Ga naar inhoud

Hoeveel hooi gaat erin een hooiruif?


Naomix

Aanbevolen berichten

Dat ligt er toch aan hoe groot de hooiruif is en hoe vol je hem propt. Advies is om in ieder geval de hoeveelheid hooi te geven die vergelijkbaar is met de grote van je konijnen. Ik denk dat je 50 gram per kilo konijn kunt rekenen, per dag. Maar kan ook meer zijn, afhankelijk van wat je ze verder aanbiedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden zei Naomix:

Weet iemand hoeveel gram hooi in konijnen hooiruif gaat ? Dan kan ik even uit rekenen hoe hard het op gaat zo kan ik de kosten van het hooi berekenen. 

17 minuten geleden zei Kolino:

Dat ligt er toch aan hoe groot de hooiruif is en hoe vol je hem propt. Advies is om in ieder geval de hoeveelheid hooi te geven die vergelijkbaar is met de grote van je konijnen. Ik denk dat je 50 gram per kilo konijn kunt rekenen, per dag. Maar kan ook meer zijn, afhankelijk van wat je ze verder aanbiedt.

20 × 18 × 12 cm 

17 minuten geleden zei Kolino:

Dat ligt er toch aan hoe groot de hooiruif is en hoe vol je hem propt. Advies is om in ieder geval de hoeveelheid hooi te geven die vergelijkbaar is met de grote van je konijnen. Ik denk dat je 50 gram per kilo konijn kunt rekenen, per dag. Maar kan ook meer zijn, afhankelijk van wat je ze verder aanbiedt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei mammafelina:

Geen idee of je er wat aan hebt, maar hier gaat er zo’n 1 tot 1,5 kilo hooi doorheen per week. Mijn konijnen wegen 1,8 en 2,2 kilo.

Bij mij gaat er ook iets meer dan een kilo per week doorheen, mijn konijnen zijn 1,3 en 1,6 kilo. 

Dus Kolinos berekening van 50 gram hooi per kilo konijn per dag klopt zo ongeveer wel. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .