Ga naar inhoud

Medicijnen


Rosinda

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

Ik vroeg mij af hoe jullie BB'ers aan medicijnen ala Metacam en Criseral komen om standaard in huis te hebben, om mogelijk toe te dienen in geval van nood. 

 

Guusje at vanavond dr brokjes alarmerend traag en met tegenzin op, lang niet alles, en ging daarna veel te rustig ongemakkelijk liggen. Exact hetzelfde als vorige 2x waar ik voor naar de dierenarts ben gegaan, waar ik de genoemde medicijnen heb gekregen. Nu herkende ik het weer, en ken ik dr ondertussen ook wel een beetje 😉 dus zelfde dosieing gegeven als vorige keer. Eerste keutels zijn eruit, er is hooi gegeten, gedronken en er wordt alweer bewogen incl springen op de catecube! Dat zijn voor mij de eerste goede signalen. 

 

Maar anyways, dit oppeppertje komt omdat ik dus vanuit de dierenarts vorige keer deze medicijen kreeg, nog geen 6 maanden oud was (wat ik oa hier had gelezen als houdbaarheid aan te houden) en over was van de vorige keer. Maar dit is na deze beurt, afh. hoelang ik het wil geven, toch wel een eind op. Hoe komen jullie aan dit soort dingen voor de konijnenEHBO kit? Ik zou het graag voorhande willen hebben, aangezien ze dus gewoon gevoelig hiervoor is (gasbuik misschien? Geen idee, vorige 2x niet als diagnose genoemd bij de dierenarts). Ik las namelijk al dat Metacam alleen op recept verkrijgbaar is volgens mij.. graag hoor ik van jullie, zodat ik in de toekomst wat zekerder zit in dit soort gevallen 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Combinatie van dierenarts, internet en drogist.

 

Pijnstillers kunnen inderdaad alleen via de dierenarts.

 

Ik vul mijn medicijnkast meestal bij als er iets met een konijn aan de hand is. Je kunt het toch niet eeuwig goed houden. Maar ik woon op loopafstand van een dierenarts in geval van nood, gelukkig.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .