Ga naar inhoud

Verbijf verbeteren

Lieke_vA
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wij hebben onze konijnen, Nora en Gaia, nu drie jaar. Ik zou graag hun verblijf wat leuker en avontuurlijker voor ze willen maken. Ze hebben nu een hok van twee verdiepingen met een ren daaraan vast. In de ren, op tegels, staan nu wat krukjes, er hangen wat balletjes met hooi en af en toe geef ik ze een andere uitdaging met voedsel. Toch zou ik ze graag wat meer mogelijkheden willen bieden, waaronder het kunnen graven. Nou had ik al gelezen dat sommige mensen zand in een speciekuip doen en dat ze daarin kunnen graven, maar het lijkt me toch dat een speciekuip veel te hoog is voor de konijnen om er in te komen? Of zou je dan een soort trappetje moeten maken? Verder zou ik ook nog een kleine tunnel o.i.d. willen maken. Alle tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij graven mensen de speciekuip ook wel in. Op die manier kun je makkelijk het zand er weer in vegen. Ik heb zelf een onderbak van een binnenkooi als zandbak, maar die is eigenlijk iets te laag. Ik schep iedere dag het zand terug, en binnen een half uur is het er weer uit. Als je veel ruimte hebt zou je ook kunnen kijken voor een kunststof kinderzandbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .