Ga naar inhoud

Eten uit een bak of in het hok verspreiden


Sandra, i love rabbits

Aanbevolen berichten

Wat is beter, konijnen eten geven uit een bakje of juist los in het hok leggen?

 

Ik strooi nu hun biks in het hok (niet door het hele hok) en leg het groenvoer bij elkaar in het hok neer. Ik doe dit omdat ze dan wat moeite moeten doen om hun biks te eten en ze even bezig zijn. En ze hebben dan ook de ruimte om samen te eten zonder dat ze moeten wringen bij een bakje. Maar ik vraag me af of het goed is wat ik nu doe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het prima wat je nu doet.

Er zijn wel meer forumleden die het op deze manier doen.

Zelf voer ik de konijnen uit een bak(je) gewoon omdat ik dat zelf prettiger vindt.

Om toch iets aan voedsel verrijking te doen, speel ik regelmatig een spelletje met de nijnen. Ik doe dan bijvoorbeeld brokjes in een voerbal, verstop brokjes in een snuffel mat of doe een soort geheugen spelletje met ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb lange tijd een "voer-tegel" gebruikt. Los in het hok vind ik niet altijd de meest hygiënische optie, en ik miste soms ook controle of er goed genoeg door beide konijnen gegeten werd. En een tegel kun je toch gewoon goed schoonmaken. Een te klein bakje kan voor onrust bij koppels zorgen, terwijl als je het van een plateautje van een paar cm hoog, zoals in mijn geval dus een stoeptegel geeft, je dat niet hebt. 

Ik heb nu wel weer (honden) voerbakken in gebruik. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .