Ga naar inhoud

Hellend kopje en duizelig konijn


NLP

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

 

Gisteren ben ik met spoed naar de dierenarts gegaan, omdat mijn konijntje Bob niet meer wilde eten en drinken, zich verstopte in een hoekje en zwaar en piepend aan het ademhalen was. Inmiddels heb ik medicijnen meegekregen om een ontsteking in zijn longen te behandelen en om zijn maag- en darmkanaal weer op gang te krijgen. Nu ga ik weer met spoed naar de dierenarts, omdat hij ineens niet meer goed kan lopen en met zijn kopje scheef staat. Vanochtend tijdens het dwangvoeren sprong hij van de bank af en belandde hij op zijn hoofdje en maakte hij een koprol. Zijn hoofdje gaat steeds schever staan. Ik ben in complete paniek, ik ga naar de dierenarts, maar heeft iemand van jullie misschien ervaring/tips of herkent iemand misschien de problemen? De dierenkliniek is druk en kan me niet volledig te woord staan, dus heel hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet wel denken aan EC. Misschien goed om met je dierenarts te praten over het opstarten van een behandeling tegen EC. Als je er vroeg bij bent dan heb je de beste kans dat het goedkomt, en is dat het niet dan kan het ook geen kwaad.

Als je tijd hebt om op de website van dierenartsenpraktijk Wilhelminapark in Utrecht te kijken, dan staat daar een compleet behandelplan.

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het kopje scheef gaan staan, voor of na de val? Dat is me niet helemaal duidelijk. Als het na de val is gekomen, zou ik röntgenfoto's laten maken van z'n skelet. Was het daarvoor al, dan zou je inderdaad aan E.C. of een oorontsteking gaan denken. Oorontstekingen kunnen ze soms ook op de röntgenfoto's zien.

 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties 🙂 Ik kom net van de dierenarts vandaan en hij wordt behandeld voor EC. Na de val van de bank ging zijn kopje scheef staan en dat heb ik de dierenarts verteld. Maar naast een scheef kopje had hij nog meer neurologische symptomen die voor de val al actief waren, dus ze heeft hem nu medicijnen meegegeven voor EC. Hij heeft inmiddels weer gepoept (diarree) en geplast en zijn kopje ligt niet meer in zijn nek, dus er zijn al tekenen van verbetering. Morgenochtend heb ik een vervolgbelletje met de dierenarts en gaan we kijken voor andere stappen. En hij is gelukkig niet meer in ademnood zoals gisteren, dus Bob is hanging in there.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal wel aan de antibiotica zitten vanwege zijn longen, gok ik? Daarvan kan hij diarree krijgen. Mocht dat nou erger worden kun je met de dierenarts even overleggen voor een onderhuids infuus, omdat diarree voor uitdroging kan zorgen. Om eventueel vallen te voorkomen geef ik medicijnen vaak vlakbij of op de grond, mits het er niet vrijwillig in gaat. Anders laat ik ze gewoon naar mij toe lopen.

 

Hopelijk gaat het snel weer beter met hem, het is wel veel voor hem zo!  Er zijn veel mensen die ervaring hebben met een konijn met E.C. hier, dus mocht je nog ergens mee zitten... Stel je vragen gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .