Ga naar inhoud

Dierendag 4 oktober

Evee

Dierendag  

65 leden hebben gestemd

1. 1. Doe jij aan dierendag?

• Ja, ik maak er echt een feestje van!
      9
    • Ja, maar bescheiden, ze krijgen iets leuks of lekkers
      35
    • Nee, ik doe die dag niets anders dan anders
      21

Aanbevolen berichten

Zelf doe ik eigenlijk maar heel bescheiden aan dierendag 😄 

Ik geef elke week / elke twee weken wel iets leuks of lekkers om mee te spelen of van voedselverrijking. Dat doe ik op dierendag dus ook. Ik denk dat het dit jaar esve gevulde wilgentunnels gaan worden. Dan hebben ze weer lekker wat te graven, om rommel te maken, eten ze gelijk lekker hooi en knagen ze op de wilgentakken. Wel een beetje verantwoord snoepen dus op dierendag. 

Ook "vieren" we de verjaardagen van alle dieren waarvan we de geboortedatum niet weten op dierendag, wat bij bijvoorbeeld asielkonijntjes vaak het geval is.  Vanaf die dag tellen we dan weer een jaartje op bij hun geschatte leeftijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig heb ik gisteren een snack taartje 🎂 voor Fluffy en Pip gekocht bij het tuincentrum. 
Het wordt voor hun de tweede dierendag en ik vind het wel leuk om ze wat extra’s te geven.

Ze krijgen wel vaker iets, maar niet zo vaak als bij @Evee ik vind al die dingen namelijk best duur. 
Van Fluffy en Pip weet ik hun geboorte data dus als ze echt jarig zijn krijgen ze ook wat om te spelen/slopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei mammafelina:

Toevallig heb ik gisteren een snack taartje 🎂 voor Fluffy en Pip gekocht bij het tuincentrum. 
Het wordt voor hun de tweede dierendag en ik vind het wel leuk om ze wat extra’s te geven.

Ze krijgen wel vaker iets, maar niet zo vaak als bij @Evee ik vind al die dingen namelijk best duur. 
Van Fluffy en Pip weet ik hun geboorte data dus als ze echt jarig zijn krijgen ze ook wat om te spelen/slopen.

Hier is het soms ook gewoon een gevulde eierdoos of wc rol hoor 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is het zondag dierendag, als het dan een dag is om te vieren. Op dierendag zelf ben ik thuis. Ik heb voor Vlekje zo'n Trixie plateau besteld. Die wilde ik sowieso al maar goed dan is het stiekem wel een dierendag cadeau. Eigenlijk wordt ze al zat verwend met eten en sloopspeeltjes maar op haar verjaardag en op dierendag krijgt ze vaak wat grotere dingen. Vorige jaar was het de catcube en nu een plateau.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is hier elke dag dierendag en met sloopspeeltjes of ander speelgoed doen ze niet echt iets. Net als zo’n taart voor konijnen, dat staat er te staan en ze doen er niks mee. 
Maaaaaarrrrr….. ik liep net in het bos en vlak langs de weg naar de parkeerplaats in de berm lag een enorme afgewaaide tak van een wilg. Die heb ik (met wat duw- en vouwwerk) achter in de auto weten te proppen en aan Kliko en Rummikub gegeven. Hij werd meteen aangevallen. Dus tóch een beetje extra dierendag. ❤️

9D8E8F71-80C8-41F6-9B66-6F2A288DF391.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dierendag wel leuk om toch net wat extras te doen. Wel dingen die ze normaal ook krijgen, maar dan ben ik er gewoon wat extra bewust mee bezig. De kat heeft ook lekker mogen kroelen op bed vanochtend, etc.

Artemis en Apollo hebben een verrassingszakje gekregen. Mijn pleegkonijntje heeft geen voortanden meer, dus geen knaagspeelgoed voor hem maar een lekker bakje kruiden. 

Screenshot_20211004-170734_Gallery.jpg

Screenshot_20211004-170738_Gallery.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu in de goede topic (per ongeluk in slowchat gedaan) :

Mijn konijntjes kregen vandaag een wilgen rol met hooi en zo'n konijnen spelletje. Had verwacht dat het even zou duren voordat ze het konden, maar in 1 minuut was alles op🤣 Clyde had het helemaal slim bekeken, Bunny haalde het dopje eraf, en Clyde griste snel het brokje weg, terwijl Bunny het dopje naast zich neer gooide😂😂

De rommel van de tunnel zie je mooi op de achtergrond trouwens😇😅

IMG_2021_10_04_164959459.jpg

• Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Marjoleink:

Die heeft Beany ook! Ze is al twee uur met het deksel bezig.

Blackie en Tara hebben een wilgenrol gekregen, altijd goed.

Het was wat anders gepland, maar nu hebben we straks voor de newlyweds nog een weilandje.

Het resultaat hier na een paar uur: een halve deksel, 1 balletje, 4 sprietjes hooi en een nog hele bodem.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn konijn bij de Welkoop Timothy hooiblokjes gehaald. Als ik het in een blokje laat kijkt ie er niet naar en gaat hij vrolijk verder met hooi eten heb ik het verpulverd, ruikt ie eraan en neemt een hapje en gaat hij, verassend hooi eten dus nijn eet vooral hooi vandaag en heeft een schoon hok gekregen maar dat is niet bijzonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben hier toch wat gekregen, een nieuwe hooikubus! De vorige was alweer verdwenen. Ze zijn er helemaal vet mee.

En mensen zijn ook dieren toch? Want ik was bij ikea voor een ladekastje voor onder het bureau en kwam thuis met een leuk kweekkasje en vloerkleed. En het ladekastje ook hoor! Ik heb de planten braaf laten staan. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb vandaag niet de beest uit gehangen. Liegbeest is op rantsoen en krijgt niks, de mormels hebben helaas maar beperkte groenteschotel gekregen omdat er niks was in de super. Supermarkt hier begint een beetje op IKEA te lijken ze hebben veel, maar altijd de dingen die je graag wilt hebben zijn niet op voorraad.

Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .