Evee Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Helaas heb ik Charlie een paar weken geleden in moeten laten slapen wegens artrose. Harold zit nu dus alleen. Omdat wij nog op vakantie gingen, wilde ik niet net voor de vakantie koppelen. Tenzij Harold zo sip zou zijn dat er geen andere optie was. Gelukkig viel dat mee. Maar inmiddels is de vakantie dus voorbij. Dit weekend wil ik kijken of ik hem kan koppelen aan mijn andere koppel, aan Joris & Brenda. Geen idee of dat wat gaat worden. Door het gaas heen (ze zijn al jaren buren), gaat het rustig en prima en trekt Harold ook echt naar Brenda toe. Maar Joris is echt een stresskip die niet al te makkelijk te koppelen is. Het zal dus even spannend zijn of hij het ziet zitten dat Harold er bij komt wonen of niet. Ik wil toch een poging wagen, want dan zouden ze samen in het hele stuk kunnen wonen. Als het niet gaat, en ik verwacht dat binnen 10 minuten te weten 😅 Dan krijgt Harold gewoon een eigen vriendinnetje uit een opvang. De rennen zijn zo gemaakt dat het middenschot er uit kan, om er één leefruimte van te maken. Nu zijn het dus twee rennen van elk 8 vierkante meter, maar het kan dus ook één ren van 16 vierkante meter worden. Op onderstaande foto staat Charlie (grijs) nog, onder in beeld. Harold is het konijntje (bruin-wit) dat aan de toiletbak snuffelt. Brenda (wit-bruin) zit bij de toiletbak achter het gaas, en Joris (beige) zijn billen staan er nog net op rechts achterin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Spannend! Wel mooi grote ren zo. Ik duim 🤞🏻 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Spannend! Succes dit weekend 🍀 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mickey84 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Spannend! Mag ik vragen waarom je nu eerst opteert om ze samen te zetten ipv een voedster te zoeken voor Harold? 😃 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2021 @Mickey84 ja hoor dat mag je vragen 😄 Ik had jaren geleden al het plan om het bij één koppel te houden, maar toen werd ik verliefd op Charlie, zij was een langzitter die lastig plaatsbaar was, ze had echt een flink pittig karakter. Daarom toen dus toch weer twee koppels gekozen. Charlie was namelijk te pittig om bij Joris (de stresskip) te gaan wonen. Op dat punt was één groep dus geen optie door de karakters van de konijnen. Harold is echter heel rustig en lief, heel zorgzaam. Hij is wel een konijn wat in een groep zou passen, wat daar juist ook stabiliteit en rust in zou brengen. En aangezien ik deze drie konijnen toch heb, en op het moment door alle zieke zwakke oudere dieren die wij hebben en alle zorgen die dat mee brengt zelf ook niet heel erg toe ben aan een nieuw konijn, wil ik het toch een keer geprobeerd hebben. Voor Joris is het denk ik een pluspunt dat hij eigenlijk al jaren split-cage heeft kennisgemaakt met Harold en het dus geen heel onbekend konijn is. Hij is het soort konijn wat meer rust en gewenning nodig heeft dan de meeste andere konijnen. Hij kan uit stress en angst soms heel on-konijnig op dingen reageren, waardoor andere konijnen hem ook niet goed snappen. Dus juist het al jaren bekende buur-konijn met het rustige karakter zou zomaar een prima match kunnen zijn. Lukt het niet dan is de keuze ook snel gemaakt hoor, dan gaan we gewoon weer naar twee koppels. Maar de ruimte voor een groepje is er, en aangezien ik toch wel terug zou willen naar 2 konijnen, en Harold en Joris beide al senior zijn ook, vind ik het de poging waard om te zien of het kan als drietal. En ik weet dat drietallen niet de meest stabiele optie zijn, maar ik weet ook dat het een kwestie van passende karakters is of het gaat of niet. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mickey84 Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Dank je voor de uitleg! Ik ben benieuwd hoe de reacties gaan zijn. Mss vind Joris Harold wel ok als buurman maar niet in zijn eigen hof zoals we dat hier zeggen, haha. Beetje zoals wij mensen dus. Maar ik duim voor je, want als het lukt hebben ze allemaal veel extra ruimte! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 30 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2021 Bedankt! Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat,het is op zich wel een beetje te voorspellen natuurlijk. Maar tot je ze echt samen zet blijft het gissen. En als het niet gaat, dan is het ook geen lange tijd in de stress, dan komt het ook allemaal wel goed 😄 Genoeg mogelijkheden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 30 september 2021 Delen Geplaatst: 30 september 2021 Spannend! Zou fijn zijn als dit lukt. Ik duim voor jullie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 1 oktober 2021 Delen Geplaatst: 1 oktober 2021 Wat spannend zeg! Zou mooi zijn als het lukt. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Ze zouden natuurlijk ook een fantastische ruimte hebben, dus dat is een groot pluspunt voor een drietal. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Inmiddels een half uur bezig. In de schuur een ren opgezet omdat ze veel regen afgeven komende dagen. Het valt nog niet tegen, maar de heren zijn aan elkaar gewaagd en er nog niet over uit. Toch is het tot nu toe de normale rangorde bepaling, niet meer dan dat. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Haha mooie trein! Succes 🍀🍀🍀🍀🤞🤞🤞 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Het bestaande koppel heeft nu de ruimte onder het krukje ingenomen. Voor nu vind ik dat wel even ok, even een rustmoment. Er staat nu ook eten en drinken in de ren. Ze wassen zichzelf, even rustig aan dus. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Ondertussen ben ik begonnen met het poetsen van de rennen. Ik haal er nog niet direct een paneel uit, maak dus nog geen grote ruimte, eerst even de koppeling verder afwachten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Succes vandaag! Hopelijk werkt het! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mickey84 Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Wat? Geen livestream beschikbaar van dit spannende moment? Haha, succes! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Voor mij wel hoor, maar geen openbare online stream 😉 Let niet op de zooi, ze staan in de schuur haha. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Het is afgewisseld wat jagen en/of rijden en dan weer een tijdje rust. Ik wacht het maar gewoon af 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
IreneM Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Ben benieuwd hoe het afloopt! Ik moest wel lachen om de treinfoto 😂 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Miekmoek Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 4 hours ago zei Evee: Let niet op de zooi, ze staan in de schuur haha. Ik vind het een erg opgeruimde en overzichtelijke schuur hoor 😄 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 2 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Er staat nu wat meer in de ren, een tunnel en cat cubes. Ze zijn er echt nog niet uit, ik vind het lastig te zeggen of het iets gaat worden. Maar er zijn ook genoeg rust momenten, dus voorlopig gaan we gewoon door. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Ontbijten 5 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 3 oktober 2021 Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Wat leuk! Dit ziet er goed uit, toch? Is het tot nu toe bij een normale rangorde bepaling gebleven en klit het bestaande koppel niet bij elkaar? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Het wisselt, soms zit het bestaande koppel bij elkaar, soms zitten ze apart. Ze jagen nog wel wat, maar er is ook veel rust. Ik laat ze voorlopig gewoon in deze situatie in de schuur zitten. Ik heb nog niet het idee dat het stabiel genoeg is om al te wisselen naar het normale verblijf. Maar het ziet er inderdaad niet slecht uit! 4 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Wat is het toch lastig om je eigen konijnen te koppelen 😂 Er lag gisteren een klein beetje bloed in de ren, maar ik heb niet kunnen ontdekken van wie. Er zijn wel wat plukken haar uit getrokken, maar meer schade dan dat heb ik niet gevonden. Ze trekken nog niet naar elkaar toe, behalve bij eet-momenten. Harold lijkt wel wat moe en gestresst te zijn, en jaagt regelmatig, meer achter Joris, maar ook af en toe achter Brenda aan. Af en toe zitten ze elk op zichzelf. Soms trekken Joris en Brenda naar elkaar en zit Harold alleen. Het is zo lastig. Voorlopig laat ik het maar zoals het is. Maar ik had gehoopt dat ze in de loop van vandaag meer signalen zouden laten zien of het een beetje kans maakt op een goede relatie, of dat het als een min of meer geforceerd groepje huisgenoten gaat blijven. In dat laatste geval hoeft het niet van mij, en haal ik ze uit elkaar om er weer twee koppels van te maken. Maar ja, als het niet mijn eigen konijnen waren, zou ik adviseren om door te zetten op neutraal terrein. Hoe lastig het ook is als het wel je eigen konijnen betreft, ik zal toch mijn eigen advies ook maar opvolgen 😄 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 3 oktober 2021 Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Ik zou ook zeggen om nog even door te zetten inderdaad. Ze zijn er nog niet over uit, maar het klinkt niet slecht. Succes nog! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten