Ga naar inhoud

Harold koppelen

Evee
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik denk dat als ik het echt had gewild, dat het drietal wel gelukt was, maar dat het niet  de beste oplossing zou zijn voor de konijnen, Joris was gewoon echt het buitenbeentje, en ik denk niet dat dat met meer tijd echt rechtgetrokken zou zijn. Dan zou ik eigenlijk voor de balans een vierde konijn in de groep moeten zetten. Maar dan maakt twee koppels of één viertal ook niet meer uit.

Ik denk dat uiteindelijk de oude situatie wel het beste is, en dat ik voor Harold een nieuwe vriendin ga zoeken. Hij is niet al te lastig te koppelen. En kan beter tegen stress dan Joris. En joris is ook al een dag ouder (harold ook hoor), maar stel dat dan één van die twee op termijn wegvalt, dan kan ik altijd kijken of het dan wel alsnog als groepje kan. 

Ik heb gisteren al een beetje rond gekeken, er zitten in de asiels in de buurt een paar jonge dames. Aan de ene kant is een jong konijn wel weer fijn, omdat de rest allemaal op leeftijd raakt. Maar Harold is heel rustig en niet heel jong meer, dus de vraag is of hij op een puberende partner zit te wachten. En anders gaat hij naar Knijn&ko om een vriendin te zoeken. 

• Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Harold komt nu wel eenzaam op mij over, volgens mij mist hij het contact met Brenda vooral, na de koppeling. Ik was alleen flink verkouden, dus ik kon geen afspraken plannen. Gelukkig begin ik weer fitter te worden, dus ik ben gaan rondmailen naar de beschikbare konijntjes hier in de buurt. Er zit hier geen konijnenopvang in de provincie, daarvoor moet ik zo'n 1.5 uur rijden (en dan ook weer 1.5 uur terug). Op zich vind ik dat niet erg als het om een koppeling gaat, omdat dat maar eens in de paar jaar voorkomt. Aangezien er ook 2 asielen zijn die hier af en toe wat opvangen op 15 minuten rijden, wil ik dat eerst een kans geven. Het toch altijd wel een stressfactor om in de auto te zitten, dus als het dichterbij kan, dan is dat ook prima.

Koppel ervaring heb ik zelf ook wel, en ik vind het ook niet erg om geld uit te geven zelf aan een nieuw konijn in de zin van castratie of vaccinatie. De konijnen in de regionale honden & katten asielen zitten er voor mijn gevoel altijd vrij lang, en de medewerkers missen kennis en daarmee vaak ook de overtuigingskracht om echt goede huisjes te vinden (geen eisen voor huisvesting, wel de melding dat een partner nodig is, maar niet doorvragen of controleren of die er ook is of komt, geen koppelbegeleiding enz). 

Ik heb eerst gemaild naar het asiel in Zierikzee, daar komt Harold namelijk zelf vandaan.  Ik had met het adopteren van Harold wel een goede ervaring, hij was netjes gecastreerd en deels gevaccineerd, ik heb toen zelf het eerste uur koppelen in het asiel gedaan en een hoop vragen beantwoord van hun 😉 Altijd goed om connecties te hebben. Op hun website stond één voedster, Daisy. Helaas is zij net voor mijn neus gereserveerd, en hebben ze alleen nog een gecastreerde ram zitten.

Dus naar het andere asiel gemaild, in Goes. Daar ben ik nog nooit geweest, dus ook wel eens goed om te gaan kijken. Daar zitten twee voedsters, al vanaf juli in het asiel. Beiden niet gevaccineerd, niet gecastreerd en niet aaibaar of  handtam. Maar dat maakt voor mij niet zo veel uit. Ze worden geschat op een leeftijd van een maand of 7-8, volop in de puberteit dus. Ik ga kijken of het met één van die dames klikt.  Als dat niet het geval is, is de volgende stap een afspraak bij Knijn&ko. Daar heb ik hele goede ervaringen mee, en met de hoeveelheid konijnen daar zou Harold daar zeker een match vinden, maar dat is dus wel wat verder rijden vanaf hier. 

Qua partnerkeuze maakt het voor mij niet veel uit, groot, klein, jong, oud, staande oren of hangoren geeft echt niets. ik vind alleen vachtverzorging niets, omdat ik echt ongelukkig word als ik dat konijnen moet aandoen. Geen lang haar dus. Ik heb in ieder geval nog nooit een konijn gehad dat dat leuk vond. Ik heb geen bezwaar tegen een jonge dame, omdat de meeste huisdieren op het moment vrij oud zijn. Een beetje verjonging is ook wel fijn. Maar het kan zijn dat Harold daar toch anders over denkt, en dan kijken we gewoon verder. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is het zo ver 😄 Ik hoop dat Harold één van de twee dames leuk vind! Als dat zo is, pak ik vandaag geen bestellingen in, die worden morgen weer verzonden. Als hij geen klik heeft met de dames, dan pak ik vanmiddag nog wel in. 

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de eerste dame ging het eigenlijk gelijk goed, dus die is nu bij ons thuis! 

Het is vooral stampen en weglopen voor nu, neusje aanbieden aan elkaar en weglopen. Weinig onrust. Ze vinden het spannend, maar er is weinig agressie.

Ze heette in het asiel konijn driekleur, ik denk dat ik haar Sofie ga noemen. Harold en Sofie klinkt wel samen. 

IMG_20211020_113127.jpg

• Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Evee zei:

Met de eerste dame ging het eigenlijk gelijk goed, dus die is nu bij ons thuis! 

Het is vooral stampen en weglopen voor nu, neusje aanbieden aan elkaar en weglopen. Weinig onrust. Ze vinden het spannend, maar er is weinig agressie.

Ze heette in het asiel konijn driekleur, ik denk dat ik haar Sofie ga noemen. Harold en Sofie klinkt wel samen. 

IMG_20211020_113127.jpg

Dat was snel! Wat een mooi konijntje ook, ze passen qua kleuren mooi bij elkaar. Spannend wel! Sofie en Harold klinkt ook lief samen 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Pablo&Lola zei:

Staan de twee aan de andere kant stiekem ook door het gaas te gluren en te roddelen over hun nieuwe buurvrouw?😅

In het asiel hadden we een hele tribune met toeschouwers 

Screenshot_20211020-120827_WhatsApp.jpg

• Haha 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pablo&Lola zei:

Staan de twee aan de andere kant stiekem ook door het gaas te gluren en te roddelen over hun nieuwe buurvrouw?😅

Ik geloof niet dat ze er veel interesse in hebben haha. Ik heb de koppel ren ook niet tegen hun verblijf gezet maar tegen de wand. 

Screenshot_20211020-130531_EufySecurity.jpg

Screenshot_20211020-130821_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .