Ga naar inhoud

2 konijntjes, voedsters, vechten sinds kort

2 konijntjes
 Delen

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, 2 konijntjes zei:

Doe ze denk ik alle 2 weg ja... het is niet dat ik er even “klaar” mee ben maar ben zo bang dat het weer niet goed gaat of wat dan ook en dan moet ik weer moeilijke keuzes maken. 
en merk dat ik dat heel erg moeilijk vind..

Als je ze bij Flappus laat koppelen, is die kans echt heel klein hoor.

Als je er 1 houd en laat koppelen aan de gecastreerde ram.

Heb het hier gehad, 2 vechtende dames, ik breng ze naar flappus, en ze komen als 4 tal terug. 3 dames met 1 ram, nu zijn ze allemaal onafscheidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, 2 konijntjes zei:

Ja ben nog aan het nadenken wat ik doe weet nog niet 100% zeker. 

Hoe zitten ze daar? Aangezien je daar ook geweest bent? 

Voor de konijnen is dat nu zo'n 6 jaar geleden, ze zijn nu verhuisd.

Echter ben ik er dit jaar wel meerdere keren geweest, maar dan voor cavia's, niet voor de konijnen. Zo op t eerste gezicht, rommelig, en in hokken en flats. Maar is de konijnen zitten er natuurlijk maar tijdelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, 2 konijntjes zei:

Doe ze denk ik alle 2 weg ja... het is niet dat ik er even “klaar” mee ben maar ben zo bang dat het weer niet goed gaat of wat dan ook en dan moet ik weer moeilijke keuzes maken. 
en merk dat ik dat heel erg moeilijk vind..

Dat bedoelde ik ook met ‘klaar’ in dit geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai lieve allemaal, 

ben ik weer te zeuren🙈 

ik merk dat ik er veel moeite mee heb ze alle 2 weg te doen.. en dat ik het niet durf om er 1 te houden met een ram erbij.. 

is het mogelijk dat ik er 1 hou en die genoeg aandacht geef? Of zeggen jullie van nee dat kan echt niet? 

merk dat het me heel hoog zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, 2 konijntjes zei:

Hai lieve allemaal, 

ben ik weer te zeuren🙈 

ik merk dat ik er veel moeite mee heb ze alle 2 weg te doen.. en dat ik het niet durf om er 1 te houden met een ram erbij.. 

is het mogelijk dat ik er 1 hou en die genoeg aandacht geef? Of zeggen jullie van nee dat kan echt niet? 

merk dat het me heel hoog zit..

Alles is mogelijk, maar je doet je konijn dan wel echt tekort, en volgens mij wil je dat ook niet. Een mens is nou eenmaal geen vervanging voor een maatje.

Is het een idee om eens te gaan praten en kijken bij de opvang?

Als je zou afspreken dat je konijn gekoppeld wordt en dat ze dan nog bijvoorbeeld een week blijft, dan is de kans heel klein dat het alsnog misgaat. Neem dan vooral een volwassen, stabiele ram, dat scheelt ook heel veel.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het dat je konijnen nu ongeveer 20 weken oud zijn? Lekker in de puberteit 😉

Het nadeel voor iemand om zomaar een voedstertje in huis te nemen, is dat je niet zoveel opties hebt om uit te proberen. Je moet dan heel veel geluk hebben dat er een klik is. In een opvang zitten meestal wel genoeg rammetjes te wachten op een voedstertje en kunnen ze proberen met wie er een klik is, waardoor de kans dat het goed gaat zoveel malen groter is.

Natuurlijk is het begrijpelijk dat je bang bent dat het misgaat, vechtende konijnen zijn nou niet bepaald leuke konijnen. Maar wat nou als een van beiden een super leuk vriendje vindt en je de kans krijgt om 2 happy konijnen in huis te nemen? Zijn ze dan van harte welkom? Ik denk dat dat je wel een idee geeft van of je beiden af moet staan, of dat je er eentje met partner mee terug neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja denk ik.. denk dat ze 3 juli zijn geboren ongeveer heb ze met 8 weken gekregen namelijk. 

ja breng ze zaterdag weg.. en hoop zo dat ze een fijn huisje en maatje krijgen dan is het goed als ze maar gelukkig zijn en heb nu het idee dat ik ze niet gelukkig maak om ze zo te laten zitten. Het is moeilijk maar beter voor hun en daar gaat het uiteindelijk om. 

weet nu wel als ik weer toe ben aan konijntjes dat ik ze zeker uit een opvang haal.. die gunnen ook een mooi huisje 

hoop gewoon dat ze er niet zolang zitten niet dat ze er een aantal maanden zitten..

aangepast door 2 konijntjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Kolino zei:

Klopt het dat je konijnen nu ongeveer 20 weken oud zijn? Lekker in de puberteit 😉

Het nadeel voor iemand om zomaar een voedstertje in huis te nemen, is dat je niet zoveel opties hebt om uit te proberen. Je moet dan heel veel geluk hebben dat er een klik is. In een opvang zitten meestal wel genoeg rammetjes te wachten op een voedstertje en kunnen ze proberen met wie er een klik is, waardoor de kans dat het goed gaat zoveel malen groter is.

Natuurlijk is het begrijpelijk dat je bang bent dat het misgaat, vechtende konijnen zijn nou niet bepaald leuke konijnen. Maar wat nou als een van beiden een super leuk vriendje vindt en je de kans krijgt om 2 happy konijnen in huis te nemen? Zijn ze dan van harte welkom? Ik denk dat dat je wel een idee geeft van of je beiden af moet staan, of dat je er eentje met partner mee terug neemt.

Jaa wil graag 2 niet vechtende konijn.. maar vind het beetje spannend door wat er nu gebeurd is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Praat inderdaad eens met de opvang. Leg je angsten uit. Dat begrijpen ze echt wel. Misschien geeft dat je dan genoeg vertrouwen om 1 van de dames te houden en deze aan een ram te laten koppelen door de opvang. Als het nieuwbakken koppel dan een week samen in de opvang zit waar het goed gaat dan is het makkelijker om dat nieuwe stel mee naar huis te nemen. Je ziet dan dat ze echt vriendjes aan het worden zijn. Spreek met de opvang af dat ze pas naar huis gaan als het echt een leuk, rustig koppel is geworden. Sommige baasjes willen de konijnen weer zo snel mogelijk ophalen en vinden het niet erg als er dan nog wat onrust is. Voor jou is het juist fijn als de koppeling al zo goed als klaar is. Daar kan de opvang rekening mee houden.

En als je het na een goed gesprek met de opvang toch te spannend blijft vinden dan is er eigenlijk maar 1 oplossing: beide dames aan de opvang afstaan. 1 dame alleen houden zonder vriendje is echt sneu. 

Ik gun het je zo om een leuk koppel te krijgen! Maar als je het echt te spannend blijft vinden dan is dat ook niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb een afspraak staan voor zaterdag. ( voor beide dames eigenlijk) Ik bel morgenvroeg even heen om alles uit te leggen en even aanhoren wat hun me adviseren. 
wil inderdaad graag het koppel mee naar huis als het echt goed gaat ookal duurt dat bijvoorbeeld 2, 3 weken of langer.

maar als ik ze dan eventueel wel besluit om een nieuw koppeltje te nemen moeten ze dan thuis niet weer opnieuw gekoppeld worden ivm nieuwe omgeving? 

ik laat het morgen even weten wat ze hebben gezegd!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee wijzigde de titel naar 2 konijntjes, voedsters, vechten sinds kort

Vanmorgen heb ik 1 konijn naar de opvang gebracht😔 de ander heb ik nu nog alleen maar wil ik in de loop van de tijd koppelen aan een ram bij de opvang....

nu heb ik nog een vraagje , om haar aandacht te geven heb ik haar nu in huis gedaan even zonder kachel aan, kan dat? Aangezien buiten ook koud is heb ik de kachek uitgelaten, is ongeveer 15 graden in huis vanavond gaat ze weer terug na buiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, 2 konijntjes zei:

Vanmorgen heb ik 1 konijn naar de opvang gebracht😔 de ander heb ik nu nog alleen maar wil ik in de loop van de tijd koppelen aan een ram bij de opvang....

nu heb ik nog een vraagje , om haar aandacht te geven heb ik haar nu in huis gedaan even zonder kachel aan, kan dat? Aangezien buiten ook koud is heb ik de kachek uitgelaten, is ongeveer 15 graden in huis vanavond gaat ze weer terug na buiten

Je moet hier wel mee oppassen, dit is steeds een flinke temperatuurwisseling, en daar kan de weerstand flink van achteruit gaan. Ookal staat de kachel uit, het is toch een verschil van meer dan 10 graden ten opzichte van buiten. 

Als het kan, zou ik haar buiten laten. Beter voor haar weerstand en wintervacht, en ook fijner dat ze niet steeds wisselt van omgeving. Daar kunnen sommige konijnen ook van streek van raken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .