Ga naar inhoud

2 konijntjes, voedsters, vechten sinds kort

2 konijntjes
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo lieve allemaal,

ik heb sinds 4 weekjes nu 2 voedsters (zusjes), ze zijn bij mij gekomen toen ze 8 weken waren. 
afgelopen zaterdag begonnen ze te vechten om een eetstokje had er al 2 in hun hok gelegd, heb ze toen uit elkaar gehaald daarna was er niks meer aan de hand. Vandaag wou ik ze in de ren hun brokjes doen en begonnen ze weer te vechten wat moet ik doen? Ze hebben geen wondjes alleen allemaal plukken haar in het hok.. ik werk overdag en ben bang als ik thuis kom van het werk dat dat ze elkaar erg hebben verwond...

achteraf weet ik dat ik beter een  mannetje en vrouwtje had kunnnen nemen alleen de fokker zei aangezien het 2 zusjes zijn dat het wel goed gaat. 
ik kan ook niet 1 van de 2 wegdoen het zijn toch mijn baby’s.... 

liefs 

aangepast door Evee
titel aangepast zodat duidelijk is wat het betreft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, 

Ik heb je bericht even verplaatst naar een ander onderdeel van het forum.

Kun je wat meer informatie geven? Gebeurt het tot nu toe alleen als je ze eten geeft? Wat doen ze precies? 

Hoeveel ruimte hebben ze? Een te klein verblijf kan frustratie geven die ze soms op elkaar af kunnen reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je precies met vechten? Rollen ze echt als een trappende, bijtende bol konijnen door het verblijf? Of alleen wat jagen en bijten?

Als het echt vechten is, en die kans is wel vrij groot bij twee willekeurig samengezette voedsters, als het nu niet het geval is, dan kan dat komende maanden, tijdens de puberteit alsnog komen. Maar dan vrees ik dat er geen andere optie is dan ze uit elkaar halen. Helaas ben je verkeerd voorgelicht door de fokker.