Ga naar inhoud

In blijde afwachting!

LizzyK
 Delen

Aanbevolen berichten

Hi!

Afgelopen week hebben mijn vriend en ik het asiel bezocht en twee super lieve konijntjes gevonden.

Nu moeten we nog even wachten want het rammetje was net gecastreerd. Ik kan bijna aan niets anders meer denken en kan niet wachten! 💖

Op het balkon willen we een hok plaatsen met hier aan vast een ren. Nu heb ik nesteldrang en allerlei vragen. Ik hoop op dit forum mij een beetje kan helpen :). 

Alvast een vraag waar ik mee zit: Is het bijvoorbeeld nodig om in het hok bodembedekking te leggen? Zo ja, wat is het handigst? (kranten, stro, hennep; zoveel keus!) 

Alvast dank! 

Groetjes Lizzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Miekmoek, 

Dan ga ik dat doen! 🙂 

En dank allemaal voor het welkom! 🐰

Verder over de vraag van het rammetje: We hebben het koppeltje bij het asiel gezien. Volgens de opvang is het een koppeltje. Ze staan ook naast elkaar en kunnen elkaar zien en ruiken, snuffelen. Voordat we ze mee naar huis mogen nemen laten de verzorgers ze eerst een aantal dagen weer aan elkaar wennen. 

Maar, is dat ongebruikelijk? Is er mogelijk een probleem? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op bunnybunch! 

Welk asiel is het? is het een algemeen dierenasiel, of echt een konijnenopvang?

Het is wel een beetje ongebruikelijk, de manier van het asiel. Jonge konijnen (en ik vermoed uit jouw verhaal dat dit beide jonge konijnen zijn?) zijn wel makkelijk samen te zetten, maar er is dan nog geen garantie dat dat ook echt goed blijft gaan. Na de wachttijd dat de ram na castratie nog vruchtbaar is kunnen ze gekoppeld worden, meestal als ze heel jong zijn gaat dat vrij makkelijk. Dat is omdat ze pas in de puberteit karakters ontwikkelen, zo tussen de 5 maanden en 1.5 jaar. Eigenlijk weet je dan pas met zekerheid of de konijnen van karakter bij elkaar passen of niet. Nou is dat al wel wat eerder te voorspellen als je heel veel koppelervaring hebt, en alles op orde hebt qua ruimte en verrijking, maar het klinkt alsof er in dit geval nog wel wat onzekere factoren zijn voor de toekomst. Je hebt dus kans dat je koppel geen goede match blijkt te zijn, en dat je dus over een paar maanden één van de konijnen moet "ruilen" bij het asiel, voor een konijn waar het wel mee klikt. Hopelijk niet nodig, en gelukkig dat je je konijnen via een asiel adopteert, de ervaring is in ieder geval dat de echte konijnenasiels je helpen als die situatie zich voor doet, en dat is heel fijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Evee, 

Dank voor het meedenken. We zijn bij DOA geweest in Amsterdam, die hebben een aparte konijnen afdeling. Alles voelde heel goed toen we daar waren, en de verzorgers leken te weten wat ze aan het doen waren. Het asiel wist niet precies hoe oud, maar ze schatte 7 maanden oud. Toch schrik ik dan wel van dit bericht. Zeker omdat we alles weloverwogen proberen aan te pakken.

Maar, ik denk idd wel dat het asiel ons zou willen helpen als dit probleem zich voordoet. Ze gaven ook aan evt. te willen helpen met dierenarts en andere hulp-vragen. 

Naar aanleiding van jullie berichten zal ik nog maar eens contact opnemen om dit vraagstuk even na te vragen. 💚

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .