oortjes, bijvoorbeeld een ooronsteking of oormijt. Ik zou het dus wel goed in de gaten houden, of het oor wel schoon is en of ze niet meer krabt aan het oor dan anders. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Ja ik heb dat ook bij een konijn gehad, dat kwam door een tumor in de wang. Nou is dat vrij ernstig en als je verder niet zoveel merkt aan haar zal t dat vast niet zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saimi Geplaatst: 3 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Bedankt voor jullie antwoorden! Haar oortje is heel mooi schoon, dus denk niet dat daar iets mee is, maar ga het wel extra in de gaten houden. En in elk geval bij de volgende check en vaccinatie bij de dierenarts ook even vragen extra op te letten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 3 oktober 2021 Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Ik zou er even mee naar een dierenarts gaan, die kunnen een stuk dieper in het oor kijken. Steeds als ik zoiets zag was er wel degelijk iets aan de hand. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten