Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Twee weken terug heb ik Dunya aan Buzz gekoppeld. Dat ging goed, tot Dunya had bedacht dat een kleedje buiten de ren echt van haar is en Buzz daar niet mocht komen. Toen hebben ze flink gevochten en heb ik ze na een paar dagen weer herkoppeld, met succes! Een happy en klef koppeltje. Buzz kreeg echter opeens grote, gekke keutels die mij aan megacolon deden denken. Dat met het feit dat het een Charlie is, baarde me wat zorgen. Ik begon dus in overleg met de opvang met cisaral en probiotica in afwachting van een dierenartsbezoek. Helaas werkte die cisaral niet en stopte meneer met eten. Hij bleek een flinke obstructie te hebben en zijn darmen deden het gewoon niet meer. Vanwege zijn leeftijd en toestand hebben we ervoor gekomen om hem te laten gaan. Super jammer dat hij maar zo kort bij ons was, hij heeft twee mooie weken gehad.

Dunya dus weer een maatje verloren. Toevallig was er bij het Knaagspoor een leidinggevende met een rammetje dat zijn maatje verloren was en zij wilde even een break met konijnen houden. Na wikken en wegen hebben we besloten om hem te proberen te koppelen aan Dunya. Ik kende het konijntje al, hij zat bij het Knaagspoor. Totaaaal niet mijn type konijn (dwerg van 850 gram EN rus met rode oogjes), maar zijn attitude vind ik vreselijk leuk en dat maakte dat ik toen al verliefd op hem was. Een angstig beestje dat bij het Knaagspoor al gromde als je naar hem keek en met oren in de nek op je af kwam stormen. Dat moesten we dus proberen...

Dat leek aardig te gaan, maar Rusje bleek ook angstig van Dunya en rende weg als zij hem rustig benaderde. Dat kan Dunya precies niet hebben, dus zij ging steeds kort in de aanval. Hij nog angstiger en toen kwamen we in een cirkeltje en werd het evem flink bijten door Dunya. Ik heb ze dus uit elkaar gehaald en ze zitten nu split cage. Niet mijn voorkeur, maar wegens verhuizing even noodzaak en voor Rusje denk ik juist wel een heel fijne methode. Voor Dunya niet, zij wordt gefrustreerd en rent steeds op hem af als hij bij haar ren in de buurt is. Hij is inmiddels wel de rust zelve en is niet onder de indruk van haar agressieve houding. Haha. Heb er voor haar gemoedsrust even karton tussen gedaan, zodat ze niet zo opgefokt raakt, want ze rende continu volgas met haar kop tegen de tralies.

Donderdag ga ik een nieuwe poging doen op de plek waar de oude ren eerst stond, hopelijk nu neutraal genoeg. Als dat niet werkt laat ik het de leidinggevende van het Knaagspoor zondag daar nog proberen en anders gaat hij terug. Zij zegt dat ze voor hetere vuren gestaan heeft, dus ik ben benieuwd. Dunya is opzich makkelijk te koppelen en vooral nieuwsgierig, maar wegrennen pikt ze gewoon echt niet.

Ik heb niet echt advies nodig, maar wilde gewoon eventjes van me afschrijven. Advies is natuurlijk wel altijd welkom hoor, maar ik ben me ook bewust van het feit dat een mislukte koppeling best groot is in deze en dat de aanpak niet de handigste is (iig voor Dunya niet, voor Rusje wel).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat vreselijk jammer dat je al zo snel afscheid hebt moeten nemen van Buzz. 

Soms heb je inderdaad van die koppelingen waarbij de standaard methoden niet werken, maar het klinkt alsof je er wel uit gaat komen zelf, of met hulp van het Knaagspoor. Succes nog!

Link naar bericht
Delen op andere sites

De koppeling is helaas niet gelukt. Rusje was weer erg angstig zodra Dunya in de ren kwam. Dunya was lief en nieuwsgierig, tot hij ging rennen. Dan kon ik Dunya wel afleiden met mijn handschoenen, maar toen ik ze even wat meer losliet omdat Rusje wat relaxter werd, sloeg Dunya toch toe. Ze greep hem zo hard dat Rusje begon te gillen. Dat was de grens, ze heeft een stukje vel van zijn lijf gerukt. Het arme diertje. Zondag gaat hij terig naar de oude eigenaar en krijgt hij een ander vriendinnetje. Hij verdient een vriendinnetje dat hem beter begrijpt. Wat een *rioe-kioe konijn* is Dunya zeg. En ik zat nog helemaal in de war of ze wel een koppeling aan zou kunnen. En of ze dat kan...

Ik laat haar tot de verhuizing alleen en in mijn vakantie ga ik met haar op speeddate bij Knaagspoor. Ik heb al een paar kneusjes op het oog waar ik het mee ga proberen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .