Ga naar inhoud

JR farm grainless complete dwergkonijnen


jenni1978

Aanbevolen berichten

Is er iemand bekend met JR Farm Grainless Complete Dwergkonijnen?

Ik heb de product informatie gekopieerd...

Zou het een goed voer zijn???

 

Productbeschrijving

Passend en natuurgetrouw mengsel voor dwergkonijnen van grassen, aromatische kruiden, heerlijke bloemknoppen en vitaminerijke groenten, tot 100% vrij van granen en granenbijproducten
Grainless Complete voor dwergkonijnen is een gezond en smakelijk alleeenvoer voor konijnen, absoluut zonder granen en granenbijprooducten!

Dwergkonijnenvoer Grainless Complete bestaat voor 100% uit zorgvuldig geperste Quad-Bits, die alle speciale Grainless componenten in zich verenigen en die door hun speciale vorm de tandslijtage ondersteunen. Door een optimaal mengsel van ingrediënten is geen selectie mogelijk.

Het knaagdierenmengsel bestaat uit vele grassen, kruiden, bloemen en groenten. Grainless is bijzonder kaliumarm en ondersteunt met zijn natuurlijke hoge ruwe vezels de tandslijtage en de spijsvertering. Daarnaast is Grainless Complete rijk aan vitaminen, waardevolle sporenelementen en het voordeel aan onverzadigde vetzuren uit verse lijnzaad, venkel en nigelle. Er is afgezien van kunstmatige kleurstoffen, aroma's en genetisch gemodificeerde ingrediënten. Het knaagdierenvoer is ook vrij van suikerrijke ingrediënten, pulp en gries.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ingrediënten zien er wel goed uit, maar de verhoudingen kunnen beter. Het is geen slechte brok, maar er zijn betere. Hier is een artikel over hoe je de etiketten van konijnenvoer kunt lezen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/voedingsbehoefte-van-een-konijn

 

Er waren nog twee dingen die me opvielen in de beschrijving hierboven: ze noemen konijnen knaagdieren en adverteren specifiek voor dwergkonijnen. Dat geeft mij het gevoel dat ze zich vooral richten op de massa die een 'dwerg'konijn koopt in de dierenwinkel en dat ze winst willen maken met de trend van graanvrij voer zonder onderzoek te doen waarom het beter zou zijn voor konijnen. Natuurlijk zijn bijna alle bedrijven uit op winst, maar bij sommigen voel je het sterker dan anderen.

Ze hebben hele fijne producten, maar ook hele slechte zoals yoghurt drops die ook geadverteerd worden voor dwergkonijnen. Dus goed dat je even checkt wat er in zit inderdaad.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word niet heel blij van een aantal planten die er in verwerkt zijn, er zit zelfs voor konijnen licht giftig spul in. Dan heb ik het met name over de boterbloemen, dat is een ranonkel familie en dus niet echt geschikt voor konijnen. Klaver kan, maar wil je ook niet teveel geven. Ze hebben hun huiswerk niet echt gedaan, wat mij betreft. 

 

Het calcium percentage is ook aan de hoge kant. Weer een minpuntje. 

 

Ik zou nog even verder zoeken, denk ik.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .