Ga naar inhoud

De verschillend gekleurde brokjes van beaphar care+


Okki

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen krijgen sinds een tijdje beaphar care+. Nu heb ik gemerkt dat ze eerst de rode brokjes opeten, daarna de groene en als laatste de lichtbruine, zó maf!

 

Alle brokjes hebben dezelfde samenstelling, dus ook dezelfde smaak en geur, lijkt me. Zouden ze dan de brokjes kiezen op kleur (volgens mij kunnen ze brokjes zo vlak voor hun neus niet eens zien?), of zouden ze een voorkeur hebben voor bepaalde vormen? Iedere kleur heeft ook zijn eigen vorm.

 

Doen jullie konijnen die beaphar care+ krijgen ook zo maf met die brokjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden die kleurstoffen dan misschien toch allemaal een ander geurtje hebben? De konijnen hebben ze toch érgens op uitgezocht! 🤣

 

Ik zag van de week alleen nog de kleine, lichtbruine brokjes liggen en vanavond hadden ze lekker zitten eten en toen lagen er nog groene en lichtbruine, alle rode waren weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat ze vaak hun lippen gebruiken om iets aan te pakken en de tanden vooral om te snijden, misschien dat ze dat met de brokjes ook zo doen. De brokjes met hun lippen oppakken. Die groene zijn hartjes toch? Die rode herinner ik me als een soort wortelvorm. Dan nog 2 vormen bruine, toch? Die wortelvorm lijkt me wel het makkelijkst oppakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Kolino:

Wat mij opvalt is dat ze vaak hun lippen gebruiken om iets aan te pakken en de tanden vooral om te snijden, misschien dat ze dat met de brokjes ook zo doen. De brokjes met hun lippen oppakken. Die groene zijn hartjes toch? Die rode herinner ik me als een soort wortelvorm. Dan nog 2 vormen bruine, toch? Die wortelvorm lijkt me wel het makkelijkst oppakken.

Ja, die groene zijn een soort hartjes volgens mij. En dan kleine, lichtbruine bolletjes en grotere, lichtbruine bloemetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-9-2021 at 07:11 zei Ot&Sien:

Haha, ik zal er ook eens op letten! Ik zie ze hier vooral "schrokken", zo snel mogelijk alles op, maar misschien zit er ook wel een volgorde in. Is me in ieder geval nog nooit opgevallen. 

Nou, ik ben er eens bij blijven zitten om te letten op die volgorde, maar het blijft gewoon een wedstrijdje 'zo veel mogelijk brokjes in zo weinig mogelijk tijd eten'. Sien en Freek hebben in ieder geval geen voorkeur voor bepaalde brokjes, wat het dichtstbij ligt gaat als eerste op.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien denk jij dat je jouw konijnen aan het bestuderen bent, maar zijn zij ondertussen gewoon jouw reactie als baasje aan het peilen. "wat doet ze als we deze brokjes eerst eten?" "vandaag doen we het eens in een andere volgorde, eens kijken wat het baasje dan doet". 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .